LA RADIOACTIVITAT

La radioactivitat natural és un procés d’emissió espontània de radiacions per part de nuclis atòmics inestables que es transformen en altres nuclis.

El 1903 Ernest Rutherford va comprovar l’existència de tres classes de radiacions: alfa, beta i gamma, les quals es desviaven de forma diferent en un camp magnètic.

Rutherford va utilitzar la radiació alfa per poder estudiar l’estructura dels àtoms.Fes clic en aquesta imatge i podràs veure una simulació flash sobre aquest experiment.

experienciarutherford

1. Què esperava Rutherford abans de fer l’experiment?

2. Quins resultats va obtenir?

3. Quins models va desenvolupar a partir dels resultats obtinguts?

ELS SUPERCONDUCTORS

Què són els superconductors?

Els superconductors són aquells materials que són capaços de conduir l’electricitat sense oferir gairebé resistència.

De materials conductors se’n coneixen alguns però encara no estan prou desenvolupats.

Per aprendre’n una mica més sobre el tema, vam demanar als professionals de la URV que ens vinguessin a explicar com duen a terme la seva investigació i a més ens van fer una demostració pràctica que podem veure en el video que mostro a continuació.

SUPERCONDUCTORS

EL LABORATORI VIRTUAL

En aquest moment ens toca treballar el laboratori.

En aquesta imatge podeu visualitzar com és un laboratori. Evidentment, no tots els laboratoris són com aquests, però el que ens interessa a nosaltres és simplement veure què hi podem trobar.

En un laboratori és imprescindible que hi hagi tot el material, utillatge, correctament ordenat en una vitrina. També és molt important poder disposar de tots els reactius necessaris per a dur a terme les nostres reaccions. Cal que us fixeu que en aquest cas, els reactius no es troben en una vitrina tancada, cosa imprescindible en tot moment.

També ens és de molta utilitat poder disposar d’un quadre amb tots els pictogrames de perillositat, per tal de saber en tot moment amb quins materials estem treballant.


ELS VOLCANS

Benvolguts amics,

Possiblement us quedeu sorpresos pel títol d’aquest article, ja que la veritat no lliga amb l’esquema inicial del bloc.

Però com que m’han demant que us pengi una presentació m’ha semblat que aquesta era prou interessant.

La veritat, potser algunes de les reaccions que es donen en els volcans, les podríem acabar classificant .

I els material expulsats en una explosió volcànica?

Bé, gaudiu d’aquesta presentació.

els-volcans1


NORMES BÀSIQUES DE FUNCIONAMENT

El bloc va dirigit a treballar la matèria de Física i Química de 3r d’ESO.

En aquest, treballarem , compartirem idees, pensaments.

Tot això ha d’estar molt ben pautat. Caldrà que siguem molt rigurosos a l’hora de triar un article , un video,…

Aquella persona que no segueixi les pautes serà automàticament donada de baixa.

L’objectiu: millorar l’aprenentatge competencial.

PRESENTACIÓ

Hola a tots!!

Aquest és un bloc de la matèria de Física i Química de 3r d’ESO.

Com a  professora de Física i Química  m’agradaria que, amb aquesta eina  els alumnes poguessin participar, compartir idees, fer suggeriments sobre temes tractats a l’aula per així aprendre i sentir-se molt més motivats per una matèria que de vegades costa d’entrari d’agradar.

D’entrada sembla interessant però després quan veiem que cal estudiar i dedicar-hi unes hores, potser ens costa.

Anem a fer-ho una mica més agradable i entre tots aconseguirem sentir-nos motivats.

Som-hi ?

El material de laboratori

erlenmeyer

Quan parlem de material de laboratori.  A què ens referim?

Doncs, senzillament, a aquell material que utilitzem al laboratori per poder dur a terme les nostres pràctiques, el nostre treball.

Sabríeu classificar-lo?

Si voleu,  us ajudo.

Aneu a la pàgina web: www. edu365.cat

Trobareu un camí per arribar a les ciències de la naturalesa a l’ESO i allí podreu entrar al laboratori virtual.

Feu un comentari al bloc explicant que us ha semblat.

Apa doncs, som-hi!!

Els Pictogrames de Perillositat

toxic1

Durant les últimes setmanes, a la nostra aula ,  hem estat treballant els pictogrames de perillositat dels productes químics.

Tot això ens ha servit per estar una mica més informats de les caracterísitques dels productes químics, de les propietats, de la perillositat d’una mala  manipulació.

Quan treballem al laboratori, cal estar molt atent, preparat, conscienciat que no anem a passar l’estona.

Tot el que hi fem ens ha de servir per aprendre.

Podeu anar a la pàgina web de l’xtec, dins de l’apartat de ciències de la naturalesa de l’ESO  hi trobareu el laboratori virtual.

Accediu a la pàgina i visualitzareu els diferents tipus de pictogrames dels quals disposem i que cal conéixer.

http://www.edu365.cat/eso/muds/ciencies/laboratori/motor/flash_content/index.html