FESTA DELS ESCACS 2009.

El dia 5 de juny vam anar al CEM Bac de Roda per tal de participar de l’acte de cloenda de l’activitat ESCAQUEJA que hem fet tot el curs.

Ens vam reunir amb 20 escoles més i vam estar jugant als escacs força estona i practicant tots els coneixements i estratègies d’aquest “esport”.

Des d’aquí es felicita al treball ben fet dels vostres fills/es que han sabut aprofitar les estones amb en Pep i desenvolupar aspectes de treball tan importants comÇ: l’acceptacció de regles i dels resultats, el control emocional, la capacitat d’organització, la responsabilitat en la presa de decisions o l’augment de l’autoestima.

Molt bé Campions!

 

Les fotografies i les impressions dels propis nens i nenes són un bon exemple d’aquesta bona experiència:

“El divendres 5 de juny vam anar a la sortida d’escacs a un pavellló on hi havia 20 escoles, més la nostra, en total 21”

“Ens ho vam passar molt bé; hi havia escoles de tots els barris de Barcelona. També hi havia el Pep, el mestre que ens va ensenyar a jugar i altres monitors. Per saber on ens havíem de posar, vam fer com una mena de cartellets amb el Rei i la Dama dibuixats i una miqueta més baix posava L’escola Lavínia. Abans d’arribar hi havia una exposició de tots els cartellets de totes les escoles. També hi havia la nostra.”

“Quan ja érem dins del pavelló en unes taules hi havia els cartellets que posava Lavínia i allà era on ens havíem de seure. Abans de començar la partida ens havíem de presentar amb el jugador que en havia tocat. A l’acabar la partida ens intercanviavem amb uns altres jugadors d’altres escoles iaaixí fins l’hora de marxar”

“Va ser una experiència molt divertida i espero poder-la repetir una altre vegada!”

“Al final aquesta sortida ens va agradar molt!”

ELS AVIS HAN VINGUT A VEURE’NS!

Com ja us deuen haver explicat els vostres fills i filles durant el curs hem estat fent una feina molt entranyable.

D’entrada vam demanar als avis i àvies de la classe que escrivissim de forma voluntària una història i/o conte. Van sortir 5 històries força interessants fruit de l’esforç i l’experiència viscuda.

Nosaltres després de llegir-les vam fer per grups els dibuixos que servirien per les il·lustracions d’aquests contes.Després, el Centre de Recursos Pedagògics del barri, que en tot moment ha dinamitzat l’activitat, va ajuntar els nostres contes juntament amb els de les altres escoles participants i va confeccionar un llibre on es recull aquesta experiència.

Finalment , amb un acte dins l’espai emblemàtic del centre cívic de Can Déu, es va presentar el llibre amb l’emoció continguda de tots els assistents.

Tothom que li pugui interessar, i val la pena llegir-ho amb la companyia dels vostres fills i filles que ben segur us explicaran mil i un detalls de tot el procés, pot trobar el llibre virtual amb els dibuixos de tots els nens i nenes a la web:  http://www.xtec.cat/crp-lescorts/dinamitzacio.htm  Un cop en aquesta pàgina web cliqueu l’enllaç: gent gran i contes.

Els nostres contes són:

  • Quatres gàbies, quatre ocells.
  • L’avi avorrit.
  • La abuelita que nunca supo dar una voltereta.
  • El submarí del Marc.
  • El cuento de la cama.

Nosaltres, finalment vam voler compartir la nostra satisfacció del treball amb els avis i àvies autors dels contes.

Van venir a la classe i no només van llegir les seves històries sinó que ens van respondre les nostres preguntes i vam poder escoltar els seus consells fruit de l’amor i la il·lusió vers els infants que són els seus nets.

Va ser una trobada molt emotiva on tots els nois i noies van poder percebre la importància d’aquesta relació intergeneracional, (avis/es-nets/es), dins del marc de la nostra societat actual.

Cal valorar els sentiments, emocions i en definitiva, el clima afectiu que es crea entre els infants i els avis/es i que promou una sèrie de valors com ara l’ajuda mútua, el respecte, la tolerància, amor…

Recordar que això mateix també vam experimentar quan va venir l’àvia Adela per explicar-nos “cosetes” de l’escola de quan ella portava els seus fills/es, (veure el blog del 40è aniversari).

Per tot això i molt més hem volgut rendir de d’aquest article del nostre blog un petit homenatge a tots els nostres avis i àvies que cada dia contribueixen per a que això sigui possible i especialment als nostres “entranyables protagonistes” d’aquest curs.

GRÀCIES ADELA, PAQUITA, ROSA, JORDI, LLUÍS I EUSEBI!!!

 

HEM ANAT AL ZOO!

Quan vam anar al zoo vam fer unes fotografies que ara us ensenyem. Ens ho vam passar molt bé i així vam començar el tema d’experiències sobre els animals vertebrats que tot just ara acabem.

Hem après molt i ben segur que ara podem explicar-ho tot veient aquestes imatges!

Colònies

Estem fent una crònica de les colònies. De moment us avancem unes fotografies.

Finalment us ensenyem el treball que hem fet sobre les colònies. Entre tots, i amb l’ajuda de la Maite la mestra de pràctiques que vam tenir a la classe, hem fet una crònica molt entranyable. Esperem que us agradi!

FEM POESIA.

Ja hem preparat els Jocs Florals!Com cada any a l’escola, coincidint amb els Joc Florals, hem treballat la poesia.

Vam analitzar diferents tipus de poesies, sobre la natura, amb to d’humor, d’animals….

Després vam decidir “jugar” amb les paraules i vam acabar fent un acròstic amb les inicials d’un company de la classe que vam escollir a l’atzar.

Un dia ens vam regalar l’acròstic dedicat i els vam ajuntar tots per tenir-los junts.

Després vam estar pensant, inspirant-nos, escrivim… fins que ens va sortir dues poesies a cadascú i una la hem presentat als Jocs Florals d’enguany.

Després de tota aquesta feina vam decidir crear una poesia entre tots: la nostra.

I vam pensar un tema d’interès i… que millor que una poesia commemorativa del 40 aniversari de la nostra escola?

El tema ens va fer molta il.lusió!!!

Amb algunes idees parlades, es vam posar per parelles i vam crear un rodolí o una estrofa que ens vingués directament del cor…

Després ho vam posar en comú i poc a poc, entre tots, vam ordenar-ho tot i va sortir la poesia amb el títol: 40 anys a Lavínia!!!

La vam aprendre i aquí us la volem oferir i ho volem compartir amb vosaltres perquè es reflexa la gran estimació que tots tenim cap a la nostra escola Lavínia!

MOLTES FELICITATS PELS TEUS 40, LAVÍNIA!!!

LA SOCA DE NADAL.

Aprofitant aquestes festes nadalenques vam decidir treballar el conte LA SOCA DE NADAL de Teresa Sabaté. Vam seguir els següents passos:

  • Treballar la lectura del conte.
  • Assenyalar els diferents personatges i el que hauríen de dir en el cas que ho volguèssin representar.
  • Decidir entre tots els personatges que podia fer cada nen/a de la classe.
  •  Fer la lectura escenificada del conte treballant l’entonació adequada segons el personatge.

Seguidament ens va fer il.lusió mostrar la feina que havíem fet tant a l’escola com a casa per a totes les famílies.

A l’escola, coincidint amb l’arribada del tió, vam fer per grups una escenificació del conte a les tres classes d’Educació Infantil i a Cicle Inicial.

Alhora vam voler explicar la necessitat de cuidar la natura i no tallar arbres sense sentit. És per això que els hi vam regalar “tionets” fets per l’Agenda 21 amb material reciclat.

Aquí podeu veure unes fotografies de tan “màgica experiència”.

També vam voler ensenyar-vos el nostre conte i que arribés a totes les cases.

Per això vam gravar-ho.

Com podeu veure hi ha dues versions per grup. La primera és una audició d’una lectura natural; després ens vam engrescar i vam modificar la gravació incloent efectes especials, (alteracions de les veus, música ambiental…).

Va ser una sessió molt divertida on els nens i nenes vam poder comprovar com es pot transformar una gravació.

Finalment ens vam fer una foto i us presentem el nostre treball com a felicitació de nadal i cloenda del primer trimestre.

Esperem que us agradi!

Que tingueu molt bones festes i que el vostre tió us porti molts regalets!

FEM QUE NADAL SIGUI CADA DIA!!!

Protagonistes del Conte de Nadal 1: David, Elena, Arnau, Andrea Diego i Lucía.

Protagonistes del conte 1: David, Elena, Arnau, Andrea, Diego i Lucía.
Protagonistes del Conte de Nadal 2: Miquel, Pere, Óscar, Laura, Clara i Carlota.

Protagonistes del Conte de Nadal 3: Adriana, Nicolau, Max, Eulàlia, Aina i Noa.

Protagonistes del Conte de Nadal 4: Marc, Berta, Xavi, Sara, Ignasi i Laia.

QUI SÓC?

Darrerament vam fer un treball de comparacions i metàfores i cada nen i nena es va inventar un petit treball on relacionàvem les endevinalles, poesies, petits rodolins, etc. amb l’ús d’aquest recurs lingüístic.

Vosaltres, lectors d’aquest bloc, teniu una doble feina: endevinar les solucions i alhora saber qui parla cada vegada. Vinga que no val donar pistes!!!

qui-soc-1.mp3

qui-soc-2.mp3

Festa de la Castanyada.

foto panellets

Tot i la pluja que va fer ajornar els balls que havia preparat la Belén a tots els cursos, vam poder celebrar la diada de la castanyada preparant i menjant els tradicionals panellets. Els balls, com ja sabreu, els vam fer a l’altra setmana i podeu veure les fotografies al blog de música. D’altra banda si voleu veure com feien els vostres fills i filles de”pastissers” aquí teniu una mostra!

http://picasaweb.google.es/celiammarti/FemPanelletsALEscola

Visita dels castellers de Sants a l’escola!

Finalment van venir dos castellers de la colla de Sants i ens van explicar el funcionament d’una colla castellera alhora que van fer una petita demostració amb l’ajuda d’una quants nens de la classe i l’Anna de la classe de 2n. que forma part de la colla.

Els nois i noies de 4t. s’ho van passar molt bé i cal una merescuda felicitació ja que van demostrar que ja tenien uns bons coneixements gràcies al treball que prèviament havíem fet a l’aula els darrers dies.

Si algú està interessat se’ls convida als assajos que fan al seu local; per a més informació us podeu connectar a la seva web: www.borinots.cat

D’altra banda, vet aquí un exemple de fotografies del que va ser aquesta classe pràctica tant interessant!

http://picasaweb.google.es/celiammarti/VisitaDelsCastellersDeSantsALEscola