Excursió de 2n: Serra de l’Obac

Aquest de mes de juny els alumnes i les alumnes de 2n del cicle inicial hem anat a la Serra de l’Obac.
Hem observat les plantes: els arbres, els arbusts i les herbes . També hem vist la casa nova de l’Obac i la casa Vella que actualment està en runes. Ens ha agradat conèixer la història del Pou de Glaç, on guardaven la neu que es gelava i la feien servir per protegir el menjar a l’estiu.

Excursió de 1r: Sortida a Coll d’Eres

Els alumnes de 1r hem anat d’excursió a Coll d’Eres. Hem vist la masia de La Mata, el turó del Montcau, la muntanya de Montserrat i el Pirineu molt nevat. El camí estava ple de flors .Hem caminat com uns bons excursionistes i ens ho hem passat molt bé.

Visita al Zoo de Barcelona. 1r

El dimecres dia 20 de març els nens i nenes de 1r va manar d’excursió al Zoo de Barcelona.

Vam descobrir un munt d’animals però sobretot ens va agradar veure els que havíem triat pels nostres projectes: els lleons i els dofins.

Sortida a Can Panosa

Els nens i nenes de 2n de cicle inicial hem anat a fer un taller sobre la vida de les abelles. Ens hem fet l’ofici de l’apicultor: hem vist els ruscs amb els bresques on hem trobat les abelles obreres i la reina, d’abellots encara n’hi havia molt pocs. Hem descobert les cel·les plenes de nèctar, les que tenien ous i larves i les que estaven tapades amb mel a dintre.

Després hem ajudat a treure la mel de la bresca i hem preparat un pot per a ficar-la a dins.

Oficis de muntanya

OFICIS
Un dels temes que hem estudiat a coneixement del medi han sigut els oficis.
Un dia va venir a l’escola un noi que ens va explicar els oficis antics i la relació que tenien amb la muntanya: el sabater feia les sabates amb pells d’animals, els pastors cuidaven els ramats, els llenyataires tallaven els arbres, els pagesos plantaven plantes per menjar,…
Ens va ensenyar aquests oficis representats en rajoles de fang i nosaltres en vam fer una.

En Bufalletres

EN BUFALLETRES

A l’escola va venir en Bufalletres, ens va explicar contes i ens va animar a llegir molt. També ens va proposar fer un museu amb un dels contes que hem llegit. Ens ho vam passar molt bé i ara ens agrada molt llegir!

Festa del Tió 2012

EL TIÓ

L’últim dia del primer trimestre vam celebrar les festes de Nadal, una de les coses que vam fer va ser fer cagar el tió que havia arribat a l’escola i que anàvem alimentant dies abans.

INVENTEM AMB DEIXALLES

Els nens i les nenes de 2n hem fet un titella aprofitant materials de rebuig.
Ens l’han ensenyat a fer unes persones de l’entitat Prodis, un centre que treballa amb persones amb dificultats intel.lectuals.
Hem après que cal cuidar el nostre planeta Terra llençant les deixalles al contenidor que li correspon i així els materials es poden reciclar i no s’han de tallar tants arbres per fer paper i cartró ni utilitzar tant de petroli per fer plàstics.