ELS PRIMERS DIES DE TALLER

Ja hem engegat els TALLERS!!!! Els alumnes de P3, P4 i P5 han començat a posar en marxa la seva creativitat. Per començar tenim 5 racons diferents per explorar: El mini món natural basat en el mar, el racó de fang i modelatge, el racó de pintura, el racó científic de separació de la barreja i el racó d’invents.

Durant aquest dies han passat moltes coses interessants al taller. Els alumnes de P3 han fet un primer contacte i els ha agradat molt trobar tots aquests materials tan diversos. De moment estan explorant i descobrint el gran ventall de possibilitats que aquests materials els hi poden oferir.
Els alumnes de P4 tenen les idees molt clares i gairebé ja no necessiten ajuda per donar forma als seus pensaments.
I per acabar els alumnes de P5, no només venen amb les idees mooooolt clares, sinó que s’atreveixen a plantejar-se reptes, fer invents i comprovar si funcionen, modelar per representar objectes o coses molt més concretes de la vida quotidiana, fer produccions d’art molt més elaborades i observar l’entorn amb molta més precisió.
FOTOS P3
FOTOS P4
FOTOS P5

SOM UNS ARTISTES!!

Amb acomiadament del Rei Carnestoltes, tornem a posar-nos en marxa amb els tallers. Els infants de p3 i p4 teníen moltes ganes d’estar de nou entre la pintura, el fang i els gomets. Mostren ganes e il·lusió  a l’hora de posar-se les bates i dir de nou que van als tallers. Mica en mica van aprenent i desenvolupant la seva creativitat e imaginació, això es reflecteix en les seves obres d’art.
Fotos tallers p3 i p4

LA FLUORESCÈNCIA.

Al taller estem coneixent el fenòmen de la fluorescència a partir de diferents racons on els alumnes poden realitzar tasques utilitzant material fluorescent. Poden fer titelles, composicions lliures, dibuixos, cosir, modelar…
Gràcies a la llum negra o llum ultraviolada, hem pogut observar que hi ha objectes i materials que s’il·luminen a les fosques.

Aquí teniu algunes fotografies.

DE QUIN ANIMAL ÉS AQUEST COS?

A la taula de llum hem pogut observar diferents radiografies d’animals.  Per esbrinar de quin animal es tractava ens fixàvem en les diferents característiques dels éssers vius:
Si tenien boca o bec,  si se’ls veien  pels o plomes,  si l’esquelet era d’ossos  o d’espines,  si tenien potes o no, etc.
També hem aprofitar per observar alguns elements de la natura i veure quines coses tenien en comú així com les diferències.

AL TALLER ENS EXPRESSEM!

Els alumnes de P3 i P4 han començat a anar als tallers amb molt entusiasme. Aquest trimestre estem dedicant les sessions de tallers a treballar, més concretament, l’Àrea de comunicació i llenguatges, tenint en compte que la plàstica esdevé una eina fonamental que facilita altres maneres d’expressió dels nens i nenes. Al taller dispossem de diferents racons que afavoreixen el treball d’aquesta àrea, com ara el racó de modelatge amb fang, el racó de creacions lliures o el racó de pintura, entre d’altres.

Fotos Tallers P3
Fotos Tallers P4

OMBRES XINESES

Durant el mesos de Març i Abril vam instal·lar un petit teatret d’ombres xineses al taller. En aquest teatre els infants van anar experimentant i descobrint diferents maneres de fer ombres: amb el propi cos, amb titelles, amb objectes transparents, amb objectes opacs, etc.

En aquest racó els infants poden crear les seves pròpies històries i anar desenvolupant el llenguatge oral o bé reproduir contes que ja coneixen.

Veure més fotos.

LLUM, COLOR I IMAGINACIÓ.

Al racó de la taula de llum tenim material molt divers que permet als alumnes anar treballant alguns conceptes com ara: els colors, les formes geomètriques, les construccions, la lògica , la precisió i l’equilibri, compartir o treballar en equip, imitar i reproduir altres creacions, desenvolupar la imaginació, etc.

A través de la manipulació i l’exploració els alumnes van descobrint i interioritzant les diferents propietats dels materials i paral·lelament van donant impuls a les seves ganes d’aprendre.