FEINA D’ESTIU

Per als alumnes que necessitin reforçar alguna matèria o vulguin repassar per preparar l’entrada del curs vinent, us proposem aquests quaderns.

No són massa extensos i fàcils de fer. Els pares tenen el solucionari a les pàgines centrals i n’hi ha un d’específic de matemàtiques, un de llengua catalana i un de llengua castellana.

Els trobareu a la llibreria Espiral o a qualsevol altra, animeu-vos i si a més a més llegiu algun llibre, molt millor. Llegir és divertit, desperta la imaginació i us pot fer passar molt bones estones.

BONES VACANCES!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Benvinguda

Hola nois i noies de Cicle Superior, comencem aquest bloc per tal de poder-vos oferir una sèrie de recursos, jocs, activitats, imatges… que ens facilitaran a tots plegats la tasca del dia a dia. Esperem que us agradi i us faci servei.



Activitats de reforç d’estiu

activitatsestiu



UNS ALTRES DEURES DE VACANCES

L’estiu és un moment ideal per realitzar activitats educatives molt enriquidores i que no es poden fer al llarg del curs escolar degut a la manca de temps.

El més recomanable és que els alumnes no desconnectin totalment durant les vacances sinó que segueixin fent activitats que potenciïn les seves capacitats intel·lectuals. Però ho poden fer de manera molt més lúdica i vivencial.

Què podem fer?

Durant el Juliol, es pot fer un horari i planificar els dies per tal que els infants tinguin clar què faran en cada moment. Ells, juntament amb els pares, poden planificar aquest horari en el que es pugui preveure estones per fer activitats molt diverses: una estona de feina, una estona de joc lliure, una estona de piscina o activitat esportiva, una estona d’activitat compartida amb la família, una estona d’activitat tranquil·la ….
El fet de que l’infant conegui la planificació del que farà al llarg del dia li dona estabilitat i seguretat.

 

Quins deures podem posar als nostres infants?

Activitats educatives:

  • Fer un diari de les vacances (Llengua) Afegir fotos, dibuixos i enganxar entrades o tiquets de les activitats que es realitzen.
  • Llegir: contes, llibres, revistes, còmics, cartells que et trobes pel carrer, tríptics…. (Llengua i educació en valors)
  • Descobrir museus (Aprenentatge interdisciplinari)
  • Anar a la biblioteca (Aprenentatge interdisciplinari)
  • Mirar pel·lícules educatives i documentals en diferents idiomes (Llengua)
  • Jugar a jocs de taula: Parxís, escacs, dòmino, l’oca, jocs de cartes, rummy, scrabble… (Aprenentatge competencial i treballa en equip)
  • Fer penjolls i polseres. (Plàstica ) Es pot muntar una parada de polseres perquè aprenguin el valor dels diners i treballin els euros (Matemàtiques)
  • Muntar puzzles, maquetes …  (Lògica i matemàtiques)
  • Escoltar diferents estils de música i ballar (Música)

 

Activitats a l’aire lliure:

  • Banyar-se a la platja,  a la piscina, al riu … (Educació física, descoberta de l’entorn, medi natural)
  • Fer dibuixos al natural (Plàstica i medi natural)
  • Excursions a peu (Geografia: orientació en el mapa i ús de la brúixola)
  • Sortides amb bicicleta (Geografia: Orientació en el mapa)
  • Descobrir gran diversitat de parcs (Geografia: Orientació en el mapa)
  • Observar insectes i animals en el seu hàbitat natural (Medi Natural)
  • Fer esport: futbol, tennis, bàsquet, tennis taula … (Educació física: Aprendre a guanyar i perdre, jugar en equip, seguir les normes del joc …)
  • Marxar de viatge: Fer el llistat del què necessitem (Llengua), descobrir la zona on anirem de vacances i preparar possibles activitats a fer (Aprenentatge competencial)
  • Jardineria: Plantar, regar, fer un hort…. (Medi Natural)
  • Descobrir les estrelles, les constel·lacions, veure estels fugaços …. (Medi Natural)
  • Construir una cabana (Aprenentatge competencial i treball en equip)
  • Joc lliure en el que els infants inventin, improvisin, experimentin, provin, descobreixin… (Aprenentatge competencial)
  • Veure una posta de sol i gaudir de la natura (Medi Natural)

marieta

Activitats d’experimentació:

  • Amb sorra, aigua, gel, fang, plastilina…
  • Fer experiments. El programa Dinamiks us pot donar moltes idees.
  • Experimentar amb bombolles gegants de sabó.
  • Land art: elaborar obres d’art contemporànies amb elements de la natura.
  • Amb la fotografia: fer vídeos amb la tècnica stop motion.

bombolla

Activitats domèstiques:

  • Anar a comprar: Fer la llista del què cal comprar (Llengua) i saber pagar i calcular el canvi (Matemàtiques)
  • Cuinar: Seguir una recepta entenent cada pas que cal fer (Llengua: lectura i comprensió lectora) i mesurar les quantitats que diu la recepta (Matemàtiques: calcular les mesures amb la balança). Es poden fer receptes senzilles com: gelats, batuts, gelatina, truites, galetes …
  • Ajudar en la neteja i les taques de casa: parar taula, netejar l’habitació, llençar la deixalla al contenidor… (Aprenentatge competencial)

llegir

Conclusió

Les vacances d’estiu són un bon moment per gaudir de la natura, l’oci, els amics, la família, el bon temps … Al mateix temps és un moment ideal per treballar gran varietat de continguts educatius de manera totalment diferent i lúdica.

Aprendre no va lligat a avorrir-se, sinó que al contrari, quan més bé s’ho passen els infants descobrint, experimentant, provant … més aprenen. L’estiu és un moment ideal per gaudir aprenent.



Enquesta sobre Scratch

Clica per respondre l’enquesta



Treball en grup…una feina ben feta!

Imatge de previsualització de YouTube


Una exposició oral com cal!