Els restaurants rivals

Hi havia una vegada, en un petit indret de Roma, dos restaurants amb molta rivalitat. Marco, el cuiner del primer restaurant, era molt amable. En canvi, Piazzi, el cuiner de l’altra fonda tenia mal caràcter i només volia guanyar diners.

Un dia va aparèixer una fada amb aparença d’una dona vella. Va entrar a la fonda d’en Marco i li va dir:

-Perdoni, jove, em podria donar alguna cosa per menjar? Però que sàpiga que no porto diners.

-És clar que sí! passi i segui- va dir en Marco amb bona fe.

Quan va acabar va dir:

– Noi, gràcies per haver-me ajudat. Ara seràs recompensat. Cada vegada que pronunciis el nom d’un menjar davant de la teva cuina, es prepararà ràpidament.

– Moltes gràcies senyora.

En canvi, a la fonda d’en Piazzi les coses van anar malament. El cuiner no va voler donar-li res i per això la fada va dir:

-A partir d’ara perdràs el teu sentit del gust!- i se’n va anar.

El restaurant d’en Marco es va fer molt famós però ara ningú entrava a la fonda d’en Piazzi perquè en perdre el gust, tots els seus plats eren amargs.

Marcel castro- Patriot Bajraliu

Sortida a Cardona

El proper 22 d’octubre els alumnes de primer fem una visita guiada de la maquinària i de la muntanya de sal i una visita  al centre històric de Cardona. L’horari serà el mateix que un dia de classe, però marxarem en autocar a les 9, després d’haver fet la primera classe.

Cal portar l’esmorzar i beure i en cas de mal temps, un cangur.

El termini de pagament acaba el 19 d’octubre i ja tenim les instruccions adjuntades al full de sortida que avui s’han repartit.

En cas de qualsevol aclariment o problema, podeu contactar amb les tutores.

Esperem que tots ens ho passem molt bé.

Les tutores.

El cocodril i el gos

Hi havia una vegada un gos que estava corrent vora un llac del riu Nil. El gos tenia molta set i el cocodril, que s’ho mirava des de l’aigua, va pensar que aquell era el seu moment. Així que va sortir de l’aigua i li va dir:

_ Hola amic gos, veig que tens molta set. No voldries pas beure una mica d’aigua?

I quan el gos anava a beure, el cocodril s’anava acostant i finalment va dir el gos tot reculant:

_Mai faré cas d’un enemic!

Berta Gabriel

Material de llengua catalana

Llengua catalana
Professora de 1r ESO A i B: Mercè Prat
Professor de 1r ESO C: Jordi Puntas.
Material: -llibreta o bé folis
             -bolígraf,llapis, goma, regle…
             -colors bàsics
             -tisores, cola
Per completar l’apartat de narrativa de la  unitat 1 farem la lectura i comprensió del text Raspall, de l’autor Pere Calders, que trobareu al següent enllaç http://www.edu365.cat/eso/muds/catala/comprensio/15/index.htm

Mercè Prat

Biblioteca de classe de llengua castellana

Per tal que els alumnes de primer d’ESO vagin treballant la lectura, hem decidit formar una biblioteca a cada aula. El centre disposa d’alguns exemplars de novel·les juvenils, però fa falta que els alumnis portin algun llibre de lectura en castellà  de casa. Si ja l’han llegit, el podran deixar llegir a un company, i si no l’han llegit, ho faran a la classe. Si no es disposa de cap exemplar, no cal comprar-ne cap. Entre tots ja ho aconseguirem.

Moltes gràcies

Montse

Informació de l’assignatura de llengua castellana

La professora de llengua castellana pels tres grups  és la Montse Alegre. El material necessari per a la matèria és una llibreta i durant el curs, algun llibre de lectura en castellà que tinguin a casa o hagin llegit abans. La intenció és crear una biblioteca de classe on tots els alumnes i el mateix  centre aportin novel·les per a llegir-les en algunes estones a la classe.