BENVOLGUTS/DES PARES I MARES

 

No vaig aconseguir entendre ni tan sols la frase més breu, aparentment claríssima. Però el remolí girava, l’irradicable indici d’un món nou per a mi en profunditat. Vaig fer-me el jurament d’intentar-ho un altre cop. I un altre. Aquesta és la qüestió. Dirigir l’atenció de l’estudiant cap al que, al principi, excedeix la seva comprensió, però que gràcies a la seva altura i fascinació irresistible l’atraurà. La simplificació, l’anivellament, l’edulcoració que ara prevalen arreu excepte en l’educació més privilegiada, són criminals. Són fatalment condescendents amb les capacitats desconegudes de dintre nostre. Els atacs a l’anomenat elitisme amaguen una vulgar condescendència: envers tots aquells considerats a priori incapaços de res de millor. Tant el pensament (en forma de coneixement, de Wissenschaft, d’imaginació) com l’amor ens demanen massa. Ens humilien. Però la humiliació, fins i tot la desesperació davantg la dificultat –t’hi has barallat tota la nit i l’equació continua sense resoldre, la frase grega sense comprendre- poden alleujar-se amb la sortida del sol.

 

Errata. Una vida a examen. GEORGE STEINER. Proa, Barcelona, 1999

Tan solo un par de apreciaciones: no confundamos la educación más privilegiada con la que “nos venden” como tal. Ésta puede abrirse camino en cualquier contexto. Afortunadamente, todavía no todo se puede comprar o vender.
¿Es humillación reconocer que sabemos muy poco? La humillación es que nos nieguen “a priori” la posibilidad de ser.

 

 

 

Imatge de previsualització de YouTube 

 

Enhorabona, companyes i companys. La imaginació al poder! No es poden continuar limitant les expressions d’indignació i protesta a formes de convocatòria de fa quaranta anys. No es pot anar responent a la defensiva amb les poques i rovellades eines que ens queden. Només somiant obrirem nous camins. Aquests arrelaran en la reflexió i l’acció comuna des d’abaix, no en un seguidisme estèril. Tota la comunitat educativa pública, tota la societat ha de comprendre que no es tracta d’un problema sectorial. Les agressions a l’escola pública i a la sanitat ho són a tota la societat, doncs l’educació i la sanitat són el present i el futur.
Moltes gràcies.

 

 

 

         Estimats nens i nenes, benvolguts pares i mares:

 

         Els resultats de les proves de velocitat lectora han estat excel·lents. Estava esperant els resultats de les ACL (proves de comprensió lectora) per felicitar-vos. I ara sí que ja puc fer-ho. Han sortit molt bé. Podeu estar molt contents del treball realitzat.

 

         El primer reconeixement que vull fer és a vosaltres, que heu treballat molt i molt, que heu fet tots els deures a classe i a casa. I ara podeu comprovar que l’esforç val la pena. Recordeu quan la lletra lligada us feia dubtar? Recordeu quan escrivíeu amb lletra de pal i us costava seguir les línies?

 

         En segon lloc, vull dir que, sense l’ajuda dels vostres pares i mares, sense la seva comprensió i recolzament, no hauríeu avançat tant. Es preocupen i us exigeixen que treballeu perquè volen el millor per vosaltres. I el millor que us poden donar és una bona educació.

 

         Cal un profund i sincer reconeixement també a l’estupenda feina realitzada per les mestres que heu tingut a educació infantil. Aquests resultats demostren que la seva tasca, molt difícil, que és la base del desenvolupament de la lectura i l’escriptura, ha estat molt ferma. Només cal continuar-la amb la mateixa il·lusió que elles. Això és el que intentem tots els mestres i les mestres que ara teniu.

 

         Moltes gràcies per escoltar-nos (a vegades)…

 

  

 

La següent pàgina ens proposa alguns consells interessants per llegir amb els nens a casa:

http://racodeprimaria.blogspot.com/search/label/Lectura

Para quien desee profundizar en el tema yo aconsejaría el libro Como mirar a la luna, de Juan Mata Anaya, Editorial Grao, 2004.

 

Recursos i reflexions per desenvolupar el gust per la lectura:

http://www.xtec.cat/lic/centre/professorat/prof_lleng_gust.htm

INTRODUCCIÓ:

Aquest bloc intenta motivar els alumnes a llegir i a escriure, a aprendre d’una manera més interessant. Us demano que dediqueu una petita estona a visitar-lo amb ells. Els agradarà molt compartir amb vosaltres el que fem a classe i servirà per reforçar, davant de la seva mirada, la importància que li donem al seu aprenentatge -en la pràctica, no només amb paraules. Els nens aprenen el que és important per nosaltres observant a quines activitats dediquem més atenció.

COMENTARIS

Si voleu fer qualsevol comentari, us demanarà una adreça de correu electrònic. No surtirà publicat fins que jo l’aprovi -quan el vegi i tingui temps.

Si us resulta més còmode, podeu fer-lo manuscrit, me’l passeu i, quan pugui, l’introduiré al bloc.

SEGURETAT A INTERNET

De la mateixa manera que, quan els nens són petits, no els deixem anar sols pel carrer, no s’han de connectar  mai sols a Internet. Us deixo uns manuals amb recomanacions segons les edats:

http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/Documents/ARXIUS/Manual_9_11.pdf

http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/Documents/ARXIUS/Manual_12_14.pdf

http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/Documents/ARXIUS/Manual_15_17.pdf

El servei educatiu del Tarragonès ha creat una pàgina molt interessant:

http://setarragones.net/navegarambseguretat/?page_id=10

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *