El nostre projecte de curs: L’ORQUESTRA!!!!

Durant el primer i segon trimestre, anirem desenvolupant el nostre projecte de curs, que porta per títol: L’orquestra.

En aquest espai, de tant en tant, anirem penjant fotos relacionades amb aquesta investigació que afrontem amb molta il·lusió i molt entusiasme.

14/11/2017. Sortida al CEM. En Pere i el llop. Activitat musical.

21/11/207. Ens convertim en directores i directors d’orquestra!!!!

LA FAMILIA DE LES CORDES!!!

22 i 23/01/2018 La família de les cordes!!!

Un cop hem conegut una àmplia mostra d’instruments orquestrals i els hem classificat per famílies, aquesta setmana ens hem entretingut de valent en conèixer la família de les cordes. A música, amb la Mercè, hem pogut conèixer de ben a prop els violins. A la biblioteca, acompanyats dels nostres amics i amigues de P3,hem escoltat el conte de la Família Corda, hem gaudit de la música de tres violinistes amigues que ens han agradat d’allò més  (la Ingrid, la Laura i l’Àgueda) i hem pogut escoltar  fragments d’un concert que s’ha esdevingut  aquests dies a Matadepera.

Violinistes: Moltes gràcies!!!!

Cliqueu sobre la imatge per veure el recull de fotos

El concert del que us parlen el podeu trobar en l’enllaç:

Seguint amb les cordes, avui 24 de gener, ha arribat el torn de les guitarres que, tot i no ser un instrument pròpiament d’orquestra, sí hi apareix si la peça musical o el director ho demanen. Avui hem fet un taller d’aquest instrument en el que tots i totes han pogut tocar la guitarra. També hem assistit a un concert de guitarra de dos persones conegudes i molt estimades a l’escola: en David i la Gemma. I per acabar, una mica de baralluca amb la Marina, del projecte de Vincles. Moltes, moltes, moltes gràcies per acompanyar-nos i ensenyar-nos tot el que sabeu. Aquí teniu una petita mostra de fotos dels nostres guitarristes en acció:

30/01/2018 Més cordes!!!!

Per acabar la nostra passejada per la gran família de les cordes, avui hem conegut dos instruments ben especials: l’arpa i el teclat (no podíem dur un gran piano a la biblioteca de l’escola!!!).

I, com a sorpresa inesperada, hem conegut també un instrument que tots i totes tenim sempre amb nosaltres i que podem utilitzar en qualsevol moment; la nostra pròpia veu!!!!

De la mà de la Mª Teresa, de la Maria i de la Irina, hem après moltes coses curioses sobre l’arpa, hem sentit com sona ella i el teclat, hem cantat tots junts acompanyant als instruments, hem jugat a les endevinalles musicals i hem gaudit, com a premi de la meravellosa veu de la Mª Teresa Vert, estimada cantant terrassenca. Amb totes tres ens hem emocionat i, amb elles, hem gaudit d’una tarda única i especial. A elles i a tots els músics que ens estan acompanyant en el nostre projecte:

Moltes gràcies!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Voleu veure algunes fotos de la trobada? Cliqueu sobre l’arpa i……………..benvinguts i benvingudes!!!!!

LA FAMÍLIA DEL VENT.

Coincidint amb la setmana boja de carnestoltes, treballem la setmana de la família dels instruments de vent.

Bufa, bufa, bufaràs i sons ben bonics sentiràs!!!!!!!

La Mercè ens ha ensenyat el seu oboè a l’aula de música. Ens ha mostrat les parts d’aquest instruments , les seves boquilles, com netejar-lo i tenir-ne cura i ens ha fet un petit concert que ens ha deixat amb la boca ben oberta i amb un gran somriure als llavis. És molt difícil tocar l’oboè. Quines partitures tant complicades!!!! Cliqueu sobre la imatge per veure fotos d’aquesta sessió.

A la tarda, a la biblioteca, l’Anna (de primer) ens ha ensenyat la seva flauta i la Laia i l’Ona (de sisè), ens han portat les seves flautes; una flauta dolça i una flauta travessera. Hem après molt amb elles i, sobretot, hem gaudit amb el so dels seus instruments.

Moltes, moltes, moltes gràcies a totes les noies que ens han endinsat, amb la seva música en el món dels instruments de vent.

I ara, per acabar, us pengem un conte clàssic molt bonic: El flautista d’Hamelin.

LA FAMILIA DE LES PERCUSSIONS

Avui, 23 de febrer, hem gaudit d’una magnífica sessió de percussions. En Serafín, de cinquè, ha portat el seu cajón i en Martín, de primer, ha dut la bateria i, acompanyats del pare del Martín i del seu professor de percussions, ens han fet un gran concert, ens han regalat un munt de coneixements i han respost a totes les nostres preguntes sobre els seus instruments. La tarda ha volat sense adonar-nos i hem sortit tots amb una gran marxa!!!!. Voleu veure fotos de la sessió?. Cliqueu sobre la bateria però, abans, permeteu-nos que agraïm a tots els músics d’avui la seva disposició vers nosaltres. Sou genials!!!

I, per donar per acabades les sessions pràctiques d’instruments, avui la Mercè ens ha preparat una sorpresa amb les percussions de la seva aula de música: ens les ha deixat tocar totes; triangles, platerets, caixes xineses, xil.lòfons, maraques!!! I així, plegats, hem pogut muntar una orquestra improvitzada i tocar ben fort, ben fluixet, ràpid, lentament………….La sessió d’avui no ens l’hauríem perdut per res del món!!!!

No. No hem acabat amb les percussions!!!!. Us volem regalar un conte tradicional català, amb un timbal com a protagonista. Si, si. Ho heu endevinat; El timbaler del Bruc.

CONSTRUÏM UNA GUITARRA

Amb un envàs de sabó i la gran ajuda de la Inés, la mare de l’Iker de la classe del Roure, els nens i nenes de primer han marxat a casa amb una super guitarra.

Moltes gràcies, Inés, per oferir-nos el teu temps i la teva creativitat. No podíem acabar el projecte de l’orquestra d’una manera millor!!!!