AGRAÏMENTS

Al darrera d’aquest projecte “FER NÉIXER POLLETS” hi ha molts mestres i altres treballadors de l’escola que hi han posat hores, esforços i sobre tot il·lusió. I ens agradaria, a través d’aquests agraïments,  fer-los visibles per a tots vosaltres, perquè sense ells, res hauria estat igual.

Així que moltes gràcies a…

Les Senyores de la neteja de l’escola, que durant 21 dies han estat alerta de no apagar el llum del passadís on teníem la endollada la incubadora.

Mari Alenyar Mestra d’anglès de Mitjans. Creadora d’aquest bloc i editora de la gran majoria dels post.

Luis Flumini Auxiliar de Conversa d’anglès. Creador d’aquest bloc i que s’ha encarregat del vídeos i les imatges que tants de vosaltres heu vist.

Eloy Planas Mestre d’anglès de Grans  que amb tota l’amabilitat del món ens va portar els ous fecundats d’una granja de Vic

Montse Cañadell  Mestra d’Infantil  que ens ha donat tants bons consells en la cura dels pollets i ha estat molt alerta del suport a nivell informàtic.

Lídia Xicola  Mestra d’Educació Física, ha estat sempre alerta de les qüestions informàtiques per transmetre en directe el naixement dels pollets.

La Cristina Funes  Mestra d’Infantil per donar-nos molts i bons consells de com alimentar als pollets i fer-ho ella mateixa.

L’Ester Arnau Mestra d’Educació Especial per estar pendent dels nostres pollets, donar-nos ànims i apropar en aquesta experiència a molts nens.

La Jovita Ferrer, administrativa de l’escola per ajudar a alimentar als nostres pollets i estar en els moments que pot dels nostres pollets.

Maribel Varela Mestra de música i de reforç a Mitjans per venir els caps de setmana a alimentar als nostres pollets.

L’Encarna i tot el personal de Cuina per proporcionar-nos els primers grans de cereals que van menjar els nostres pollets.

Mª Carmen Gallardo,  conserge de l’escola.  La primera en vigilar la incubadora cada dia i estar alerta que tot funcionés a la perfecció.

A  la resta dels mestres i treballadors de l’escola per les bromes, els ànims, la confiança i la il·lusió que hi han posat.

Però sobretot gràcies a na Marga i na Gloria, tutores de primer i alma matter d’aquest preciós projecte del que tots en hem sentit part:  fascinant-nos amb els primers “pio pio”, emocionant-nos a cada nou naixement, gaudint de cada petit progrés dels petits pollets…. Moltes gràcies per haver fet possible aquest projecte, per haver organitzat cada petit detall, per haver invertit tantes hores i sobretot tant amor!!!!!!!!

A Friday full of science! – Hypotheses and conclusions.

In class, we came up with different hypotheses as to what was happening with the eggs. After, we experimented a little bit and found a lot of information. At the end of the class, we drew some conclusions. Do you want to find out a bit more? Check the pictures and watch the videos.

Using a torch, we were able to see what was inside the eggs. We were so excited when we saw the chicks move!

We went to the supermarket and bought some eggs. Then we put our fertilised eggs and the ones from the supermarket in a bowl full of water and saw which ones sunk and which ones didn’t.

We also weighed the eggs and found out which ones weighed more.

How do farmers know if the eggs are fertilised or not?

We have been talking about how we think farmers find out if the eggs they have are fertilised and if chicks are growing inside. We explained our hypotheses which we are going to check later.

Since the beginning of the project, we’ve been drawing what we thought was inside the eggs. Today, some of us presented our drawings to the class and realised we didn’t all draw the same. We all focused on different details and we concluded that there are different ways of thinking.