Novetats a l’ escola

Aquest curs a l’ escola continua impulsant  les noves tecnologies. Voleu conèixer com treballem?

TARDES CREATIVES

* Educació Infantil: Programació i Robòtica. Beebots

És un petit robot amb forma d’abella que s’ha de programar segons unes instruccions senzilles ( avançar, girar…). Mitjançant aquestes consignes i la pulsació d’uns botons de direccionalitat, els alumnes aconsegueixen que l’ abella arribi al destí marcat com a objectiu.

Els nens i nenes aprenen a treballar de forma cooperativa, prenen decisions de forma conjunta per a assolir un objectiu i paral·lelament treballen conceptes espaials, lateralitat, llenguatge oral….

* Cicle Inicial: Programació i Robòtica. Scratch Junior

És un llenguatge de programació visual dissenyat per a introduïr habilitats de codificació entre els cinc i els set anys d’edat.

Els nens i nenes creen una animació a partir d’escenaris i personatges que poden parlar, canviar de color, moure’s segons les consignes assignades… Desenvolupen així la capacitat de treballar per coordenades, edició d’imatges i prèviament l’elaboració del guió de la història.

Voleu fer un cop d’ull a les primeres elaboracions?

* Cicle Mitjà: Stop Motion

En aquesta activitat els nens s’introduiran en el món de l’animació (StopMotion) a través de diferents tècniques i materials. Aprendran a crear els seus propis personatges i escenaris .

A través del treball en equip dissenyaran i crearan els personatges i les escenes, escriuran una història, buscaran un títol, atractiu,treballaran un guió i un storyboard.

I finalment posaran tot això a la pràctica creant l’animació dels personatges a través de la tècnica d’StopMotion.

* Cicle Superior: Curts animats amb les tauletes.

A partir d’unes pautes, descobrim una aplicació que ens permet treballar conjuntament i de forma col·laborativa el llenguatge escrit, oral amb l’ animació de personatges reals o imaginaris que ens explicaran una història.

APPS FOR EDUCATION

És un paquet gratuït d’aplicacions de comunicació i col·laboració allotjades al núvol, dissenyades per a  escoles i universitats.

Permet als alumnes compartir documents, fulls de càlcul i presentacions i col·laborar en temps real amb un equip o tot el centre en l’ elaboració conjunta de tasques.

Aquí en teniu algun exemples de les nostres produccions:

REVISTA ESCOLAR

Cada any els alumnes de cinquè de la nostra escola es converteixen en reporters i fan una recerca durant el curs dels aspectes de l’escola que són més interessants. Després de molta feina d’edició de textos, imatges, estadístiques… aconsegueixen crear cada curs una revista que dóna a conèixer la nostra identitat.