Robot_u

Us presento el primer robot construit pels alumnes de 4t d’ESO. Es tracte d’un robot rastrejador, capaç de seguir un recorregut marcat. Aquest és el primer d’una sèrie de sis.

La maqueta de l’institut

Us presento la maqueta de l’institut.
Aquesta maqueta és el resultat del treball dels alumnes de 4t d’ESO. No ha estat senzill: moltes hores, molt bon treball dels alumnes, molta fèina coordinació. Però crec que el resultat final ho compensa.

Com podreu veure en les fotografies, hem partit dels plànols originals de l’institut. A partir d’aquest es van dibuixar les diferents peces necessaries per la construcció de la maquesta. Tot seguit es van formar parelles i es van repartir les peces a construir. Cada grup va dibuixar la seva peça a escala real sobre paper i després sobre la planxa de poliestirè, pas previ al tall de les figures. Un cop tallades les peces va venir la primera prova de foc, les peces fetes per diferents grups havien d’encaixar per formar el conjunt, el resultat va ser força satisfactori, encara que se’n van haver de repetir algunes, la majoria van encaixar a la primera. L’obra ja tenia forma, faltaven els acabats: pintar, les finestres, el relleu, les persianes, etc. Tot plegat una “currada”  per part de tots.

maqueta_insti

Estructures amb materials domèstics

magic_bdn Una manera lúdica d’estudiar les estructures és construir-les i encara millor si les construim amb materials lleugers, d’ús cootidiar i econòmics.

Una estructura molt curiosa són les cúpules geodèsiques, empreades en edificis i altres espais, on es vol disposar d’un gran espai cobert sense necessitat de columnes i bigues. En el següent enllaç pots veure com construir una cúpula geodèsica amb cartolina, paper o simplement paper de diari.

Construcció d’una cúpula geodèsica amb paper , Com calcular les dimensions d’una cúpula geodèsica, Cúpula feta amb paper de diàri.

LA VOSTRA ESFERA GEODÈSICA

Seguim practiant amb el GIMP 2

En aquestes pràctiques aprendràs a configurar l’entorn de treball i coneixeràs la resta de menús del programa, també treballaràs el color, les màscares, les capes i els filtres. Aquestes són eines molt potents que permeten modificar sustancialment l’aspecte de les imatges i fotografies. Clica aquí per accedir al manual i fes les pràctiques de la 1 a la 6.

SISTEMES OPERATIUS

1- Llegeix atentament l’explicació referents als sistemes operatius i envia un breu resum de les funcions bàsiques o serveis que ofereixen.

2- Fes clik a l’enllaç i contesta les preguntes del formulari referent a les qüestions senzilles.

3 Fes l’activitat ” Taller d’informàtica 1″ completa el formulari amb les respostes correctes.

4- Fes l’activitat “Taller d’informàtica 2” anota les dades que et demana l’activitat.  A quina entitat pertany  l’Ordinador MareNostrum,  quin sistema operatiu utilitza? Envia les respostes per mitja del seüent formulari.

Qüestionari informàtica

La matèria de informàtica a 4r d’ESO està molt dirigida a la comunicació i la creació multimèdia, imatge digital, so, vídeo, edició digital, creació de pagines web, xarxes informàtiques, Inernet i les seves aplicacions, entre elles les xarxes socials.

En el següent enllaç hi ha un breu qüestionari per veure alguns coneixements previs que tens de informàtica. Per respondre’l fes clik  en el següent enllaç  qüestionari

El tèxtil

La filatura és el procés d’obtenció de fils a partir de les fibres.
Filatura artesana   a Opsala En aquest vídeo es pot veure el procés de filatura amb el fus i la filosa.

Filatura actual en una fabrica xinesa.

Dels fils al teixits

Els teler artesanal en un païs sudamericà i telers automàtics   en una fabrica de la Xina.

Glosari de teles

La confeció

Les talles

Tall d’un vestit

Confecció d’uns texans

Estampat d’una samarreta

Plegat samarreta !!!

Informació del sector tèxtil a Espanya

Consejo intertextil español

Centro de información y téxtil i confección

Motors tèrmics

La màquina de vapor

Principi de funcionament de la màquina de vapor animació
Màquina de vapor per treure l’aigua de les mines animació

Locomotora a Vapor animació

Els motors d’esplosió

Vídeo del Món de’n Beakmans sobre el funcionament del motor de gasolina.

Motor gasolina Beakmans

Activitats sobre el motor de gasolina a l’edu365

Motor gasolina activitats

Vehicles del futur els cotxes elèctrics

Vídeo de Ford sobre el motor diessel.

Motor diessel ford http://www.youtube.com/watch?v=X_-WAzc2rII

Els motors a reacció

Com funciona un motor a reacció animació i activitat

Animacions de diferents tipus de motors  Animated Engines

El futur

Els Cotxes del futur.

Edu3.cat

Els combustibles del futur.

Edu3.cat

Màquines simples i mecanismes

Aquí teniu uns enllaços a diferents activitats interactives per treballar les màquines simples.

Màquines simples al edu365

Las palancas inclou les palanques i altres mecanismes.

Simple machines web en anglès permet reconeixer diferents màquines simples en entorns habituals.

Després de fer les activitats de reforç podeu descarregar el control, fer-lo i entregar-lo el proper dia de classe. Recuperació màquines simples

La fabricació industrial

Dins la fabricació industrial, un subsector molt important és el metalúrgic, es a dir el sector relacionat amb la fabricació de peces metàl·liques i amb la indústria de l’ automòbil.

Aquí tens uns vídeos relacionats amb aquestes indústries:

Les a mecanització [kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/videoteca/tecnologia/5m5947.rm" width="352" height="288"/]

La soldadura [kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/videoteca/tecnologia/5m5948.rm" width="352" height="288"/]

Nissan [kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/videoteca/arasortim/5m4986.rm" width="352" height="288"/]

Pots col·laborar amb aquest bloc enviant un comentari referent a aquest vídeos o enviant un enllaç d’un video, imatge  o document interessant relacionat amb el tema.