XVIII Taller de Creació Materials juny 2015

imQUE ES

 

El passat divendres 26 de juny de 2015 a la nostra Escola Agnès Armengol vam realitzar el Taller de Creació de Materials per a les NEE.

En aquest taller  tal com indica el seu nom preten elaborar material útil i personalitzat per les diferents necessitats dels alumnes.

Aquest taller  esta obert tant a mestres de la nostra escola com a mestres d’altres escoles de catalunya.

En aquesta sessió es va fer servir el programa online Kahhot  ( per mestres) , i  l’enllaç del programa Kahhot on accedeixent els alumnes .

Aquest programa té un gran potencial ja que permet elaborar tota una bateria de preguntes  ( de càlcul mental,  de comprensió lectora,  de veritat o fals…)  podem controlar molts aspectes tals com:

– Temps de resposta.

–  Inserció d’imatge fitxa o video de youtube.

-Aconseguir una retroacció de les preguntes realitzades en format excel o recollir en un google drive.

– Compartir el material entre altres docents , podem duplicar una feina realitzada per altre professional i poder fer variacions.

– Flexibilitat d’ús per que l’alumne pugui fer servir  un mòbil , una tablet, un portàtil, fitxa..

– Ús sense cap tipus d’instal.lació amb qualsevol sistema operatiu.

Aquí ús poso dos tutorials en pdf per que podeu descarregar com donar-se d’alta i com elaborar els primers qüestionaris: ( clica imatge per descarregar)

donar-se alta

com crear preguntes

També afegim un primer vídeo on es pot veure una mostra  de com elaborar els nostres qüestionaris:

Imatge de previsualització de YouTube

 

En el  taller de Creació de Materials vam poguer elaborar uns 47 kahhots de diferents modalitats  ( Càlcul Mental , comprensió Lectora, veritat i fals, eines de taller….)  i de nivells molt diferents ( infantil, primària, secundària,  Batxiller…)

Per poder accedir a aquest material cal donar-se d’alta  tal i com s’explica als tutorials , una vegada estem a dintre  en d’accedir a l’apartat de Public Kahoots  i  en aquesta pantalla clicar  all  llavors a la casella de cerca podem posar  el nom dels  qüestionaris.

Per facilitar  la cerca el que he fet és unificar-los  tots en el meu compte de Kahhot i unificar el nom dels qüestionaris, això  vol dir que si volem trobar  els 47 Kahhots podem optar per dues vies:

  • O posar el nom del meu usuari pfabreg3
  • O una altra opció es posar el nom dels tallers  que tots comencen per INCLUSIÓ DIGITAL….  a qui teniu una petita mostra

MOSTRA

 

 

mostra 2

Per explicar-ho més be us he elaborat un petit vídeo, de com fer-ho i  mostra del funcionament del qüestionari  per poder-ho posar en pràctica amb els vostres alumnes.

Imatge de previsualització de YouTube

Objectius del Taller:

  • Motivar la participació a través de l’aprenentatge basat en el joc en un entorn social.
  • Usar la tecnologia  d’una manera col.laborativa.
  • Avaluar de manera  formativa els coneixement individuals i/ o grupals adaptant l’aprenentatge  de manera continuada.
  • Plantejar-se la resolució de problemes i /o expressions visuals, escrites..de manera col.laborativa .
  • Elaborar un material atractiu, motivador  que permeti  aproximar l’aprenentatge d’una manera més lúdica  fent servir una eina digital  i inclusiva .

 

Per últim donar les gràcies a totes les i els mestres que han participat i elaborat aquest material tant divers , espero que hagi estat útil i profitós  l’elaboració d’aquest material.

Sense vosaltres no hagués estat possible:

Participants:
Albañil Araque Maria Victoria,  Arche Aubert Ana Maria, Arias Rodríguez Elisabet, Carrasco Duran Pere,  Custodio Murillo Ana Maria Fernández Algarte Ana,  Gasull Planes Ramon, Gómez Macanas Víctor, Huguet Sanagustin Fernando M, Martín Moreno Sandra,  Moreno Sánchez Sònia, Orquin Ferrandiz Esmeralda, Peralta Quilcate Rosa Liliana, Pons Saura Sebastia Carles,  Pradas Padilla Pepi, Roca Vila Silvia, Sánchez Sala Marta, Santamaria Jordana Josep, Santiago Servian Yolanda, Senciales Guerrero Dolores, Vera Campaña Antoni.

I gràcies molt especials al Marc Joanmartí Vives ( formador )  pel seu suport i ajuda .