BUSQUEM RODONES

AVUI A LA CLASSE DELS PATUFETS HA VINGUT LA SENYORA RODONA I ENS HA EXPLICAT QUE ESTAVA MOLT TRISTA PERQUÈ NO TENIA AMICS NI AMIGUES PER JUGAR I ENS HA DEMANAT SI LA PODÍEM AJUDAR A BUSCAR RODONES COM ELLA.

TOTS I TOTES HEM COMENÇAT A OBSERVAR ELS OBJECTES I DIBUIXOS DE L’AULA QUE TENIEN FORMA RODONA O CERCLE. A L’HORA D’ESMORZAR TAMBÉ HEM CONTINUAT BUSCANT I ENS HEM ADONAT QUE AL NOSTRE VOLTAT N’ESTÀ BEN PLÈ.

L’OBJECTIU D’AQUEST TREBALL ÉS CONÈIXER LA FORMA RODONA I IDENTIFICAR-LA EN L’ENTORN PROPER, AQUESTA ACTIVITAT ESTÀ ADREÇADA A TOT EL SEGON CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL.

ELS RECURSOS QUE NECESSITEM PER FER AQUESTA ACTIVITAT SÓN: LA CÀMARA DIGITAL I L’ORDINADOR  PER DESCARREGAR LES FOTOS.

LA PRESENTACIÓ D’AQUESTA ACTIVITAT S’HA FET AMB UN GLOGSTER, QUE ENS SERVEIX COM A SUPORT PER ENSENYAR LES FOTOS ALS I LES ALUMNES, A MÉS TAMBÉ HI HA DUES ACTIVITATS QUE CONSISTEIXEN EN IDENFICAR RODONES I ALTRES FORMES GEOMÈTRIQUES.

EL REI CARNESTOLTES I LA VELLA QUARESMA

JA S’ACOSTA EL CARNAVAL!!! TOTS ELS NENES I LES NENES VAM MIRAR EL CONTE DEL CARNESTOLTES I LA VELLA QUARESMA, AMB L’OBJECTIU DE MOSTRAR-LOS QUE AL LLARG D’UNA SETMANA TOT SERÀ DIVERSIÓ I DISBAUIXA PERÒ QUAN HAGI PASSAT AQUESTA ARRIBA LA QUARESMA QUE ÉS TEMPS DE TREBALLAR I DE POCA FESTA.
PER TAL DE PODER VEURE EL CONTE ENS VAM SITUAR DAVANT DEL PANY DE PARET BLANC, DESTINAT A LES PROJECCIONS. ELS I LES ALUMNES SABEN QUE PRIMER MIREM EL CONTE I DESPRÉS PODEN DIR LA SEVA, EXPLICAR LES SEVES VIVÈNCIES, EL QUE ELS HA SEMBLAT EL CONTE… I D’AQUESTA MANERA ANEM TREBALLANT EL FET DE DEMANAR EL TORN DE PARAULA I TAMBÉ ESCOLTAR ELS COMPANYS/ES.
PEL QUE FA A LA TEMPORALITZACIÓ, AQUESTA ACTIVITAT JA ENS OCUPA TOTA UNA SESSIÓ DE 40 MINUTS, JA QUE PRIMER ENS HEM DE COL·LOCAR DE MANERA QUE TOTS I TOTES ESTIGUEM CÒMODES, MIREM EL CONTE, ELS I LES ALUMNES FAN LES SEVES APORTACIONS I FINALMENT PARLEM DE LA NOSTRA DISFRESSA!!! AQUEST ANY ANAEM DE SUBMARINISTES!!!

EL CONTE DE LA CAROLINA I EL TIÓ

JA HA ARRIBAT EL TIÓ A L’ESCOLA I ENS HA PORTAT UN PEN. DE SEGUIDA ELS NENS I LES NENES HAN DIT QUE NECESSITÀVEM L’ORDINADOR I EL PROJECTOR PER PODER VEURE QUÈ ENS HA PORTAT EL TIÓ.

L’OBJECTIU D’AQUESTA ACTIVITAT ÉS PRESENTAR EL TIÓ. ELS I LES ALUMNES MIREN I ESCOLTEN EL CONTE I DESPRES PARLEN, TOT RESPECTANT EL TORN DE PARAULA, SOBRE EL TEMA DEL TIÓ I LES SEVES VIVÈNCIES I EXPERIÈNCIES. AQUESTA ACTIVITAT ES FA EN UNA SESSIÓ, EL PAPER DELS ALUMNES ÉS ESCOLTAR I MIRAR EL CONTE ACTIVITAMENT I FINALMENT PARTICIPAR EN LA CONVERSA POSTERIOR AL CONTE. ELS RECURSOS QUE ES NECESSITEN SÓN: L’ORDINADOR AMB CONNEXIÓ A INTERNET O UN PEN ON HI HAGI GUARDAT EL CONTE I EL PROJECTOR.

RECURSOS PER TREBALLAR L’HIVERN I EL NADAL

AVUI HA ARRIBAT L’HIVERN I A DINS LA MALETA HI HEM TROBAT LES LLETRES DE L’HIVERN AMB UNA IMATGE DE L’ORDINADOR. ELS I LES ALUMNES DE SEGIDA HAN DIT QUE HAVÍEM DE BUSCAR ALGUNA COSA A L’ORDINADOR DE L’HIVERN. PER TANT TOTS I TOTES S’HAN ASSEGUT A L’ESPAI ON FEM LES PROJECCIONS, TOT SEGUIT HAN MIRAT LA PRESENTACIÓ DE L’HIVERN I HAN ANAT FENT LES SEVES APORTACIONS SOBRE EL TEMA.

L’OBJECTIU D’AQUESTA ACTIVITAT ÉS PRESENTAR ALS I LES ALUMNES I UTILITZAR LES IMATGES DE LA PRESENTACIÓ PER TAL D’AJUDAR-LOS A FER LES SEVES APORTACIONS I DIALOGAR SOBRE EL TEMA. EL PAPER DELS I LES ALUMNES ÉS PARTICIPAR ACTIVAMENT DIENT LA SEVA SOBRE EL TEMA.

ELS RECURSOS NECESSARIS PER FER AQUESTA ACTIVITAT SÓN: ORDINADOR AMB CONNEXIÓ A INTERNET I EL PROJECTOR.

MARRAMEU TORRA CASTANYES

DESPRÉS DE MIRAR EL CONTE DE LA CASTANYERA, ELS NENS I LES NENES HAN VIST QUE LA CASATNYERA TENIA UN GAT, ELS HI HE EXPLICAT QUE ES DIU MARRAMEU I QUE TÉ UNA CANÇÓ. COM QUE TOTS I TOTES ESTAVEN MOLT INTERESSATS PER SABER QUINA ERA LA CANÇÓ, ENS HEM CONNECTAT A INTERNET I L’HEM BUSCADA.

AQUESTA ACTIVITAT VA SORGIR DELS MATEIXOS ALUMNES I VA SER UN COMPLEMENT DE L’EXPLICACIÓ DEL CONTE

LA CANÇO DE LA CASTANYERA

JUNTAMENT AMB EL CONTE DE LA CASATANYERA TAMBÉ ENS HA ARRIBAT LA CANÇÓ, LA QUAL HAUREM D’ESCOLTAR I  BALLAR MOLTES VEGADES PER TAL DE SABER-LA BALLAR MOLT BÉ EL DIA DE LA CASTANYADA, PERQUÈ LES FAMÍLIES TENEN MOLTÍSSIMES GANES DE VEUREN’S COM HO FEM DE BÉ!!!

L’ACTIVITAT D’ESCOLTA I BALLAR LA CANÇÓ DE LA CASATANYERA ES FARÀ DIVERSES VEGADES AL LLARG D’AQUESTS DIES DE PLUJA TARDORENCA. EL PAPER DELS I LES ALUMNES ÉS PARTICIPAR ACTIVAMENT I AL MATEIX TEMPS CONÈIXER I IDENTIFICAR LES PECES DE ROBA DE LA CASATANYERA.

LA CASTANYERA!!!

LA TORTUGA TUCA HA PORTAT CASTANYES I UN PEN!!! HEM AJUDAT A LA MESTRA A MUNTAR EL PROJECTOR I EN EL LLAPIS HI HAVIA GRAVAT EL CONTE DE LA CASTANYERA!!
L’OBJECTIU D’AQUESTA ACTIVITAT ÉS PRESENTAR LA FIGURA DE LA CASATANYERA ALS I LES ALUMNES, TOT RELACIONANT-LA AMB L’ESTACIÓ DE LA TARDOR. AQUESTA ACTIVITAT TINDRÀ LA DURADA D’UNA SESSIÓ DE DESCOBERTA DE L’ENTRON. EL PAPER DELS I LES ALUMNES ÉS ESCOLTAR I MIRAR ACTIVAMENT EL CONTE I PARTICIPAR EN EL DIÀLEG POSTERIOR AL CONTE.

Mirem el conte de la castanyera!!!

BENVINGUTS A LA CLASSE DELS PATUFETS I LES PATUFETES!!!

Hola a tots i totes!! Som els nens i nenes de P4!!! com que a la nostra escola treballem els contes clàssics, aquest curs serem patufets i patufetes!!!

BON DIA!!!

El primer que fem quan arribem a l’escola és treure’ns la jaqueta, deixar la bosseta dins el cistell i anem a seure a la catifa. Un cop estem tots/es ben asseguts ens diem bon dia. Hi ha un nen o nena que fa de patufet/a i un altre/a que fa de botiguer/a (cada setmana ens toca a un de diferent).Entre tots dos ens diuen bon dia i ens pregunten si ens quedem a dinar. Un cop ja sabem els nens i nenes que han vingut a l’escola, els que s’han quedat a casa i els que es queden a menjador, ja podem mirar el dia de la setmana que estem. Depenent del dia en patufet haurà d’anar a la carnisseria d’en Pere, a la fleca de la Núria, a la peixeteria de la Rossita… (el nen/a que li toca fer de botiguer/a cada dia es posa la madalla del personatge que li toca ser). Finalment en Patufet/a col·loca l’aliment que ha comprat en el dia de la setmana del calendari.

En Patufet o la Patufeta cada dia va a comprar en una botiga diferent.