En aquest treball he volgut apropar-nos a una nova metodologia de treball a l’aula. El treball per projectes consisteix en que els alumnes són els principals protagonistes dels seus aprenentatges, que s’inicien a partir dels seus interessos. Per tot això, hem de tenir sempre molt present els seus coneixements previs, les seves experiències i les seves necessitats.

Pensem que els principals objectius dels projectes han de ser:

• Aprendre a aprendre.
  • Partir dels interessos dels infants.
  • El mestre/a com a mediador.
  • Relacionar els nous aprenentatges amb els coneixements previs.

Si hi ha un artista que connecti de forma significativa amb el món infantil, és Joan Miró.

En aquest projecte, els nens i nenes de  P-4 s’introduiran en el món pictòric de Miró observant les formes, colors, la manera de pintar, etc. Gaudiran observant els seus quadres, imaginant el que hi ha en ells representat i imitant a un gran pintor amb les seves pròpies obres.

Miró observa el món amb ulls de nen. Els nens i nenes de P-4 observaran el món a través dels ulls de Miró.

Vídeo Joan Miró

<a href=’‘ >Joan Miró

He trobat un vídeo al youtube. Segons la seua descripció, ens expliquen que:
Es va passar als alumnes i es va proposar que escoltaren bé la música i miraren bé les imatges per endivinar quins elements preferits tenia Miró en les seves obres. Posteriorment es va fer una assemblea per expressar diferents opinions i arribar a conclusions (elements, colors…).

PDI: El món de Joan Miró

Una activitat que els agrada molt als infants és fer servir la PDI, i per treballar amb Joan Miró també tenim molts recursos, com aquest que trobem a ALEXANDRIA:  la biblioteca de recursos digitals per a l’aula.

Proposta d’Olga Villamor, de l’escola El Corb de Corbera de Llobregat, per als alumnes d’Educació Infantil. Tracta d’acostar-los a l’univers de l’artista Joan Miró. Presenta fitxes de treball per als alumnes als Fitxers Adjunts.

CANÇÓ A JOAN MIRÓ

Aprendrem una cançó sobre Joan Miró (Mireia Muñoz (lletra) / Manel Hernández (música)

Cançó a Joan Miró

com Picasso i com Van Gogh.

Va pintar tots els estels,
personatges amb tres pèls
i vols d’ocells que passegen
entre la Terra i el Cel

com Picasso i com Van Gogh

Llunes, punts, sols i planetes
i quadres plens d’estrelletes,
al taller pintava metres
d’escales, taques i lletres

ceramista i escultor.
com Picasso i com Van Gogh.

Blaus, vermells i verds i grocs
negres, blancs ,els seus colors.
Pintava sense cap por
per fer la vida millor.

com Picasso i com Van Gogh

Amb diferents materials
sorra, cordes, ferro i pals
va poder fer grans murals
i escultures sense igual.

ceramista i escultor.