Els colors

Aquest curs el tema transversal de l’escola és els colors, per treballar el tema des de l’apartat de plàstica he preparat una webquest sobre aquest tema.

Per començar varem veure un vídeo de la fantàstica serie del 33 
Colors en serie
Podeu seguir els exercicis que es proposen des de l’enllaç següent:

http://phobos.xtec.cat/ceipjbalmes/colors/

Espero que us agradi i us serveixi. 🙂

 Pep Grau

El conte “La vella i els lladres”

La vella i els lladres 
Això va anar i era, si era bé i si no també, una vella que vivia als afores d’un poble.
Una nit estava escalfant-se a la vora del foc amb l’única companyia de les roges flamerades.
De sobte va sentir un soroll per dalt de la cambra i tota estranyada es va dir:
– Què deu ser aquest soroll? O m’ho haurà semblat?
Aleshores va sentir molt clarament uns passos que anaven d’ací cap allà i es va adonar que eren uns lladres que anaven a robar-li.
Com que estava sola i no tenia ningú que la pogués ajudar, es va posar a pensar:
– Què podria fer per tal de fer fugir aquests lladres? Ah! Ja ho sé!
I sense pensar-s’ho més, se’n va anar a la porta de l’escala i començà a cridar:
– Bernat, puja al terrat! Marieta, treu l’escopeta! Martí, tira-li! Tu, Pere, pega-li al darrere! Ramon, compta quants són!
En sentir els crits de la vella els lladres es van espantar molt i deien:
– Doncs no hi ha poca gent en aquesta casa… Ràpid! Anem-nos-en, que si ens agafen entre tots…
Després, asseguda la vella a la vora del foc, va començar a riure amb grans riallades, i… conten que encara riu.
Joan Amades
Folklore de Catalunya. Rondallística.

Blocs analitzats :-D

La revista del CEIP Montmany ” El bloc 5 estrelles ” l’he trobat molt complert i molt pensat per a la participació de l’alumnat perquè els hi proposa crear els seus textos i ser llegits, també convida a exposar temes treballats i a la vegada potencia la reflexió i el debat en l’apartat de respostes. A més permet el treball col·laboratiu perquè els alumnes poden fer aportacions i comentaris en els continguts que es publiquen. Evidentment facilita l’estructuració d’idees i continguts. Finalment he pogut comprovar que s’integren diferents elements tic: vídeos youtube, jocs, sons, enllaços a llocs d’interès…  

Pel que fa al bloc InfanTIC- El Bloc d’Educació Infantil del CEIP Pau Romeva té com a objectiu primordial penjar continguts per això mostra les activitats que realitzen els alumnes de parvulari i per tant no permet intervencions, de fet en aquestes edats els nens encara no saben crear textos. Així doncs la reflexió i el debat no es produeix directament en el bloc sinó que serà l’exposició de la feina feta.  Les competències hi estan molt ben integrades amb fotos, vídeos, àudio, hipervincles i enllaços a pàgines webs interessants.  

He arribat a la conclusió que entre els dos blocs es pot veure la diferencia d’edats a qui van dirigides, per això el primer convida a molta més interacció que el segon.

Blocs analitzats :-)

El bloc 5 estrelles, la revista del CEIP Montmany l’he trobat molt complert i molt pensat per a la participació de l’alumnat perquè els hi proposa crear els seus textos i ser llegits, també convida a exposar temes treballats i a la vegada potencia la reflexió i el debat en l’apartat de respostes. A més permet el treball col·laboratiu perquè els alumnes poden fer aportacions i comentaris en els continguts que es publiquen. Evidentment facilita l’estructuració d’idees i continguts. Finalment he pogut comprovar que s’integren diferents elements tic: vídeos youtube, jocs, sons, enllaços a llocs d’interès…  

En canvi el bloc InfanTIC- El Bloc d’Educació Infantil del CEIP Pau Romeva té com a objectiu primordial penjar continguts per això mostra les activitats que realitzen els alumnes de parvulari i per tant no permet intervencions, de fet en aquestes edats els nens encara no saben crear textos. Així doncs la reflexió i el debat no es produeix directament en el bloc sinó que serà l’exposició de la feina feta.  Les competències hi estan molt ben integrades amb fotos, vídeos, àudio, hipervincles i enllaços a pàgines webs interessants.  

He arribat a la conclusió que entre els dos blocs es pot veure la diferencia d’edats a qui van dirigides, per això el primer convida a molta més interacció que el segon.