Barcino

Els alumnes de cinquè estem estudiant els romans. Hem visitat les restes de Barcino,
la nostra ciutat i hem après moltes coses dels romans: les seves construccions
(muralles, aqüeducte, ciutats…..); les seves creences (necròpolis, temples…)
els seus costums (termes, restes de domus…) i la seva història.

 collage 1collage 2

Cim d’Àligues

Aquest primer trimestre hem anat d’excursió al “Cim d’Àligues” a Sant Feliu de Codines.
Varem passar un dia formidable. Vam aprendre moltes coses de les aus rapinyaires i carronyeres.
A més vam poder gaudir d’un paisatge increïble i de la companyia dels nostres companys/es.

Dissecció d’un sorell

ELS NENS I NENES DE CINQUÈ HEM ESTUDIAT L’ANATOMIA EXTERNA I INTERNA D’ UN SORELL.
1. Forma del cos : mida, ulls, boca…
2. Aletes
3. Brànquies – Opercle
4. Escates. Les hem observat a la lupa binocular
5. Bufeta natatòria
6. Cor
7. Espina dorsal

LÍNIA I COLOR A L’IMPRESSIONISME

 

L’alumnat de 6è, a Plàstica estudiem el moviment pictòric impressionista. A partir de paisatges pintats per mestres d’aquest moviment, veiem la importància del color en les seves obres i com moltes d’elles estant realitzades amb punts, pinzellades o taques de color.

 

Cada alumne tria una de les obres i primer intenta extreure només les línies del dibuix, realitzant un esbós amb carbonet.

Posteriorment, es fixen només en el color, analitzant els colors utilitzats i el tant per cent en que surten en el quadre. Han de trobar els colors (mitjançant barreges) i realitzar la seva pròpia obra d’art combinant-los.

 

 

PREGÓ CARNESTOLTES

Hola a tothom.
Avui és un bon dia
Cantarem, jugarem, saltarem, ballarem
I sobretot, gaudirem.

Quan arriba carnestoltes
és hora de fer el pocasolta.

Volem més diversió
I menys obligacions.

Els deures hem d’oblidar
I les festes recordar.

Demanem als professors
Que volem pati, festes i diversions.

Pareu de currar
que nosaltres ens volem relaxar.

Divertir-nos de valent, és el que farem
perquè d’això si que en sabem.

Llençarem els llibres per la finestra
I si cal, a la mestra.

En aquest carnaval
Tot serà fenomenal.

Nens d’ Infantil, apreneu a llegir
que hi han molts llibres per escollir.

Les vostres mestres que no siguin tan dolentes
i pugueu fer més xerrameca.
Rieu, canteu, salteu, balleu,
però mai ploreu.

Ei! nens petits, que sou molt avorrits.
veniu amb nosaltres, que jugarem al parxís.

Quan sigueu més grans us ho passareu fatal
amb el Medi Social i també amb el Natural.

Balenes, dofins i taurons aniran disfressats
amb els llibres ben amagats.

Les papallones molt despertes,
no volen escoltar les mestres.

Les abelles coquetes,
guarden les llibretes.

L’Elena sempre controla
encara que no ens mola.

Les formigues pensen com s’ho faran.
però segur que també es disfressaran.

El cicle mitjà
es podria disfressar
de diferents persontges
d’un país llunyà.

Les disfresses seran
fetes a mà,
cola i tisores
haureu d’utilitzar.

Encara sou petits,
i no podeu treballar
però més val que us afanyeu
perquè la festa comença.

Tothom es divertirà
i les classes hauran d’esperar:
mates i català
s’hauran d’oblidar.

Amb la Rosa Elena l’hem esperat
I el moment ja ha arribat.
S’obren totes les portes,
Doncs entra el Carnestoltes.

La Margarida que dona cinquè,
ens cuida requetebé.
I després de prendre’s el cafè,
ensenya la plàstica també.

Les mates són avorrides,
amb l’Albert divertides.
L’anglès ha intercalat
I a vegades l’ha pifiat.

El castellà en Joan ensenyà,
ara l’Alícia el donarà.
Explica que t’explicarà
alguna catalanada dirà.

La gresca per fi ha arribat,
i els deures amb la Mercedes s’han acabat.
Cap assignatura farem,
a la comparsa ens dedicarem.

Maria Jesús, deixa d’explicar,
ja no cal estudiar.
El Carnestoltes està aquí
i em vull divertit

Tot i que el Joan s’ha jubilat,
segueix essent el més espavilat.
Al Carnaval no estarà:
ell se’l perdrà.
Per això l’hem acomiadat
amb una carta de felicitat.

A educació física els profes et fan suar
i per això a alguns els hi fa pal.

Vaga d’autobusos,vaga de metro,
i ara toca:
vaga d “estiramientos”!
Córrer i jugar mola,
i si és en equip és la bomba.

L’Antonio i la Núria són molt bons professors
i els nens se’ls estimen mogollón.

One, two,three
Carnaval ja és aquí.
Four,five, six
Ens anem a divertir!
Seven,eight,nine,ten
A fer el burro començarem!

Bye,bye als llibres d’anglès
hello, carnestoltes.
deixem l’anglès que és molt avorrit:
posem-nos a fer quelcom més divertit.

Pinzells mullats i fang envernissat;
de tot això t’oblidaràs
perquè la festa ha començat.

Les profes de plàstica volen
que siguem uns artistes.
Dalí, Picasso, Gaudí i Miró
Ja no seran els millors pintors

Les mestres de música han arribat,
notes musicals comencen a sonar
per iniciar aquesta festa
que mai s’oblidarà.

A les aules de reforç
els nens i les mestres
treballen amb molta il·lusió.
Però aquesta setmana és de xerinola,
així que prou de comprensió lectora,
que estem farts de venir a l’escola.

Deixarem el menjador
que el menjar fa por!
La verdura està ben dura.
i això és una tortura.
Cada dia macarrons
i de postres…bombons
per a tothom!

Deixeu encàrrecs, missatges i portal
Anna, Núria, tot el personal:
veniu corrent al carnaval.

Aquesta setmana de Carnaval
que l’equip directiu deixi de manar.

Pilar, la directora,
sempre va com una locomotora.
Com és la que mana,
volem que durant aquesta setmana
ens doni caramels quan tinguem gana.

Com que moltes coses cal millorar:
el pati s’ha de pintar
i les classes canviar
per poder jugar.

El passadís s’hauria de tallar,
I omplir-lo d’aigua per poder nedar.
Així tots vindrien a l’escola
amb alegria i felicitat.

BONA GRESCA!!!

 

A l’ octubre, sisè va anar de colònies !

El 9, 10 i 11 d’octubre els nens i nenes de 6è van anar de colònies a la Seu d’Urgell. Ens van trobar a l’escola, al pati de cicle mitjà .Els pares esperaven al carrer per ajudar-nos amb les maletes i dir-nos adéu. Emilia i Irene
Va venir a buscar-nos un autocar vermell tan gran que hi van cabre totes tres classes . La nit abans de marxar no vaig poder dormir. Agustín

El viatge va durar dues hores que se’ns van fer llarguíssimes. Emilia
Els dies anteriors a colònies tothom estava molt impacient. Pol

Cap a les 12, vam arribar a Martinet i van visitar el Parc dels Bunquers, amb cascos i llanternes. Em va semblar un lloc molt curiós. Bernardí

Després van anar a l’hípica. Allà van dinar i van conèixer els monitors:la Jaki i el Mario. Mentre un grup feia hípica, un altre feia un joc d´orientació. Júlia

Jo em vaig enamorar d’una egua que es deia Nerva. Era un cavall preciós,adorable, d’un color cacau barrejat amb negre. Willy
Primer van fer una classe per aprendre a dirigir els cavalls .Per cert, no sempre era fácil controlar els cavalls. Diego

Per fi cap a les sis de la tarda van arribar a la casa de colònies. Tots pensaven que estaria al mig del bosc o en plena natura. Però, no: era un alberg i estava a les afores del poble. Les habitacions no eren molt amplies i tampoc no eren lluminoses. Al pati hi havia molts insectes, sobretot marietes que quan les posaves a la mà et feien pessigolles.Carlota

El segon dia de colònies van fer rafting. Ens van donar un vestit de neopré,unes botes especials, una armilla salvavides, un sac i un rem. Ens vam explicar més o menys com es rema i ens van ficar a l’aigua amb la barca.Al canal, hi havia un munt d’onades i moltes pedres gegants. I, al final del circuit ens van deixar llençar-nos a l’aigua. Estava congelada.Núria

A mi és el que més em va agradar tot i que vaig caure de la barca en una cascada i em vaig espantar una mica.Vanessa.

Jo anava la primera a la barca i l’aigua m’esquitxava tota l’estona.Sara

A la tarda, van fer la descoberta de la Seu. Havien de completar un quadern preguntant a la gent del poble, orientant-nos amb un plànol, observant els carrers…També va ser molt divertit.Núria.

Vam poder comprar records. Jo vaig comprar una granota i una marieta.Clara.

A la nit ,vam fer un concurs de ball. Abans, però havien de buscar diferents parelles. M´ho vaig passar molt bé.Clara

El darrer dia, de camí cap a casa van dinar a un alberg, a la Molina. El menjar estava boníssim!.Judith

Tinc molts bons records d’aquestes colònies. Carlota.

Jo, per exemple he compartit habitació amb nois de classe meva i hem jugat i hem rigut moltíssim. He menjat totes les coses que a mi m’agraden. Quina sort. Lex

En acabar les colònies m’ho havia passat tan bé que no volia tornar a casa.Vanessa

Però havien de tornar . Havien fet tantes coses que semblava que portaven molts dies fora de casa. Judith

Malabars

El tema dels malabars ha agradat molt als alumnes de 6è . Dos representants de cada classe fan una demostració perquè ho pugueu comprovar !!

 

MALABARS

Coincidint amb la Setmana Cultural 9 alumnes de 6è van fer una demostració de malabars i acrosport en l’acte de lliurament de premis dels Jocs Florals 2012. Es tracta doncs d’una representació del què han estat treballant a Educació Física en aquest tercer trimestre acompanyada amb la música de Black Eyed Peas.