Coneguem Junts Joan Maragall

El Pla Educatiu d’Entorn de Tarragona i l’Institut Vidal i Barraquer col.laboren en un programa d’Aprenentatge i Servei en les centres educatius

El projecte, que rep per títol Coneguem junts Joan Maragall , s’emmarca dins del programa Foment de la Lectura que el Pla Educatiu d’Entorn realitza durant aquest curs en els centres educatius de les zones on actua el Pla, zones caracteritzades per l’alt índex d’alumnat nouvingut.

Els alumnes dels tres cicles formatius del departament de serveis Sòcio-culturals de l’institut han preparat un catàleg d’activitats culturals relacionades amb l’any Joan Maragall. Aquestes van des de Tallers Poètics per nens i nenes de les llars d’infants, al Joc de l’oca de Joan Maragall per alumnes de 1r cicle d’ESO, passant per una ginkana de Joan Maragall destinada a alumnes de cicle superior de primària o la Caixa Màgica de la Vaca Cega per alumnes de les aules d’acollida, entre d’altres.

Amb aquesta iniciativa el Pla Educatiu d’Entorn vol fomentar en els centres educatius el treball la llengua i la cultura d’una forma lúdica i integradora

alhora que possibilita les pràctiques educatives a alumnes de cicles formatius, establint una xarxa d’aprenentatge i servei útil per a la comunitat educativa de la ciutat.

joan-maragall-diptic-1

abril11-185

LLIGA EL CONTE I PASSA’L

La Biblioteca Pública de Torreforta i el  PEE de Tarragona, dins del seu programa de Foment per la lectura, engeguen un projecte comú:

LLIGA EL CONTE I PASSA’L

QUE PRETENEM?

Aquesta activitat pretén ser un suport a la funció docent per dinamitzar i fomentar el plaer de la lectura entre els infants, treballant estretament amb els professionals de diverses escoles, llars d’infants i entitats del barri (centre cívic,  A Peu de Carrer, esplais, centre obert…)  en col·laboració amb la Biblioteca pública de Torreforta i Pla Educatiu d’Entorn.

QUIN CONTE TREBALLAREM?

Sopa de carbassa, Un polsim de pebre i Deliciosa. És una trilogia de l’ escriptora Helen Cooper, uns contes d’ actualitat que fomenten els valors de l’ amistat, la diversitat, el treball en equip i l’ autoestima personal, amb unes il·lustracions molt atractives pels infant

sopa-de-carbassajpg1

un-polsim-de-pebre8

deliciosa1

EN QUÈ CONSISTEIX L’ ACTIVITAT?

Part 1: Presentació de l’ Escola o Entitat

1. Realització d’ un dibuix o petita redacció de presentació dels diferents grups-classe que participen en l’ activitat: fotografies escanejades dels nens/es , o dibuixos fets per ells mateixos sobre qui són ells. És poden escanejar si cal des de la Biblioteca. Poden anar acompanyats també d’una salutació gravada dels nens.

Part 2: Treball del conte:

Cada escola/entitat pot adaptar les diferents activitats que es proposen segons les seves necessitats i interessos. A la vegada, es pot treballar el conte des de la matèria que es consideri i, fins i tot, vincular-lo a la biblioteca del centre
Per finalitzar realitzarem una festa en un lloc comú amb totes les escoles/entitats participants, i projectarem el conte en pantalla gran per poder-lo visionar tots junts.

Més informació: entorn@fundacio-casalamic.com

imsstbto@tinet.org

PER VEURE ELS TREBALLS DELS CENTRES FEU CLIC AQUÍ  8-O  http://lligaelconte.blogspot.com/

Pla d’actuacions 2010-2011

Relació d’activitats del Pla d’Actuacions per al curs 2010-2011

Èxit educatiu
PROA i TEA Taller d’estudi assistit als diferents centres en horari extraescolar:

-          Reforç de les àrees instrumentals

-          Tècniques d’estudi i hàbits de treball

-          Motivació per a l’aprenentatge i cohesió de grup

Foment lectura Animació lectora a través de l’Aprenentatge-servei dels alumnes de la facultat de Ciències de l’educació de l’URV
Lliga el conte i passa’l: treball transversal d’un conte entre les escoles i entitats del territori
Explica’m un conte: APS entre joves dels instituts i les escoles de referència
Equips de lectura: creació de grups de voluntariat per a fomentar la lectura als infants en horari extraescolar
Programa biblioteques Biblioteques obertes als centres: monitor/a itinerant amb la participació de l’AMPA:

-          Sala d’estudi

-          Préstec de llibres

-          Activitats d’animació lectora

Suport Aules Obertes Actuacions que generin motivació/estimulació per l’aprenentatge als alumnes

Equitat i lleure

Actuacions Artístiques Activitats extraescolars de caire artístic, en col·laboració amb l’AMPA del centre: música, teatre, plàstica.
Actuacions esportives Jocs i esports que afavoreixin la integració de l’alumnat nouvingut i femení

Afavorir els partits/jornades  intercentres

Afavorir els moviments dels alumnes en funció de l’especialització dels esports dels centres educatius

Xarxa i entorn
Programa de coordinació 1 coordinador/a per a fer seguiment de l’equip de monitors/es de tarda i realitzar els traspassos als centres educatius
Comissions de zona Manteniment de les reunions de treball trimestrals en Comissió de zona i creació de grups de treball. Mapes de recursos de les zones.

Coordinació amb les entitats/recursos de la zona i participació en actuacions

Jornades culturals Proposar al CFGS Animació Sociocultural el disseny i desenvolupament de la Jornada Cultural als centres que vulguin adherir-se: Any Maragal

Famílies

Cafès-tertúlia Temes escollits per les famílies a través de l’AMPA i amb la participació d’agents del territori.

Unificar les propostes que ja existeixen.

Tallers llars d’infants Actuacions que permetin activitats entre els infants i les seves famílies, per afavorir la participació d’aquestes en la dinàmica del centre (manualitats, psicomotricitat, contes)
Tallers de famílies Tallers temàtics, cursos de català, acollida de famílies nouvingudes

Teatre 2010

La companyia Zum-Zum teatre neix l’any 1994 a Lleida i ha assolit des de llavors un reconegut prestigi i una confiança de l’obra ben feta.

Per als alumnes de cicle inicial i cicle mitjà de primària.

pinotxo125
Pinotxo, bric à brac s’inspira en l’obra clàssica de Carlo Collodi, en la qual un titella de fusta pren vida i s’escapa de casa del seu pare per viure aventures fantàstiques: parlar amb un grill, una guineu, una fada, anar a un país on als infants dolents els converteixen en ases, acabar l’estómac d’una balena…on les veus dels comediants es barregen amb els sorolls de la fusteria, del circ dels titelles, de la nit al bosc, del ventre de la balena.

En definitiva ens trobem davant d’un Pinotxo modern, contemporani i actual que farà les delícies dels infants

Clica aquí per baixar-te el dossier informatiu

Titiritriki

Per als alumnes de cicle superior de primària i ESO

titiritriki1Es vol rememorar el teatre del segle XVI .Així es presenta un grup de còmics que van recorrent el món explicant contes, llegendes i històries d’arreu del món i contades de fa molts i molts anys.

L’important és transformar la realitat mitjançant la imaginació i sobretot amb moltes ganes de passar-s’ho bé.

Els contes triats són : El sabater de Torregrossa, Patatif Patataf, Hans el llest i les corrandes.

Clica aqui per baixar-te el dossier informatiu.

CALENDARI D’ACTUACIONS

Tots eduquem

logo-pee-2jpg.jpeg1a. Jornada d’Educació i Entorn

Divendres 15 de maig a partir de les 08.45 del matí, a l’Institut Municipal d’Educació de Tarragona(Ramon i Cajal, 70)

Conferència: Les comunitats d’aprenentatge a càrrec del Dr. Ramon Flecha.

Tots eduquem from formaciotic on Vimeo.


View more presentations from qmedinab.

Materials Jornada. CEIP Àngel Guimerà.

més informació