TERCER PAS: “El macroentorn” o Factors externs

En el tercer pas de l’elaboració del vostre projecte treballarem el “macroentorn“, on tractarem de buscar tota aquella informació sobre els factors externs a l’empresa que pugui ser rellevants pel vostre projecte. Ha de ser informació que contribueixi a reproduir el marc o l’escenari on es desenvoluparà la vostra empresa i l’activitat de la mateixa. La vostra empresa, com a activitat econòmica, estarà regulada per lleis, disposicions, ordenances, normatives… D’altre banda es veurà afectada per la situació de crisi actual en major o menor grau. La dependència del recursos naturals. El tipus de població al que va dirigit el  vostre producte/ servei ( joves, gent gran, famílies…). Els costums ,la cultura de la vostra zona d’influència. La tecnologia i la seva aplicació en els vostres projectes són alguns dels factors que haurem d’analitzar-se en el macroentorn.

Dels diferents tipus de factors externs que existeixen us demanem que analitzeu els següents:

Polítics, Econòmics, Socioculturals, Ecològics o Naturals i Tecnològics.

Cal tenir en compte la influencia que tenen els diferents entorns sobre les empreses.Poden ser diferents d’una empresa a una altra. Hi ha però alguns entorns, que en funció de la tipologia de l’activitat, de la zona d’influència o del servei, poden esdevenir comuns en algunes activitats o negocis.No oblideu però que tots els entorns us afecten en major o menor grau :

Analitzar amb cura el lloc on volem ubicar el nostre negoci/projecte. Hi haurà un lloc físic? A quin públic objectiu el volem adreçar? Quina cultura o costums tenen? Quina tecnologia o mitjans caldrà emprar? Com està la situació econòmica de l’àrea objectiu? Quin és el nivell econòmic actual del nostre públic objectiu? Quines normatives haurem de tenir en compte per poder tirar endavant el nostre projecte?

Aquestes són algunes de les preguntes que us podeu fer:

Entorn demogràfic: a quina població objectiu/públic objectiu dirigim el nostre producte? És un segment de la població en creixement? És un segment que s’ha estancat o està en declivi ?

Entorn cultural : Les nostres costums fan que el nostre producte/servei tingui una demanda creixent, necessària o inevitable? Cal tenir en compte que és molt important el lloc on volem ubicar el vostre projecte de negoci.

Entorn tecnològic/natural: Quins canvis, quines millores tecnològiques faran que el nostre producte/servei s’ofereixi d’una forma o d’una altre (processos productius amb unes millores rellevants en quan a la preservació en el medi ambient, processos nets de producció amb el mínim de residus). Incorporació de processos nets de reciclatge i cura del medi ambient  en el vostres productes /serveis.

Entorn econòmic: Es dona una conjuntura prou bona perquè el meu negoci pugui ser viable? Tot i la situació de crisi quins elements diferenciadors potenciaré en el meu negoci perquè s’esdevingui un negoci viable?El fet que hi hagi una situació de crisi, em perjudica o em beneficia?

Entorn polític:Com ens podem afectar les normatives i reglamentacions del sector? I les decisions dels polítics que en aquest moment ens estant governant? (tot plegat des d’un nivell local, autonòmic, estatal i supraestatal ( Normatives,reglaments  de la UE).

Aquestes i moltes més són les preguntes que us haureu de plantejar per tal de fer una anàlisi macroeconòmica en profunditat de la realitat que un envolta.

Caldrà que identifiqueu, definiu i seleccioneu les dades més importants.Redacteu un informe sobre cada factor extern. Tingueu  en compte que hi ha entorns que tindran una influència més o menys rellevant en el vostre projecte, però que tots us afecten directe o indirectament.

  A.Codina

Quant a grigol

El meu nom és Guillem Rigol i treballo a La Salle Manlleu com a professor de cicles formatius al Grau de tècnic superior d'administració de sistemes informàtics en xarxa i de tècnic de sistemes microinformàtics i xarxes. Més info sobre el meu currículum a www.linkedin.com/in/guillemrigol
Aquest article ha estat publicat en El projecte pas a pas, General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a TERCER PAS: “El macroentorn” o Factors externs

  1. Arnold diu:

    La meva idea és sobre un local “chill out” on es servirà molta fruita i molta beguda, i on l’animació serà el principal atractiu. Local obert des de tarda/vespre fins a la nit.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *