Featured post

Hola: Avuí hem fet la primera reunió del grup PAUET VERD:ESPAI DE TROBADA.

Hola:

Avuí hem fet la primera reunió del grup PAUET VERD:ESPAI DE TROBADA, Hem parlat una mica del què farem durant el curs i hem preparat la part que ens pertoca del mercar solidari del dissabte 7 de novembre.

Hem passat una estona molt agradable. Ah! i recordeu que és un espai obert a tothom que sigui pare o mare del Pau Casals de Montmeló i tingui una mica de sensibilitat envers el medi ambient. La propera trobada és el primer dimecres de desembre a les tres de la tarda.

Carmen

Hola, els nens del cicle superior ja hem engegat el nostre hort. En principi, la parcela ens va semblar una mica petita, però ara ja estem il·lusionats am el projecte. El divendres 16 d’octubre, vam plantar cols i enciams i les pluges caigudes aquest dies els hi han fet molt bé.
Per cert, tenim un pluviómetre col·locat a l’hort i el dimecres 21 van caure 16L. per metre quadrat i el dijous 32 L/m2.

Fins aviat, ja us tindren al corrent .

FEM UN HORT???

pauet-jardinerUn nou curs porta perspectives noves.

Enguany abocarem els nostres esforços en apropar-nos més a la terra fent de pagesos, muntant UN HORT, sense oblidar tot allò que ja hem aprés per poder fer del nostre planeta un lloc una mica més sostenible.

Com sempre jo aniré supervisant tota la feina i des d’aquí encoratjo a  tots i totes els/les mestres de l’escola a aportar el seu granet de sorra en aquest diari, i a tots els nens i nens i pares i mares que ho desitgin que deixin els seus comentaris.

Fins aviat

ON VA CADA COSA

Els nens i nenes d’ educació infantil hem après a separar les deixalles en els diferents contenidors. Hens ho hem passat molt bé fent-ho; hem vist una representació que ens han fet les mestres, hem après una cançó, hem jugat a classificar deixalles i hem anat a fer una visita als contenidors del carrer.

Ara ja sabem on va cada cosa i podem ajudar als nostres pares a separar i llençar les deixalles de casa !!

Què ràpids plegant bosses!

Doncs com ja sabeu el concurs de plegar bosses va ser tot un èxit: nervis a flor de pell, que si ara un plec per aquí ara un per allà… Després d’una bona estona explicant-los i practicant la tècnica, aquí teniu una mostra de la sang freda que s’ha de tenir per plegar 3 bosses en un tres i no res!

ANEM DE FIRA!

Els nens i nenes de Cicle Mitjà han viscut molt intensament la primera fira de medi ambient. A les classes s’han fet diferents tallers.

taller-joc-tres-en-ratlla-006.jpgPer una banda, els nens/es de 3r han fet uns moneders aprofitant els cartrons de tetrabrik, així podran guardar la seva col·lecció de cromos sense perdre’n cap!

Els nens i nenes de quart han aprofitat els cartrons de les caixes de cereals i els taps de colors de les ampolles per fer taulers del joc del tres en ratlla. Quantes partides farem! Seguint amb més jocs, l’agència Catalana del Consum va realitzar un taller a la classe titulat A què juguem? per potenciar el criteri propi a l’hora d’escullir joguines.

Tots plegats han participat amb molta il·lusió en els tallers organitzats pels pares i mares i també en el mercat d’intercanvi.

Esperem haver aportat en nostre granet de sorra en millora del medi ambient, formant alumnes molt més conscienciats amb el seu entorn.

JOCS AMB MATERIALS RECICLATS

Això de treballar amb material reciclat, ens ha obert un munt de possibilitats que mai hauríem imaginat. A les classes dels petits hem jugat a jocs que les nostres mestres han confeccionat amb ben “poca cosa”, però que ens han fet passar molt bona estona. Les caixes de cartró s’han convertit en porteries, els culs de les garrafes han estat unes cistelles excel·lents, llargs tubs han servit de túnels pels cotxets de joguina…D’aquesta manera ens hem adonat que per jugar no ens calen grans joguines, és qüestió de fer volar la imaginació.
 p1110610-640×480.JPG  p1110611-640×480.JPG  p1110612-640×480.JPG
 p1110613-640×480.JPG  p1110614-640×480.JPG  p1110615-640×480.JPG

MARES I PARES A LA FIRA

Quan dissenyàvem l’organització d’aquesta fira, vam pensar que podria ser un bon moment per obrir l’escola a les mares i els pares del nostre alumnat, havíem de trobar la fòrmula que els permetès participar en l’esdeveniment. Podrien fer-ho des de dues vessans, participant des de dins ajudant a organitzar els tallers de les tardes i el mercat de l’intercanvi, o bé acompanyant als seus fills a fer tallers a partir de les 17h.

La veritat és que ens omple de satisfacció veure la magnífica acollida que ha tingut la iniciativa en els dos casos. Però el que sí voldria esmentar  és que la quantitat de mares i pares voluntaris ha superat les espectatives. Gràcies al seu esforç, dedicació i entusiasme ens ha permès poder dur a terme una oferta de tallers suficientment àmplia perquè tot l’alumnat pugui fer allò que més els agradi, i aconseguir que el muntatge del mercat d’intercanvi hagi estat impecable.

A hores d’ara ja som una mica més enllà de mig camí de la fira, i la veritat és que  il·lusiona i satisfà veure amb les ganes i entusiame amb que es participa, que hi ha una repercusió d’allò que s’està fent, que surt de portes enfora. En moments com aquests és quan es pot dir amb veu ben alta i amb totes les lletres que TOTS SOM COMUNITAT EDUCATIVA.

TALLERS AL PARVULARI

Al Parvulari, els nens i les nenes hem iniciat uns tallers per elaborar diversos objectes a partir de materials reciclats: tubs, robes, caixes… moltes de les coses que llencem ens serveixen per fer les nostres particulars obres d’art i guarnir tots els racons de l’escola.

Ens hem divertit molt donant nova vida a coses aparentment inservibles.