Monthly Archives: gener 2009

SORTIDA A L’EXPOSICIÓ DE VIOLÈNCIA:TOLERÀNCIA ZERO

El dia 21 de gener els alumnes de sisè aniran a veure una exposició a la Plaça dels Màrtirs del setge de 1714, sobre la violència: tolerància zero, organitzada pel programa de prevenció de l’Obra Social “la Caixa”.

L’objectiu d’aquesta exposició és informar i conscienciar la població sobre un problema existent a la nostra societat actual, i generar en els visitants la reflexió i la implicació en la lluita contra la violència.

Els temes que veurem són:

– Els drets i fets

– La finestra indiscreta

– La informació és la clau

– Actuem

– La violència a les aules

SOM EL TERCER GRUP DE TALLERS!

Avui és 20 de Gener i hem començat el taller d’ informàtica “Creant blocs”.

Aquest taller es tracta de portar notícies per a la gent per deixar-vos amb la boca oberta.

Hi ha notícies per tots els gustos com per exemple: la sortida de l’exposició violencia:tolerancia zero, la sortida del museu d’història, etc.

El taller de la Carol és divertit!  

 

FESTA DE NADAL

 

L’últim dia  d’escola, abans del Nadal, els alumnes de cicle superior vam arribar a l’escola amb molta il·lusió,perquè celebràvem la festa de Nadal.

De 9:00 a 10:00 vam jugar a jocs de taula. Després vam fer l’amic invisible, alguns van comprar els regals  i els vam fer eren molt bonics.

Tot el matí,els alumnes de l’escola Pau Casals,vam estar cantant nadales al gimnàs. Al cicle superior, li va tocar cantar a les 12:15 h.Vam cantar:

-Santa nit

-Un cànon del Vent  fresc

-El noi de la mare amb flauta

-,etc.

 Ens ho vam passar molt bé!

L’EXPERIMENT DEL COR

Els alumnes de 6è hem fet un experiment de naturals que consisteix en fer una maqueta del cor humà. Així es fa el cor:

A la nostra maqueta, l’aigua tenyida de vermell simula ser la sang rica en oxigen que arriba al cor dels pulmons, mentre que l’aigua tenyida de blau simula ser la sang pobra en oxigen que arriba al cor després que l’hagin utilitzat els diferents òrgans del cos. El cor envia la sang rica en oxigen cap a totes les cèl.lules del cos i , alhora, envia la sang pobra en oxigen cap als pulmons.

Els materials que hem utilitzat són:

-4 ampolles de plàstic transparent amb taps de rosca.

-2 tubs de plàstic transparent.

-2 pinces mètal.liques.

-Cintes  adhesives de colors negre, vermell i blau.

-Plastilina.

-Aigua.

-Tinta vermella i blau.

-Un embut.

SORTIDA AL MUSEU D’HISTÒRIA

El dia 11 de desembre els nens i nenes de 5è i 6è vam anar al Museu de Història, a la ciutat de Barcelona.

Vam haver de deixar les motxilles a un calaix molt gran del museu.Vam veure com vivien abans els homes de la prehistòria,com eren les cases per dins, van veure una nevera que funcionava amb gel, etc.Van ser èpoques de la història molt interessants i divertides.

Després vam anar a   l’Estació de França a veure com era per dins. I per últim, vam anar al Parc de la Ciutadella a menjar. Després vam jugar molta estona i vam tornar a l’escola.

 

  

ANEM AL TEATRE D’ANGLÈS

El proper dia divendres 16 de gener del 2009; anirem a veure una obra d’anglès a l’atrium. Veurem l’obra de Treasure Island. 

Esperem que sigui molt divertida, que ens ho passem molt bé, i també que ho entenem tot.

Ja us explicarem com ha sigut l’obra.