Monthly Archives: desembre 2008

DECÀLEG PER UN NADAL SOSTENIBLE

Aquest curs el nostre eix és “Una escola solidària, Sostenible i Saludable”.Per això les nostres activitats al llarg d’aquest curs giraran entorn aquest tema.

Nadal és un bon moment per demostrar que som capaços de ser solidaris, sostenibles i saludables; per això: decorem i guarnim amb material reutilitzat, elaborem alguns regals amb objectes de rebuig… reflexionem sobre com fer del Nadal una època per compartir, estalviar recursos, minimitzar les despeses d’energia, etc.

A continuació us volem escriure el nostre DECÀLEG PER UN NADAL SOSTENIBLE:

1 “SI VOLS UN NADAL DIVERTIT, NO ET PASSIS TOT EL DIA AL LLIT I NO VEGIS TANT LA TELE SI NO VOLS ACABAR AMB UN TELE”.

2″SI PAPER DE REGAL VOLEM ESTALVIAR,PAPER DE DIARI PODEM UTILITZAR PER EMBOLICAR”.

3″REUTILIZA EL CAGA TIÓ DE L’ANY PASSAT I AXÍ UN ALTRE ARBRE NO HAUREM DE TALLAR”.

4″PASSA AMB LA FAMÍLIA EL NADAL QUE ÉS EL MILLOR REGAL”.

5″MOLTS REGALS NO HAS DE DEMANAR SI AMB UN TROS GRAN DE CARBÓ ET VOLS TROBAR”.

6″EN COMPTES DE COMPRAR TANTES ESTRELLES DE NADAL MIRA EL CEL I LES VEURÀS”.

7″FES EL QUE VULGUIS, PASSA-T’HO BÉ PERÒ NO ESPATLLIS EL MEDI AMBIENT”.

8″EL REGAL MÉS GRAN DE NADAL ÉS SEGUIR AMB ELS TEUS FAMILIARS”.

9″NO TALLIS ARBRES I COMPRA DE PLÀSTIC,AXÍ AL NADAL SERÀ FANTÀSTIC”.

10″DÓNA REGALS ALS MÉS NESESSITATS I NO VISITIS  TANT EL TOY”R”US”. 

DECOREM L’ESCOLA PEL NADAL

Ja s’apropa el Nadal! i el cicle superior l’escola vol decorar….

Abans de decorar l’escola les mestres esn van dir que havíem de portar material divers per reciclar.

EX: capses, paper, rotllos de cuina, ampolles, tetra brics, periòdic i cartró.

-Els sis grups de tallers es van repartir la feina: cadenes, arbre de Nadal, mòbils i regalets, Pare Noel, caga tió.

I vam fer un mural titulat ”per un Nadal solidari”

Ens ho vam passar molt bé!

JA HEM FET LA CURSA SOLIDÀRIA

Ja hem fet la cursa solidària i estem molt contents! va ser molt divertit!

Van començar els de P-5 a còrrer amb dues voltes. Després els de P-4 i P-3 amb una volta…

Els de 1r,. 2n i 3r van fer 3 voltes…així fins arribar cicle superior que van fer 4 voltes a la pista de futbol i de bàsket.

Després de beure una mica d’aigua havíem de fer un mural solidari. Va quedar molt bonic!

Ja estem esperant participar el curs vinent!

L’HERBARI

A classe de naturals hem fet un herbari.Hem hagut de portar fulles del carrer.Després les hem xafades les fulles una setmana per a què es quedessin seques. Una vegada que s’han secat les hem classificades pel limbe, per la forma del limbe i la vora del limbe.

FEM MURALS DEL COS HUMÀ

Els alumnes de 6è estem fent uns murals de medi natural i estan quedant molt bé. Un grup fan l’aparell respiratori, un altre l’aparell digestiu i l’altre de l’esquelet humà. Els grups estaven compostos per 6 persones i a cada mural posaven un títol. Els títols són:

– L’aparell respiratori

– L’aparell digestiu

– L’esquelet humà