PLÀSTICA 3er: Arcimboldo

Aquest trimestre a 3er estem coneixent a Giuseppe Arcimboldo (Milà 1527 – Milà 1593). Fou un pintor italià, conegut sobretot per les seves representacions de la cara humana a partir de flors, fruites, plantes, animals o objectes.

Com a introducció, la primera activitat que hem fet ha estat fer una poma amb volum de paper vermell, i ens hem imaginat a on podia estar.

Fotos de l’activitat 1

La segona activitat ha estat crear un retrat mitjançant un collage inspirant-nos en les obres d’Arcimboldo, després cadascú li ha posat un títol a la seva obra, ens han quedat uns personatges molt originals!!

Foto activitat 2

Els nens i les nenes de Cicle Inicial fem de boletaires al Corredor.

Els diamants i els gossos hem anat a gaudir de la natura i a descobrir el món dels bolets al Corredor de Llinars. Hem pogut veure el bosc a la tardor amb els seus colors i característiques més importants.També hem après a descobrir petjades i pistes de l’estada dels animals que viuen allà.

Ens va fer un dia esplèndid i ens ho vam passar d’allò més bé !!!

P5: JOC SIMBÒLIC

Els nens i nenes de P5 ja hem començat la roda del Joc simbòlic. P3 i P4 encara no s’han afegit perquè estan en període d’adaptació, però no trigaran gaire.

De moment, hem engegat:

LES CARRETERES

LES DISFRESSES

ELS COTXES

I com a novetat…. EL TEATRE DE TITELLES, hem reemplaçat la perruqueria per aquest nou joc… a veure què tal va!!! De moment, ha està funcionant!!!

Aquí teniu un video com a mostra….

EL PROGRAMA TEI A L’ESCOLA SANTA AGNÈS

Aquest curs, com l’any passat, hem iniciat el PROGRAMA TEI (Tutoria entre Iguals).

Aquest treball està enfocat a treballar i enfortir la convivència dins el centre. Per a afavorir aquest objectiu, els alumnes són uns agents actius en la resolució de problemes i fent de mediadors entre ells.

Aquest any, estan implicats els nens i nenes de les classes de 5è, 6è i 3r. Tots ells tenen un paper rellevant dins de l’aplicació del programa.

Els nens i nenes de 6è, seran SUPERVISORS. El curs passat ja van viure el rol de TUTOR i per tant, hem decidit que ajudaran a dur a terme el programa, ajudant a les parelles TUTOR/TUTORITZAT i seran els encarregats, junts amb la Coordinadora TEI a preparar les activitats i materials de les sessions dels nens de 5è i 3r. Alhora que es farà un treball de mediadors amb els infants de l’escola.

Els alumnes de 5è seran els TUTORS dels alumnes de 3r. La seva tasca és ajudar a resoldre conflictes i crear un vincle positiu amb infants que formen part de la seva comunitat educativa.

Els alumnes de 3r. seran els TUTORITZATS, i per tant, tindran un suport i referent que els ajudarà a resoldre els conflictes propis de  l’edat i la vida quotidiana, alhora que establiran un vincle de confiança i amistat amb grups més enllà del grup-classe.

Per començar tota aquesta tasca, els alumnes de 5è i 6è vam haver de fer el compromís de dur a terme les seves funcions amb responsabilitat, objectivitat i afecte. Per a entendre que aquest compromís era seriós i respectuós, vam signar l’acord i vam ser nomenats: TUTORS I SUPERVISORS.

P5: ELS RACONS DE LLENGUA I MATES

A P5 , com a la resta de l’escola, hem començat a fer els racons!!!

Els racons de la classe són: Observació, traç, ordinador, mates i llengua. A cada un d’ells es fan activitats específiques i concretes per a treballar continguts del curs.

En aquests moments, estem fent: la numeració fins el 9, sèries, el joc de edu365 de vestir a la Castanyera, confegir paraules de tardor i buscant monstres que siguin igual al model donat.

Tot això ho fem a travès del joc i activitats manipulatives, on els nens i nenes de la classe,  aprenent tot jugant i guadint!!!

A continuació teniu l’enllaç per poder veure alguns exemples d’activitats…

Música: Tin ton a 4rt

Avui els nens i nenes de 4rt a classe de música hem cantat  la cançó TIN TON.

Hem tocat el ritme amb instruments mentre cantàvem a l’unisó ( tots a l’hora) i després hem cantat a cànon.

El cànon es canta per grups. Nosaltres hem fet cànon a dues veus, feiem la mateixa tonada i lletra però cada grup ha començat en diferents moments. Havíem d’estar molt concentrats, ha estat molt divertit!