P5: JOC SIMBÒLIC

Els nens i nenes de P5 ja hem començat la roda del Joc simbòlic. P3 i P4 encara no s’han afegit perquè estan en període d’adaptació, però no trigaran gaire.

De moment, hem engegat:

LES CARRETERES

LES DISFRESSES

ELS COTXES

I com a novetat…. EL TEATRE DE TITELLES, hem reemplaçat la perruqueria per aquest nou joc… a veure què tal va!!! De moment, ha està funcionant!!!

Aquí teniu un video com a mostra….

EL PROGRAMA TEI A L’ESCOLA SANTA AGNÈS

Aquest curs, com l’any passat, hem iniciat el PROGRAMA TEI (Tutoria entre Iguals).

Aquest treball està enfocat a treballar i enfortir la convivència dins el centre. Per a afavorir aquest objectiu, els alumnes són uns agents actius en la resolució de problemes i fent de mediadors entre ells.

Aquest any, estan implicats els nens i nenes de les classes de 5è, 6è i 3r. Tots ells tenen un paper rellevant dins de l’aplicació del programa.

Els nens i nenes de 6è, seran SUPERVISORS. El curs passat ja van viure el rol de TUTOR i per tant, hem decidit que ajudaran a dur a terme el programa, ajudant a les parelles TUTOR/TUTORITZAT i seran els encarregats, junts amb la Coordinadora TEI a preparar les activitats i materials de les sessions dels nens de 5è i 3r. Alhora que es farà un treball de mediadors amb els infants de l’escola.

Els alumnes de 5è seran els TUTORS dels alumnes de 3r. La seva tasca és ajudar a resoldre conflictes i crear un vincle positiu amb infants que formen part de la seva comunitat educativa.

Els alumnes de 3r. seran els TUTORITZATS, i per tant, tindran un suport i referent que els ajudarà a resoldre els conflictes propis de  l’edat i la vida quotidiana, alhora que establiran un vincle de confiança i amistat amb grups més enllà del grup-classe.

Per començar tota aquesta tasca, els alumnes de 5è i 6è vam haver de fer el compromís de dur a terme les seves funcions amb responsabilitat, objectivitat i afecte. Per a entendre que aquest compromís era seriós i respectuós, vam signar l’acord i vam ser nomenats: TUTORS I SUPERVISORS.

P5: ELS RACONS DE LLENGUA I MATES

A P5 , com a la resta de l’escola, hem començat a fer els racons!!!

Els racons de la classe són: Observació, traç, ordinador, mates i llengua. A cada un d’ells es fan activitats específiques i concretes per a treballar continguts del curs.

En aquests moments, estem fent: la numeració fins el 9, sèries, el joc de edu365 de vestir a la Castanyera, confegir paraules de tardor i buscant monstres que siguin igual al model donat.

Tot això ho fem a travès del joc i activitats manipulatives, on els nens i nenes de la classe,  aprenent tot jugant i guadint!!!

A continuació teniu l’enllaç per poder veure alguns exemples d’activitats…

Música: Tin ton a 4rt

Avui els nens i nenes de 4rt a classe de música hem cantat  la cançó TIN TON.

Hem tocat el ritme amb instruments mentre cantàvem a l’unisó ( tots a l’hora) i després hem cantat a cànon.

El cànon es canta per grups. Nosaltres hem fet cànon a dues veus, feiem la mateixa tonada i lletra però cada grup ha començat en diferents moments. Havíem d’estar molt concentrats, ha estat molt divertit!

FOTO GRUP CLASSE P5

Hola,
La classe de P5 hem començat de forma molt  terrorífica, SOM LA CLASSE DELS MONSTRES!!!
Hem engegat el nou curs molt actius. Està clar que ens ho passarem molt bé tots plegats ja que som molt moguts i tenim moltes idees!!!

Si cliqueu el següent enllaç trobareu la primer foto de grup del curs 17-18.

Foto grup