Les nostres curiositats

La classe CURIOSA i IMAGINATIVA de 6è té molts dubtes i curiositats i un dia l’Ana Martín, la nostra tutora, ens va proposar fer un mural de curiositats.
Si algun alumne o alumna de 6è té algun dubte o curiositat ha de buscar la informació per resoldre’l i explicar-la davant de tota la classe. Després ho enganxem al mural i així tothom ho pot veure.

Ara us ensenyarem les nostres curiositats i anirem afegint algunes més durant el curs.

Hipòtesi quan érem petits

El Dorado (Nadia)

L’horitzó (Iker)

Qui va inventar les matemàtiques (Víctor)

Qui va inaugurar el pantà de Sau (Aina)

 

Sortida a Sant Esteve de Sesrovires

VALORACIÓ EXCURSIÓ A SANT ESTEVE
El dia 11/3/16 els nens i nenes de 6è vam fer una visita a l’ institut
Montserrat Colomer de Sant Esteve Sesrovires, una gran experiència per
tal que l’alumnat de 6è coneguin les classes, els alumnes… de Secundària. A més, per la tarda vam quedar amb els nens i nenes de les escoles demSant Esteve: La Roureda i La Vinya del Sastret i van conèixer als seus futurs companys d’institut. Vam passar una tarda de jocs al parc Canals i Nubiola de Sant Esteve.

Martí Cots Miquel
Per mi la visita a l’institut i els moments compartits
amb les escoles de Sant Esteve ha sigut una experiència inoblidable, nous amics, noves sensacions. . .
Vaig fer molts amics i un dels millors amics que vaig fer es diu Enric.
A l’institut vaig conèixer algunes persones amables.
M’ho vaig passar genial per això vull tornar a repetir aquesta experiència.

 
Mauri Marquès Soto

A mi l’institut em va agradar molt, en especial els nens/es i les noves assignatures. L’institut era molt gran i això em va agradar molt. Els barracons agobiaven una mica, perquè eren molt petits, però l’institut en general em va agradar molt. Els nens/es de 6è de les altres escoles, la Roureda i la Vinya del Sastret,eren simpàtics però hi havia alguns que eren una mica estranys.  A mi la sortida em va agradar i em va semblar una bona idea perquè ara ja tinc amics per quan vagi a l’institut.

Iker Infantes Calaveras
De la sortida a l’ institut m’ han agradat molt les classes, les persones…,
és tot molt maco, i tant els professors com els alumnes eren amables i
divertits.
Només amb mitja hora vaig conèixer a molta gent, jo ja coneixia a unes
quantes persones i els amics d’aquestes persones m’han caigut molt bé.
La visita que vam fer va estar divertida perquè veiem les classes i un munt de persones, també vam fer una mica d’educació física que va estar bastant bé ja que vam jugar a futbol i ens ho vam passar molt bé en grup.
En fi l’ experiència que tenia quan estava a l’institut era com si fos un nen gran i volia quedar-me.
Després de visitar l’institut vam quedar amb els de 6è de les altres
escoles, La Vinya del Sastret i la Roureda. Els nens que hi havien alguns
eren simpàtics i normalets però en canvi hi havien altres que eren una
mica estranys, tots em van caure molt bé.

 
Víctor López Moreno
Em va agradar molt visitar l’institut perquè els professors ens van
tractar molt bé.
No ho vaig passar bé a l’hora del pati perquè un nen ens va dir que hi
havia un violadors.
On m’ho vaig passar millor va ser visitant l’edifici de l’institut.
Per la tarda vam compartir una estona les escoles la Vinya, Roureda i
Castellví de Rosanes. M’ho vaig passar molt bé amb persones de la
Roureda i vaig fer molts amics.

 
Sara Palafox Mínguez
A mi la sortida a l’Institut em va agradar molt !!! Quan vam entrar em vaig sentir gran, després quan va haver-hi el primer pati em vaig sentir com una mica avergonyida perquè coneixia a gent però d’altres no. Quan ens van ensenyar l’insti em va agradar molt, em feia gràcia com els nens i nenes de l’institut estaven estudiant i treballant i nosaltres visitant i d’altres cops jugant.
A la tarda vam estar amb les altres escoles, una era La Roureda l’altra La
Vinya del Sastret i nosaltres Esc. Mare de Déu de Montserrat.
Vàrem estar jugant i m’ho vaig passar molt bé, al principi va costar una
mica tenir relació però després ja no !!!
EM VA AGRADAR TOT !!!

 
Marc Ramirez Valdivieso
Quan vam anar a l’institut de Sant Esteve i al parc va ser molt xulo. Al
parc vam fer noves amistats, a la visita de l’institut va ser inoblidable.
Vam veure totes les classes de tecnologia, d’art, el gimnàs, etc… També
vam veure a amics que anaven a l’escola abans i germans de companys, va ser divertit. Al parc vam jugar a un joc nou que es diu «pilla pilla zombie »

 
Aina Bermúdez Haba
Em va agradar molt la sortida a l’institut, m’ho vaig passar molt bé a
l’hora que coneixia un nou ambient.
Al principi estava nerviosa perquè coneixia a molt poca gent, em pensava que no ens acceptarien. Em van agradar molt les classes i els professors.
Al primer pati em vaig sentir avergonyida perquè tenia la sensació de que la gent em mirava. Però hi havia gent molt amable.
A la tarda m’ho vaig passar molt bé amb les altres escoles. Al principi
tenia vergonya però ens vam fer amics i amigues. Em va semblar molt bé
que organitzessin una activitat així.

VA SER UNA EXPERIÈNCIA INOBLIDABLE !!!

 
Nadia Pèrez Gilabert
La sortida a l’Institut de Sant Esteve em va semblar molt divertida i
emocionant al veure tanta gent. Em va agradar molt perquè l’any vinent jo hi seré allà i és un gran canvi. Ja ets gran, coneixes a més gent…
L’institut és molt xulo però me l’imaginava molt més gran i nou. Al primer pati em sentia estressada i avergonyida però quan vam passar per les classes la gent era molt simpàtica i donaven uns bons consells. Llavors al segon pati em sentia millor.
Després a la sortida al parc, quan hi eren els altres col·legis em sentia
avergonyida perquè ells eren molts i nosaltres som molt pocs.
EM VA AGRADAR MOLT !!!!! ☺

 
IVETTE GARCIA CABEZA
A mi em va agradar molt anar a l’institut, perquè anar a visitar-lo va ser
molt interessant, vaig veure les classes i tots els alumnes que coneixia,
també va ser emocionant perquè veure l’institut al que anirem l’any vinent és molt divertit, i em va servir de molta ajuda els consells que em van donar els alumnes de l’institut.
VA SER UN MOMENT MOLT DIVERTIT!!
També em va agradar molt anar al parc amb els alumnes de 6è de l’escola ”la Roureda” i ”la Vinya del Sastret.”
Em va agradar molt perquè vaig conèixer molts alumnes, i vaig fer molts
més amics, em va agradar perquè ara ja tinc amics per l’any vinent.
VA SER MOLT DIVERTIT JUGAR I CONÈIXER A GENT NOVA!!

 
Mònica Robert Quintela
A mi em va agradar molt la visita a l’institut. A més vaig trobar que era
molt útil. Al principi al primer pati em vaig sentir una mica estranya. Però
en el segon pati ja em vaig sentir millor perquè la Meritxell de 1r d’ESO
ens va presentar gent de la seva classe. També em va semblar molt útil
que la Rosa (coordinadora pedagògica) ens ensenyés cada classe i com
funcionava tot. Una de les coses que em va cridar l’atenció va ser el
timbre que sona quan és l’hora del pati o per canviar de classe.
Després de visitar l’institut vam anar a dinar a un parc. Van venir escoles
de St. Esteve: la Roureda i la Vinya del Sastret. Vam dinar i després vam
jugar tots junts a la bandera (no sabien jugar).
Això també em va semblar molt útil perquè així ja coneixem gent per l’any que ve.
VA SER INOBLIDABLE ☻ S’HA DE REPETIR☻

 
Matías Meinert
A mi l’excursió em va semblar molt divertida, em va vindre nostàlgia al
veure nens i nenes que abans anaven a la nostre escola. El que més em va agradar de l’institut van ser les instal·lacions i el funcionament. Els nens i nenes em van semblar molt simpàtics, acollidors i agradables, els mestres em van semblar molt simpàtics, en general em va agradar tot i vaig fer molts amics.
Les activitats que vam fer amb les escoles a la tarda, la Roureda i la
Vinya del Sastret, em van agradar molt. També em va fer molta il·lusió
retrobar-nos amb la Carla i l’Ainhoa però no ens van fer gaire cas.
Vaig fer bastants amics nous que em van caure molt bé. El que em va fer
molta vergonya van ser els grups perquè els de Castellví anàvem sols i això ens va servir per relacionar-nos més però vaig tenir sort i vaig anar amb el Martí.

Xerrada dels mossos d’esquadra: Internet segura

Dos mossos d’esquadra ens venen a parlar sobre els perills d’internet i com evitar-los.
El passat dimarts 8 de Març van venir a l’escola en Marc i l’Eli a parlar-nos sobre internet, la gran xarxa social, als nens/es de 6è. Ens van explicar els seus inconvenients, el que hauríem de fer i el que no.

Ens van donar un seguit de consells:
– no és convenient fer l’instagram ni el Facebook públic, i mai posar a una foto d’instagram que ens anem de vacances perquè ens poden venir a robar.
– Hem de tapar la càmera dels nostres dispositius electrònics.
– No posar el número de telèfon a pàgines webs.
– A les pàgines webs tot el que posa no és veritat.- No tenir dispositius ni carregadors a l’habitació mentre dormim.
– No parlar amb desconeguts.
– Vigilar molt amb les fotos que pengem.
– Bloquejar a tots els desconeguts.
– Que no ens enfoqui la càmera mentre ens estem dutxant o canviant de
roba.
– Demanar l’autorització a les persones abans de publicar fotos.
– Si no volem que ens etiquetin en una foto cal dir-li a la persona que ens fa la foto que no ens etiqueti.
– És recomanable no tenir una contrasenya fàcil, com el teu nom, data de
naixement, etc. Caldria triar una frase que t’agradi o fàcil de memoritzar i agafar les inicials de cada paraula més un número, caldria també fer una sèrie de majúscules i minúscules. Exemple de contrasenya segura: M‘agrada la pinya i el raïm. Agafes la primera lletra de cada paraula, i després hi poses un número. Quedaria així: MlPiEr5.

També van parlar dels hackers, el que fan i el que poden fer, els bons i els dolents, etc.

Va ser molt interessant, perquè van explicar coses que no sabíem

Visita al Museu Muxart

El dimecres 26 de novembre les nenes i nens de cicle superior vam anar a Martorell amb transport públic a visitar l’Espai Muxart i veure l’exposició color i composició d’en Jaume Muxart.

A part de la visita també s’ha fet un treball anterior i posterior, per tal de conèixer l’obra d’aquest pintor.

Comentari:

Hem vist diferents estils en l’obra de Muxart: figuratiu, cubista, abstracte.Al haver treballat Sorolla anteriorment, veiem que hi ha temes que treballen els dos amb la mateixa tècnica d’oli però utilitzant el pinzell i la pintura de diferent manera.

Les eleccions de l’escola

A medi social i cultural, estem treballant el govern de Catalunya, hem après que la Generalitat és la institució que representa i governa Catalunya. I està formada pel president de la Generalitat, el Consell Executiu i el Parlament.

Per escollir qui governarà Catalunya és necessari fer-ho a partir d’unes eleccions i per fer-ho més significatiu hem decidit fer unes eleccions a l’escola.

No us penseu pas que organitzar unes eleccions és fàcil, noooo!! Ens ha portat molta feina. A continuació us ho expliquem:

Primer de tot, ens hem dividit en 3 grups i cada grup ha creat un partit. Després de veure diferents exemples de partits, hem vist que necessitàvem un nom pel partit, un logotip i un eslògan.

Un cop escollit això, cada partit s’ha organitzat per futur/a president/a i futurs/es consellers/es i ha pensat quina seria la funció de cadascú.

Més tard cada partit ha pensat propostes per millorar l’escola. Havíem de pensar propostes que fossin engrescadores perquè la resta de l’escola ens votes. Després cada partit ha fet els seus cartells per penjar-los al passadís perquè la resta de l’escola pugui mirar i escollir quin partit vol votar.

Com que era una mica d’enrenou organitzar els mítings per tots els membres de l’escola, ho hem fet a nivell de cicle. Hem anat a la classe de 3r a explicar les nostres propostes. Ha anat molt bé, ja que cada partit s’ha preparat d’una manera molt original el seu míting.

Els tres partits que hem creat, són els següents:

PUC (Partit Únic Català)

eleccions1.php

Eslògan: Una escola única.

UCAE (Una Colla A l’Escola)

eleccions2.php

Eslògan: Tots junts arribarem més lluny.

CAT L’ES (Catalunya L’Escola)

eleccions3.php

Eslògan: Tenir una escola

té cor, Catalunya l’Escola.

 

Després de tot el treball que hem fet, per fi ha arribat el GRAN DIA, demà es realitzaran les votacions a l’hora del pati i més endavant ja us informarem sobre el guanyador de les eleccions.

Prepareu-vos perquè serà tot molt professional: tindreu una urna, un president de taula i dos vocals!!

 

Les eleccions de l’escola

A medi social i cultural, estem treballant el govern de Catalunya, hem après que la Generalitat és la institució que representa i governa Catalunya. I està formada pel president de la Generalitat, el Consell Executiu i el Parlament. Per escollir qui governarà Catalunya és necessari fer-ho a partir d’unes eleccions i per fer-ho més significatiu hem decidit fer unes eleccions a l’escola. No us penseu pas que organitzar unes eleccions és fàcil, noooo!! Ens ha portat molta feina. A continuació us ho expliquem: Primer de tot, ens hem dividit en 3 grups i cada grup ha creat un partit. Després de veure diferents exemples de partits, hem vist que necessitàvem un nom pel partit, un logotip i un eslògan. Un cop escollit això, cada partit s’ha organitzat per futur/a president/a i futurs/es consellers/es i ha pensat quina seria la funció de cadascú. Més tard cada partit ha pensat propostes per millorar l’escola. Havíem de pensar propostes que fossin engrescadores perquè la resta de l’escola ens votes. Després cada partit ha fet els seus cartells per penjar-los al passadís perquè la resta de l’escola pugui mirar i escollir quin partit vol votar. Com que era una mica d’enrenou organitzar els mítings per tots els membres de l’escola, ho hem fet a nivell de cicle. Hem anat a la classe de 3r a explicar les nostres propostes. Ha anat molt bé, ja que cada partit s’ha preparat d’una manera molt original el seu míting. Els tres partits que hem creat, són els següents:

PUC (Partit Únic Català)

eleccions1.php_ Eslògan:Una escola única.

UCAE (Una Colla A l’Escola)

eleccions2.php_

Eslògan: Tots junts arribarem més lluny.

CAT L’ES (Catalunya L’Escola)

eleccions3.php_

Eslògan: Tenir una escola té cor, Catalunya l’Escola.

 

Després de tot el treball que hem fet, per fi ha arribat el GRAN DIA, demà es realitzaran les votacions a l’hora del pati i més endavant ja us informarem sobre el guanyador de les eleccions. Prepareu-vos perquè serà tot molt professional tindrem una urna, un president de taula i dos vocals!!

Peter and the Wolf

During this trimester the first, second, third and fourth year classes have worked in a interdisciplinary way, together in Music and English  class the story of “Peter and the Wolf.”
From the symphonic story whose author is Sergei Prokofiev and which was written in 1936, they have worked musical vocabulary using English as a  language.
The play has been worked from a ballet performed by the students of the Royal Ballet School in 1995, choreographed by Matthew Hart, narrated by dancer Anthony Dowell and original music by Sergei Prokofiev.
Here are the links so you can enjoy it as much as us.

 

Al llarg d’aquest primer trimestre les classes de primer, segon, tercer i quart han treballat de manera interdisciplinar entre música i anglés el conte de “Peter and the Wolf”.
A partir del conte sinfònic que té com a autor a Sérgei Prokòfiev i escrita l’any 1936 han treballat  conceptes musicals utilitzant com a llengua l’anglès.
L’obra s’ha treballat a partir del ballet interpretat pels alumnes  de la Royal Ballet School l’any 1995, amb coreografia de Matthew Hart, narrada pel ballarí Anthony Dowell i la música original de Sérgei  Prokòfiev.
Aquí us deixem els links perquè en gaudiu tant com nosaltres.

Peter and The Wolf part 1

Peter and The Wolf part 2

Peter and The Wolf part 3

Peter and The Wolf part 4

 

 

Treball de la natura

Des de plàstica, a educació primària, estem treballant la natura i els diversos canvis que es van produint. Hem treballat el dibuix del natural, la imaginació… En alguns treballs respectem els colors de la natura, en altres ens inventem els colors, en altres activitats podem fer un “zoom”… Per realitzar aquestes feines hem utilitzat les tècniques de dibuix i pintura: llapis, retoladors, ceres , pintures.