L’APILO TORNA A L’ESCOLA

APLIO LOGO

APILO                                          Torna la missió Apilo XII

La gran operació de reciclatge de piles ja ha començat, però perquè sigui un èxit necessitem la participació de tothom.

Les escoles i famílies hem d’entendre que recuperar els materials i evitar que contaminin és la millor forma de transmetre uns valors i ajudar a crear un món millor.

Ser sostenible té molts incentius. Les escoles que més piles aconsegueixin obtindran premis per valor de fins a 2.500€.

RECOLLIDA DE PILES

Aquest estiu va arribar a l’escola la quantitat de piles usades que vem recollir durant el mes del concurs Apilo,  114 kilos.

moltes gràcies a tots per haver col.laborat, i recordeu que encara que no hi hagi concurs, seguim recollint les piles.

Apilo XII

L’ABELLA DOLÇA

Finalment  la Mascota Verda de l’escola ja te nom,

Els ecodelegats de les classes de primària van fer una tria entre
mascota (Grande)uns quants noms i el que més va agradar va ser……. DOLÇA

La Dolça serà l’abella de l’escola que ens animarà a seguir totes aquelles actuacions que ens proposem per cuidar el nostre medi ambeint .

LA MASCOTA VERDA

INVENTEM LA NOSTRA MASCOTA VERDA

Aquest curs hem organitzat un concurs per inventar una mascota per l’escola. Ha participat qui ha volgut i la participació ha sigut un èxit. N’hi ha un munt de bones idees. La setmana que ve es faran les votacions i la guanyadora serà la MASCOTA VERDA de l’escola. Que hi hagi sort!

IMGP9528 (Pequeño)

IMGP9529 (Pequeño)

IMGP9530 (Pequeño)

IMGP9531 (Pequeño)

IMGP9532 (Pequeño)

IMGP9533 (Pequeño)

5 DE JUNY.DIA MUNDIAL DEL MEDI AMBIENT

La Comissió verda proposa fer una conversa a l’aula a partir d’una activitat que es va fer a tota Europa.

Activitat que es va fer:

El dissabte dia 10 de maig es va realizar simultàniament a tota Europa una jornada de neteja de boscos, platges, etc. anomenada European Clean Up Day: Let’s Clean Europe, organitzada a Catalunya per l’Agència Catalana de Residus.

Dins el marc d’aquesta jornada , l’Ajuntament de Vacarisses i l’empresa Hitachi Air Conditioning va organitzar una excursió per netejar un camí del municipi.

Des de les aules hem preguntat als alumnes:
-Si van participar.
-Què pensen de llençar residus al bosc.
-Què fan si troben algo al bosc.

Hem acabat amb una reflexió final per conscienciar de la importància de mantenir el bosc net i els més petits han fet també un dibuix.

IMATGE  MA (Pequeño)

RECOLLIDA D’OLI

Aquest curs hem començat una nova activitat a l’escola participant en el Concurs “L’oli és recurs” del Consorci per a la Gestió dels Residus del Vallès Occidental, dins el Projecte EDUCO finançat per la Unió Europea.

L’activitat es basa en la recollida de l’oli de cuina usat que fem servir a casa. Durant una setmana tots els alumnes van realitzar tallers explicatius sobre l’impacte contaminant de l’oli de cuina llençat per l’aigüera.

Després dels tallers, cada infant ha rebut un envàs específic per a la recollida d’oli a casa. Un cop ple, es retorna a l’escola on es canvia per un envàs net. El punt de  recollida és a l’hort de l’escola cada dia de 9h a 9:10h .

Amb l’oli recollit a totes les escoles es farà biodièsel, un combustible net molt menys contaminant.

Aquest concurs es realitzarà fins al mes de maig, tot i que la recollida d’oli continuarà els propers cursos.

Gràcies a aquest procés còmode i pràctic d’entrega i recollida d’envasos a l’escola, estem col·laborant amb el medi ambient però també amb la reinserció laboral de persones amb risc d’exclusió social.

SOM ESCOLA VERDA

El curs 2005-06 l’escola va iniciar un Projecte d’Innovació Educativa Ambiental, amb la intenció de formar els nostres alumnes en la sensibilitat, respecte i cura de tot el que ens envolta. Així comença el projecte de “El jardí i l’hort a l’escola” i s’inclou en el projecte curricular de centre, fent incidència en l’eix transversal de l’educació ambiental i l’educació per la salut.

En finalitzar el tercer any del PIEA es podia continuar el treball, incorporant-se al programa d’Escoles Verdes  que s’impulsa conjuntament des del Departament de Medi Ambient i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat.

Ser una Escola Verda vol dir ser una escola que té en compte el seu entorn, que procura no malgastar recursos i que ajuda i col.labora a enriquir la cultura de la sostenibilitat.

Fa tres anys que gaudim del distintiu d’Escola Verda. Ara ens toca renovar per tres anys més (2012-2015).

El projecte l’hem de dur a terme TOTS els membres de la comunitat educativa: mestres, pares i mares, alumnes,  monitors, personal d’administració i serveis i personal de neteja. L’òrgan de gestió és el Comitè Ambiental, on hi seran representats tots els sectors implicats. Aquest Comitè serveix per facilitar la participació i implicació de tota la comunitat educativa en la presa de decisions en temes mediambientals.

Esperem que entre tots puguem avançar cap a la sostenibilitat!

Comptem amb la col.laboració de TOTHOM per dur a terme aquest projecte.

“el pecat més gran és no fer res perquè penses que només pots fer ben poca cosa”.  Edmund Burke