Mojado

Please enable Javascript and Flash to view this Flash video.

Aquesta activitat és conjunta per als alumnes de 4t d’ESO d’Educació eticocívica i pels alumnes de 1r de batxillerat.

Tant pels uns com pels altres es tracta d’una activitat obligatòria i que s’ha d’entregar en paper, tot i així si voleu compartir la vostra opinió o comentari amb els companys, també podeu fer-ho afegint un comentari al bloc.

Els alumnes de 2n de batxillerat que vulguin, també poden fer-nos arribar els seus comentaris.

Es tracta de visualitzar el power point “Mojado” i respondre a les preguntes següents:

  1. Què has sentit mentre visualitzaves el power point?
  2. Què deixen enrrere els protagonistes de la història?
  3. Segons el power, fan aquest viatge per gust, per ganes de viure una aventura, o per força?
  4. Quins creus que són els motius pels quals aquests homes i dones s’embarquen?
  5. Què creus que esperen trobar quan arribin a la seva destinació?
  6. Penses que els seus motius i les seves esperances justifiquen el risc de perdre la vida? En quina situació creus que t’hauries de trobar tu per arriscar la vida?
  7. Quines dificultats t’imagines que trobaran quan arribin al país d’acollida?
  8. Quines possibilitats reals penses que tenen d’aconseguir el que es proposen?
  9. Tria dues frases de la cançó que et cridin l’atenció i explica el seu significat.
  10. Digues cinc valors que podríem relacionar amb aquesta problemàtica i per què els has triat.
  11. Creus que cal donar a conèixer, mitjançant aquesta mena de documents o d’altres, aquesta problemàtica, o penses que no cal perquè ja en som prou conscients? Raona la resposta.

No respongueu el primer que us passi pel cap, sinó que penseu una mica abans d’escriure les respostes; val la pena dedicar-hi una mica de temps.

Núria

Hotel Rwanda

Estimats alumnes de primer de batxillerat,

com vam quedar a classe us proposo una activitat d’ampliació per al tema que hem treballat. Aquesta activitat, però, me l’heu d’entregar en paper a classe abans d’acabar la segona avaluació.

Les preguntes són de la pel·lícula Hotel Rwanda:

  1. Quin és l’origen del conflicte que presenta la pel·lícula?
  2. De les actituds que hem treballat a classe, quines es veuen reflexades?
  3. Intenta descriure la personalitat i la manera de fer del protagonista de la pel·lícula (mínim 10 línies).
  4. Quin valor donen els hutus a la vida dels tutsis? Intenta defensar que la vida de qualsevol persona té el mateix valor que la d’una altra persona, encara que siguin d’ètnies, races, religions, classes socials, etc, diferents, i encara que en el passat hagin tingut problemes.(mínim 20 línies)
  5. Recorda el comentari que fa un dels periodistes quan diu que a Europa la gent veurà la notícia però seguirà sopant. Com reacciona el gerent de l’hotel? Creus que el periodista té raó? Com reaccionem nosaltres quan, mentre sopem, ens expliquen que hi ha un conflicte en algun país del tercer món i que hi ha milers de morts?
  6. Al final de la pel·lícula ens diuen que la família protagonista va emigrar a Bèlgica. Els seus fills i les seves nebodes van estudiar en una escola belga amb companys de classe belgues, no deuen ser gaire més grans que tu. Imagina que són els teus companys de classe. Creus que podrien tenir problemes d’integració pel fet de ser africans? Després del que has vist que han passat al seu país, creus que es mereixen que en el país d’acollida se’ls margini? Penses que nosaltres ens podríem arribar a fer una idea del que han hagut de passar? Perquè?
  7. En el nostre país hem aconseguit no haver de viure amb por. Creus que som conscients d’aquest fet? Què ens fa por en la nostra societat? Fes-ne una valoració.
  8. Comenta aquells aspectes de la pel·lícula que vulguis ressaltar per algun motiu.

Em sembla que teniu feina per una estona. Si us ho preneu amb calma segur que ho sabreu fer! Fins aviat!

Núria

Casa. Veure, captar, mostrar

Aquesta activitat va adreçada als alumnes de primer de batxillerat.

Ara començarem el tema 3 del curs, en el qual treballarem diferents aspectes relacionats amb l’ésser humà. Com a introducció, heu de mirar aquest video i respondre les qüestions següents:

  1. Quina problemàtica presenta el documental?
  2. A què creus que ens referim quan parlem de diversitat cultural?
  3. Quines actituds es poden prendre davant d’aquest fenomen? Quines surten reflexades en el documental?
  4. Què entens per interculturalisme?
  5. Creus que l’interculturalisme és bo?
  6. Quina resposta dóna el protagonista del video a aquesta última pregunta?

Estaria bé que dediquéssiu una estona a pensar les respostes, i que no respongueu el primer que us passi pel cap. Podeu consultar el llibre de text si necessiteu ajuda.

Espero els vostres comentaris.

Núria

[kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/tvc/tot_1_mon/872425.rm" width="352" height="288"/]

Un mundo ideal

Atenció alumnes de segon, us proposo una nova activitat.

Es tracta d’anar al bloc “La lechuza de minerva” que teniu als enllaços, i allà buscar l’article que porta el mateix nom que aquest, és a dir, “Un mundo ideal”. L’heu de llegir i mirar el video. Després torneu al meu bloc i me’n feu un comentari.

Apa, que vagi bé!

Núria

Avui estrenem bloc!

Benvolguts alumnes,

ja sabeu que sovint dic que mai s’ha de deixar d’estudiar ni d’aprendre, i com cada any estic fent un curs. Aquest d’enguany és sobre els recursos a internet per a la classe de filosofia, per intentar que no tingueu motius per queixar-vos de les meves classes, ni de la filosofia, etc., etc.

De moment només n’estic aprenent, per tant aquest any poca cosa farem, encara que el curs promet bastant.

De moment m’han posat de deures (deures, sí, com els que jo us poso, bé, us posaré, espero) crear un bloc, i aquí estem, jo ara escrivint l’article que també m’han posat de deures, i vosaltres, espero, llegint-lo.

També m’han encarregat que hi posi, en el bloc, tres enllaços a d’altres blocs de filosofia, en els quals hi podreu trobar coses que us serveixin per preparar la matèria i resoldre algunes de les activitats que us posi.

Parlant d’activitats, aquí ve la primera. Què significa la paraula que dóna títol al bloc? I què estudia la branca de la filosofia anomenada ontologia?

Bé, això és només per començar. Ja seguirem.

 Núria