Còmics a l’aula 2011

El punt on conflueixen la imatge i el text escrit crea còmic, els 1rs del Pompeu Fabra de Badalona han posat fil a l’agulla i n’han fet uns quants, aquí teniu la mostra més reeixida de cada grup, pinten bé, oi?

Cliqueu sobre les imatges per obtenir-ne una de més gran

1rA

Marouan Aït – Jason Sánchez

el-cargol

el-cargol11

el-cargol2

el-cargol3

1rB

Núria de Francisco – Marina Monte

la-casa-den-guruguri

la-casa-den-guruguri-1

la-casa-den-guruguri-2

1rC

Edgar Cutillas – Jonathan Sánchez

les-super-tacniques

les-super-tacniques1

les-super-tacniques2

Dia Mundial de la Poesia 2011

image0021
L’1 de març serà el dia que començarem a parlar de la celebració del Dia Mundial de la Poesia d’aquest 2011. Recordeu que la mateixa Marta Pessarrodona ens farà arribar la seva visió del món poètic, per anar escalfant motors.

Si vols veure més informació, o de quina manera podeu participar-hi, seguiu l’enllaç al logo…

Premi Sambori 2011 II

images1Finalment el Departament de Llengües ha triat les narracions següents per participar al Premi Sambori 2011:

Per la categoria de 1r cicle d’ESO: Eva i Núria (1r B)

Per la categoria de 2n cicle d’ESO:   Aina (4t A)

Felicitats, noies!!! Que hi hagi molta sort al concurs…

Premi Sambori 2011

images1Enguany el Pompeu Fabra participa al IV Premi Sambori:

Òmnium Cultural convoca el V Premi Sambori Òmnium, el premi escolar de narrativa en català destinat a promoure l’ús literari de la llengua catalana a les escoles i instituts (públics, concertats i privats) del Principat, la Franja i Catalunya del Nord. Els treballs que optin a aquest premi de narrativa escolar s’hauran de regir segons les bases d‘enguany, que es poden consultar al web d‘Òmnium o directament a través del següent enllaç.

El 1998, l’Associació d’Editors del País Valencià, l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, l’Associació de Bibliotecaris Valencians, l’Associació de Gestors Culturals del País Valencià, l’Associació Professional d’Il·lustradors de València, el Gremi de Llibrers de València i Escola Valenciana–Federació d’Associacions per la Llengua, van decidir crear i impulsar el I Premi Sambori.

Volem que l’ús del català s’estengui per totes les comarques i que tots els alumnes, les aules i centres participin en un projecte comú, per tal d’incentivar la creativitat artística, imaginativa i l’estima a la nostra llengua. El nostre objectiu és arribar a tots els territoris de parla catalana (la Catalunya Nord, Andorra, la Franja de Ponent i les Illes, a més del País Valencià, Catalunya i l’Alguer) i també volem arribar a tot l’alumnat per tal de fer un concurs escolar que arribi a tots i cadascun dels indrets on es parla la nostra llengua, en definitiva, volem fer realitat el concurs escolar de literatura dels Països Catalans.

Art Coraline

julia-coraline3

A vegades, l’art apareix amagat entre les aules, vet aquí un exemple, a l’artista li diuen Júlia (1rB-IES Pompeu Fabra, Badalona), diu que l’art li ve de família, de part de mare…, felicitats!

julia-coraline6

Coraline

 

coraline_llibreDes de l’XTEC ens conviden a participar en una activitat interactiva al voltant de la novel·la d’aquest primer trimestre. Entre d’altres coses participarem en:

  • Un fòrum amb alumnes d’altres instituts per intercanviar idees sobre Coraline i d’altres temes relacionats.
  • Vocabulari en anglès de la novel·la original.
  • Jocs entre els grups dels altres instituts.
  • Investigarem sobre amulets, jocs de taula, jocs de rol, llibres de por…
  • Una dramatització sobre finals alternatius de Coraline…

N’obtindreu un certificat de participació i n’aprendreu un munt coses…

Animeu-vos!

Comprenem què llegim?

Aquest és un exercici de comprensió lectora publicat al llibre de Daniel Cassany, Ensenyar llengua. Graó, Barcelona (pàg. 192).

És una adaptació d’una activitat creada per McDowell (1984).

Si prens prou paciència per contestar les preguntes t’adonaràs de quina manera fem la comprensió de textos:

LECTURA

Plot ro jo vaig pidre al cató. Vaig socre un ban cotell. El grasc estava cantament linent. No ho vaig drinir. Una Para jocia i un Pari joci estaven plinant al enditant meu. Estaven gribblant atment. Jo vaig grottre al pari i a la Para fotnament. No van goffre un platió. Na el hini jo no ho vaig potre ilcre’l. Vaig lindre vàla. Vaig possre forbanament.

PREGUNTES

  1. On va pidre l’escriptor plot ro?
  2. Va drinir el grasc?
  3. Qui estava plinant al enditant seu?
  4. Estaven gribblant atment o sapament ?
  5. Va lindre o no ?

Has sigut capaç de respondre les preguntes? Quina conclusió en pots treure?