Estrena: reinventar els mitjans?

La Universidad Complutense de Madrid ens regala un congrés d’antologia sota el títol Reinventar los Medios. El programa que proposa no té pèrdua i serveix de precedent i referència per al sector mediàtic, periodístic i ciutadà.Des d’aquest espai personal em congratulo de la iniciativa que no és menor.

http://www.ucm.es/info/congresoblog/programa.php

La bibliografia recomanada aporta un valor afegit al que promet ser una jornada de futuribles.

I d’altra banda en la mateixa línia de novetats trobem l’estrena de la temporada: el nou Kindle de darrera generació:


Amazon ens obria portada amb el nou Kindle per

Em pregunto: a data d’avui a les nostres aules, a la nostra vida qüotidiana quin impacte té aquesta notícia?

Núria Fuertes

L’edat fosca digital

« L’edat fosca digital »

Recordeu els vells formats(VHS/Disquets/Videojocs), aquells que han passat a la trista història de l’oblit? Com afecten els canvis de suport i de formats als nostres tresors digitals?El patrimoni digital podria ser engolit per l’espiral de l’Edat fosca?

Arran de la lectura d’aquest article publicat ahir a la revista electrònica la “Flecha digital” se’ns obre un front de debat i reflexió.

“Caminamos hacia una “Era Oscura Digital”

La fotografía tradicional inevitablemente sufrirá una cierta decoloración con el paso del tiempo, y se volverá amarillenta pero la foto en formato electrónico puede resultar tan ilegible para los ordenadores de dentro de cincuenta años como una tarjeta perforada de la década de 1960 en un ordenador actual, una consecuencia inintencionada de nuestro mundo en rápido proceso de digitalización que podría acabar llevándonos a una “Era Oscura Digital”.

Una iniciativa interessant de tenir present en la línia de la preservació digital és la de l’Arxiu europeu :

http://www.europarchive.org/index.php?PHPSESSID=fab7964fa3fd1fe0459ef61805912c75

[consulta activa:4/12/2008]

Aquest arxiu ha digitalitzat amb molta qualitat filmografia britànica i a més l’ofereix de manera gratuïta amb diversos formats.

Us recomano molt la visita doncs potser un referent de preservar la memòria digital.

El debat està servit!

Giny

Els ginys (en anglès widget) són eines virtuals interactives que es poden desar i ens ofereixen serveis.S’executen amb un motor de ginys.Anirem obrint ginys que us convidem a instal·lar als vostres blocs i a compartir amb els vostres.

Filosofia i ciutadania: cercant a la blogosfera.

Els blocs poden aportar una font inesgotable de novetats i a partir d’aquestes sovint tenim assegurat el debat i diàleg.La reflexió al voltant de la Filosofia i ciutadania a l’aula pot oferir noves maneres de participar i d’implicar l’alumnat amb el seu propi aprenentatge.

El tractament infogràfic que donem al bloc té una importància cabdal i en aquest sentit podem inspirar-nos o prendre com a model en referents de la blogosfera o del mateixos mitjans.

Mireu-vos aquest clip audiovisual dedicat a Weblogs:

[kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/tvc/bit@bit/001_721425.rm" width="352" height="288"/]

Seria interessant fomentar la creació i l’ús des bloc per cadascuna de les assignatures i crear un consell editorial entre el propi alumnat, la recerca de fonts. Un post pot ser valorat com una de les activitats d’aula i aquest també pot ser proposat com activitat del grup.

El bloc de la professora de filosofia Conchi Pérez ha estat guardonat recentment i ens aporta una manera original d’enfocar els continguts d’un curs d’Història de la Filosofia i de Filosofia i ciutadania.

Punxeu l’enllaç següent:

http://blog.educastur.es/lechuzaminerva/

Un primer missatge de benvinguda i de presentació per als nostres estudiants els conviden a encetar el curs o el tema des d’un altre entorn i s’obre un canal directe de comunicació amb el seu professor:

http://blog.educastur.es/lechuzaminerva/2008/09/18/bienvenida-al-curso-2008-2009/

Un darrer apunt des de l’observatori tecnològic podrem trobar propostes que en aquests moment se’n fa ressò el CNICE:

http://observatorio.cnice.mec.es/

I fer-ne un ús educatiu

Veure enllaç

Un apunt final per tancar aquest post, és el d’aprofitar al màxim els recusos audovisuals de la xarxa Internet doncs és aporten el valor afegit d’integrar la comunicació audiovisual als nostres blocs.

Seguim la blogosfera en clau filosòfica i us convidem a seguir les pistes…

http://www.bbc.co.uk/ethics/

Identitat i diferència:pau o conflicte?

Els Shuars del segle XXI

Preparem una sessió en línia i us convido a enviar els vostres comentaris al bloc:

Un clip per la reflexió:

[kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/tvc/latitud/971310.rm" width="352" height="288"/]

Desenvolupament de la sessió:

  • Visionat primera part del clip (15 minuts)
  • Comunitat de recerca (5 minuts).
  • Idees força (5 minuts)
  • Pla de debat
  • Recerca (20 minuts)
  • Conclusions(5 minuts)
  • Avaluació(2 minuts)

AvaluacióSomriureAvergonitEmprenyat

Drets dels Infants

[kml_rm movie="http://video.xtec.cat:8080/ramgen/edu3tv/video/videoteca/bitalaula/5m7202.rm" width="352" height="288"/]Els drets dels infants:

Els drets dels infants han d’incloure nous formats.La societat de la informació ha de difondre i donar-los a conèixer.Igualment ens hem de plantejar si cal actualitzar aquests drets en el marc de la societat de la informació.

Convé fer una revisió en clau de S.XXI i elaborar uns drets específics per als infants?

L’herència jurídica del segle XVII és adequada?.

La imatge dels infants i els joves es projecte en els diversos codis jurídics.Els infants i adolescents com éssers humans, pensants, crítics que poden fer-nos valuoses aportacions i que cal tenir presents.