L’entrada al NaturalsOM del curs 12-13

cropped-camaleon1.jpgLa pàgina d’inici del bloc NaturalsOM donava així la benvinguda el curs 12-13

Benvinguts i benvingudes:

CamaleóAquest bloc ha estat creat amb la intenció d’ajudar l’alumnat de secundària de Ciències de la Naturalesa de l’Institut Escola Artístic Oriol Martorell.

Navegant pel menú de la barra lateral dreta podeu accedir a tots els continguts del bloc.

Hi podreu trobar apunts per a tots els cursos d’ESO, i sota la categoria “Més seccions al NaturalsOM” disposeu de vídeos, biografies, lectures i multitud d’enllaços que us poden ser d’utilitat a l’hora d’estudiar i millorar o ampliar els apunts que preneu a l’aula.

També pot ajudar-vos a satisfer la infinita curiositat que mostreu a classe…Fent l'ullet

Esperem que us sigui de profit!

2013: ANY INTERNACIONAL DE LA COOPERACIÓ EN L’ESFERA DE L’AIGUA

L’any 2013 ha estat declarat “Any Internacional de la Cooperació a l’Esfera de l’Aigua” per l’Assemblea General de les Nacions Unides.

L’objectiu de l’Any Internacional 2013 serà donar a conèixer el potencial que implicaria un augment de la cooperació, així com difondre els desafiaments que enfronta la gestió de l’aigua a causa de l’augment de la demanda d’accés, l’assignació i els serveis dels recursos hídrics.

Segons els organitzadors també serà una oportunitat per aprofitar l’impuls creat a la Conferència de les Nacions Unides sobre el Desenvolupament Sostenible (Rio +20), i per donar suport a la formulació de nous objectius que contribueixin al desenvolupament sostenible dels recursos hídrics. Com cada any el 22 de març del 2013 es celebrarà el Dia internacional de l’aigua.

És motiu de celebració que les altes esferes, com ara l’Assemblea General de les Nacions Unides dediquin un any esforços i recursos a la problemàtica de l’aigua, però és tal la magnitud del problema de l’aigua que sabem que poca cosa haurà canviat realment després que passi aquest any.

Segurament el 2014 continuarem denunciant que gairebé el 18% de la població mundial no té accés a recursos segurs d’aigua potable i que més de 2200 milions de persones moren per malalties relacionades amb la manca d’accés a l’aigua potable i un sanejament apropiat. Aquestes mancances d’aigua potable es deuen a la manca d’inversió en sistemes hidràulics i al seu manteniment inadequat.

A pesar de la importància vital de l’aigua, és un dels recursos més desaprofitats i pitjors utilitzats de la Terra. El problema que tenim amb l’aigua és molt greu.