2n moviment – Hivern de Vivaldi

L’alumnat de 4t hem fet l’audició d’una part de l’obra “Les 4 estacions” d’Antonio  Vivaldi. Concretament el 2n moviment del concert de l’Hivern.

L’hem ballat amb mocadors i bastons per descobrir el caràcter de la música. Hem descobert que amb els mocadors estàvem representant el vent i amb els bastons la pluja, és el que ens hem imaginat!

Després hem fet un dibuix representant-hi aquests elements de la natura.

Si mai més poguessis escoltar música – Talles de Santa Cecília a Cicle Mitjà

Hola famílies!

El dia 22 de novembre va ser Santa Cecília, la patrona de la música. Durant el matí ho vàrem celebrar amb tota l’escola, fent el ball que els de 5è van inventar i ens van venir a ensenyar.

A la tarda, vàrem fer un taller per reflexionar individualment sobre el valor que té la música a la nostra vida. Teníem una cartolina amb la frase: Si mai més poguessis escoltar música… i havíem de completar la frase. Van quedar unides i exposades a les escales de l’escola per poder compartir-ho amb la resta de companys i companyes.

Mireu, mireu!

Hem escoltat l’OBC en directe!

Hola famílies!

Som l’alumnat de 3r i us volem compartir què és el que més ens va agradar del concert a l’Auditori de Barcelona.

A molts de nosaltres ens ha agradat molt escoltar la música que tocaven, ho feien molt bé, inclús alguna obra ens ha relaxat! Hem vist tots els instruments que formen part de l’orquestra simfònica. N’ha aparegut un d’ “intrús”, una màquina d’escriure.

També hi ha qui s’ha fixat molt quan sonava el piano o quan els violins han començat a tocar més ràpid. I no ens volem oblidar del director, també l’hem estat observant. No volem oblidar els moments que han sortit músics que ens han animat a ballar una mica seguint la música que estaven interpretant.

En definitiva, ens ha agradat molt com tocaven!

Us compartim les fotografies.

A 3r treballem l’orquestra simfònica

Hola famílies!

L’alumnat de 3r us compartim la feina que hem fet sobre l’orquestra simfònica. Estem centrats en treballar diferents aspectes clau que podeu llegir a la següent presentació.

Dijous que ve, dia 30, anem d’excursió a l’Auditori de Barcelona per poder escoltar el concert que oferirà l’Orquestra Simfònica Nacional de Catalunya (OBC): Tocats per l’OBC. Després del concert acabarem de descobrir diversos aspectes en els que encara dubtem: quins són els instruments que formen part de l’orquestra simfònica, quines són les tasques del director, com es col·loca l’orquestra… Serà necessari que estiguem ben atents i atentes!

Inici de curs musical a Educació Infantil

Hem començat a aprendre algunes cançons!

Aquest primer mes… la cosa ha anat de pluja, tardor, elefants i cangurs!

Els tres cursos, hem après… Xim Xim Xim

Mireu quina cançó estem aprenent els nens i nenes d’EI4 i EI5!

I n’hem trobat una versió molt divertida d’El Petit de ca l’Eril!

Amb l’Elefant, també hem ballat, tot escoltant la música del Carnaval dels Animals, de Camille Saint Saëns.

I, d’un animal molt pesat, hem passat a un de molt lleuger i saltador, el Cangur! Fixeu-vos que aquest cangur va saltant i descansant!

A més, hem après cançons sobre la tardor, les castanyes i la castanyera, que us penjarem properament!

Inici de curs a l’aula de música!!!

Ja portem un mes de classes i l’aula de música no para!

Els alumnes d’Educació Infantil han començat a agafar la dinàmica de les sessions, amb una pila de petites activitats que poc a poc van fent més seves. També començaran a portar-vos les cançons treballades per cantar-les a casa. Els alumnes d’EI5 aniran al Palau de la Música a veure l’espectacle “Trencadís de Cançons”

Pel que fa a Cicle Inicial, on ens preparem per a la iniciació al llenguatge musical, els alumnes de 1r descobreixen l’aula de música més a fons i comencen a conèixer el ritme de les sessions i les propostes. Ens movem, cantem, escoltem… A 2n, seguim amb la dinàmica establerta el curs passat i la millorem! I al novembre anem al Palau de la Música per escoltar “Cobla 2.0”.

A Cicle Mitjà seguim avançant poc a poc en l’adquisicó del llenguatge musical. A més, a 3r, ens preparem per conèixer l’orquestra i anar de concert al mes de novembre a l’Auditori i deixar-nos emocionar per l’espectacle “Tocats per l’OBC”. Mentre que a 4t seguim el treball engegat el curs passat sobre l’Orquestra. A més, ja comencem a pensar en la cantata de Rubí en el seminari de mestres de música de la nostra ciutat!

El Cicle Superior té molta feina aquest primer trimestre. Estem preparant les danses de Castanyada. 5è serà el responsable d’ensenyar la coreografia especial de Santa Cecília a la resta de l’escola i, en poques setmanes 6è posarà el fil a l’agulla per treballar l’escenografia del concert de Nadal que tancarà un primer trimestre ben complet. Els més grans de l’escola també hem començat a descobrir la flauta dolça. Els alumnes de 5è, a més, ja han començat a conèixer l’activitat estrella d’aquest curs, la Cantània. Aquest any amb una cantata de Lluís Vidal i text de Sergi Belbel, titulada “Partícules” sobre la creació de l’Univers.

Per a la resta de curs ens esperen moltíssimes coses més que us anirem relatant!

Olga i Tatiana

4t. Fly me to the moon

Aquesta cançó ha estat de les preferides de molts de vosaltres, els alumnes de 4t.

És una cançó escrita per  Bart Howard, i la van cantar molts artistes diferents. La versió més coneguda, però és la de Frank Sinatra, un cantant de jazz i actor molt conegut el segle passat.

Aquí en teniu un vídeo: