A 3r treballem l’orquestra simfònica

Hola famílies!

L’alumnat de 3r us compartim la feina que hem fet sobre l’orquestra simfònica. Estem centrats en treballar diferents aspectes clau que podeu llegir a la següent presentació.

Dijous que ve, dia 30, anem d’excursió a l’Auditori de Barcelona per poder escoltar el concert que oferirà l’Orquestra Simfònica Nacional de Catalunya (OBC): Tocats per l’OBC. Després del concert acabarem de descobrir diversos aspectes en els que encara dubtem: quins són els instruments que formen part de l’orquestra simfònica, quines són les tasques del director, com es col·loca l’orquestra… Serà necessari que estiguem ben atents i atentes!

Inici de curs musical a Educació Infantil

Hem començat a aprendre algunes cançons!

Aquest primer mes… la cosa ha anat de pluja, tardor, elefants i cangurs!

Els tres cursos, hem après… Xim Xim Xim

Mireu quina cançó estem aprenent els nens i nenes d’EI4 i EI5!

I n’hem trobat una versió molt divertida d’El Petit de ca l’Eril!

Amb l’Elefant, també hem ballat, tot escoltant la música del Carnaval dels Animals, de Camille Saint Saëns.

I, d’un animal molt pesat, hem passat a un de molt lleuger i saltador, el Cangur! Fixeu-vos que aquest cangur va saltant i descansant!

A més, hem après cançons sobre la tardor, les castanyes i la castanyera, que us penjarem properament!

Inici de curs a l’aula de música!!!

Ja portem un mes de classes i l’aula de música no para!

Els alumnes d’Educació Infantil han començat a agafar la dinàmica de les sessions, amb una pila de petites activitats que poc a poc van fent més seves. També començaran a portar-vos les cançons treballades per cantar-les a casa. Els alumnes d’EI5 aniran al Palau de la Música a veure l’espectacle “Trencadís de Cançons”

Pel que fa a Cicle Inicial, on ens preparem per a la iniciació al llenguatge musical, els alumnes de 1r descobreixen l’aula de música més a fons i comencen a conèixer el ritme de les sessions i les propostes. Ens movem, cantem, escoltem… A 2n, seguim amb la dinàmica establerta el curs passat i la millorem! I al novembre anem al Palau de la Música per escoltar “Cobla 2.0”.

A Cicle Mitjà seguim avançant poc a poc en l’adquisicó del llenguatge musical. A més, a 3r, ens preparem per conèixer l’orquestra i anar de concert al mes de novembre a l’Auditori i deixar-nos emocionar per l’espectacle “Tocats per l’OBC”. Mentre que a 4t seguim el treball engegat el curs passat sobre l’Orquestra. A més, ja comencem a pensar en la cantata de Rubí en el seminari de mestres de música de la nostra ciutat!

El Cicle Superior té molta feina aquest primer trimestre. Estem preparant les danses de Castanyada. 5è serà el responsable d’ensenyar la coreografia especial de Santa Cecília a la resta de l’escola i, en poques setmanes 6è posarà el fil a l’agulla per treballar l’escenografia del concert de Nadal que tancarà un primer trimestre ben complet. Els més grans de l’escola també hem començat a descobrir la flauta dolça. Els alumnes de 5è, a més, ja han començat a conèixer l’activitat estrella d’aquest curs, la Cantània. Aquest any amb una cantata de Lluís Vidal i text de Sergi Belbel, titulada “Partícules” sobre la creació de l’Univers.

Per a la resta de curs ens esperen moltíssimes coses més que us anirem relatant!

Olga i Tatiana

4t. Fly me to the moon

Aquesta cançó ha estat de les preferides de molts de vosaltres, els alumnes de 4t.

És una cançó escrita per  Bart Howard, i la van cantar molts artistes diferents. La versió més coneguda, però és la de Frank Sinatra, un cantant de jazz i actor molt conegut el segle passat.

Aquí en teniu un vídeo:

4t. Cantata Escolar de Rubí

El passat divendres 31 de març les classes de 4t vam participar de la 5a Cantata Escolar de Rubí. Una activitat que culmina el treball fet a les aules al llarg del primer i segon trimestre.

La cantata d’aquest curs portava per títol “500 anys llum”, en la que un avi explica als seus nets, la Dot i en Bat, les seves aventures, de quan era jove, per arribar al planeta llunyà X500. A través d’aquest fil conductor els alumnes van cantar cançons de diferents estils i èpoques:

• La Truita. Franz Shubert
  • I’m gonna be (500 miles). The Proclaimers (adaptació al català)
  • Llamando a la Tierra. Mclan
  • Starman. David Bowie (adaptació al català)
  • Fly me to the moon. Frank Sinatra
  • Els Planetes. Supermúsics
  • Put the lime in the coconut. Willie Nelson (adaptació al català)

La novetat d’aquest any és que hi hem incorporat el llenguatge de signes en una de les cançons, a més que hi han pogut participar per primera vegada els alumnes de l’escola d’Educació Especial Ca n’Oriol.

Uns dies abans, el diari de Rubí ja va informar de la notícia.

I aquí teniu el reportatge que en va fer RubíTV.

Els alumnes de 2n ens cantem

Aquesta setmana els grups de 2n hem fet “mini concerts”.

Vam fer grups, que van triar una cançó de les que hem après a l’aula de música i la van cantar a la resta de companys i companyes. A més, la Tati va demanar a cada grup que cantés una altra cançó.

Aviam si endevineu quina és la cançó que més agrada als nens i nenes d’aquestes classes!

Voleu veure’ls? Aquí teniu els seus vídeos!