La Música Ètnica i el Rock

Dijous, 5 de febrer, assistirem a l’audició de BAT Audicions Musicals, La Música ètnica i el rock. Després haureu de fer una crítica del concert. Heu de llegir l’article sobre crítica musical, on s’explica com s’ha de fer una crítica musical i les parts que té. Haureu de fer l’exercici de subratllat d’una de les crítiques i lliurar-me-la en paper. Per últim haureu d’escriure una crítica , seguint les directrius donades, sobre el concert  de BAT Audicions musicals i penjar-lo en aquest entrada del bloc.

En l’audició ens mostraran pinzellades de connexions de la música tradicional de diferents cultures que s’han fusionat amb el rock: el blues (Gary Moore i Eric Clapton), la música afrocubana (Carlos Santana), la música jamaicana (el reggae difós per Bob Marley), la música brassilenya (Djavan), la música celta (The Corrs), la música Índia (Rolling Stones i George Harrison dels Beatles), el flamenc (Ketama) i la música africana (Youssou n’Dour i Paul Simon).

Però hi ha moltes d’altres fusions entre músiques folklòriques i el pop-rock: el raï, el rock amb influències àrabs, el pop dels musicals de Bollywood, el bahngra, que mescla la música índia amb l’electrònica i el rock,  la fusió del rock amb el folklore català, etc. I també hi ha molts altres grups i cantants que no s’han citat en el concert de BAT Audicions musicals, que han apropat el rock a la música celta, africana, llatinoamericana, al flamenc o a la música jamaicana.

Ara es tracta que en grups de 2 o 3 persones presenteu a la classe noves propostes de fusió entre la música ètnica i el rock (També coneguda amb el nom de world music o música mestissa o de mestissatge). No cal anar gaire lluny per trobar fusions; tant a Catalunya, com a la resta de l’estat espanyol en trobareu una pila!

Informació complementària sobre l’audició

BLUES ANTIC

Webquest sobre el blues

Hoochie coochie man. Versió de Muddy Waters (1960): http://es.youtube.com/watch?v=ez5izCf2DLI

Hoochie coochie man, Eric Clapton,  concert de 1994

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Walking by myself, Jimmy Rogers:http://es.youtube.com/watch?v=ZX0ESakPOEk

Walking by myself, Gary Moore

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

ROCK LLATÍ

Oye como va, Tito Puente (1984): http://es.youtube.com/watch?v=-yDDc9hjmI0

Oye como va, Carlos Santana

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

http://es.youtube.com/watch?v=LpPb2cVswlI

REGGAE

Three little birds, Bob Marley

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Walking on the moon, The Police

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

SAMBA

Sina, Djavan

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

ÍNDIA

Paint it black, Rolling Stones

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

While my guitar gently weeps, George Harrison:http://es.youtube.com/watch?v=T7qpfGVUd8c

My sweet lord, George Harrison:http://es.youtube.com/watch?v=wynYMJwEPH8

 CELTA

I never loved you anyway, The Corrs

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

FLAMENC

Agustito, ketama

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

http://es.youtube.com/watch?v=IcjH4kB6UfA

 ÀFRICA

Africa remember, Youssou n’Dour

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

7 seconds, Youssou n’Dour

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

You can call me Al, Paul Simon

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

LA GUITARRA ELÈCTRICA: http://www.edu365.cat/eso/muds/musica/guitarra/index.htm

  

Playing for changes: la pau a través de la música

El projecte Playing For Change és un moviment multimèdia solidari creat per inspirar, connectar i aconseguir la pau al món a través de la música. També col·laboren en la construcció d’escoles d’arts i música, d’educació ordinària i han construït un centre per a refugiats tibetans. Una de les peces claus del projecte és el guardonat documental musical Playing for change, dirigit per Mark Johnson i Jonathan Walls que ha portat 10 anys de treball i que es va estrenar en el festival de Tribeca a l’abril del 2008. El CD  amb la banda sonora íntegra i el DVD del documental es posaran a la venda la primavera del 2009, però ja es poden veure trailers promocionals. Un dels més complerts és el següent:

 

 

 Trailer de la pel·lícula

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

Per anar fent boca podeu veure dos temes promocionals amb la participació de més de 100 músics de tot el món. Les cançons són Stand by me (Ben E. King) i One Love (Bob Marley). El primer tema ha estat vist a Youtube per 1’7 milions de persones en un mes, el segon és un avançament curt del tema sencer. Diverses interpretacions incloses en els 2 videoclips i en el trailer han estat gravades a Barcelona per músics d’origen estranger que viuen i treballen a Barcelona. Alguns formen part del grup musical Batukada de la Calle  o hi col·laboren ocasionalment, d’altres estan en d’altres formacions o actuen sols. Excepte Manu Chao, la resta de músics són poc coneguts fora dels cercles de la música mestissa i de carrer de Barcelona. Hi ha més músics de Barcelona que han participat en la pel·lícula, però que no surten ni als videoclips ni al trailer.

Fonts d’informació:

El Periódico, 17/12/2008

Web Playing for change

Stand by me

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

When the night has come
and the land is dark
and the moon is the only light we see
no I won’t be afraid (x2)
just as long as you stand, stand by me
.And darling, darling stand by me
oh, now, now, stand by me
stand by me (x2).
If the sky that we look upon
should tumble and fall
and the mountain should crumble to the sea
I won’t cry, I won’t cry
no I won’t shed a tear
just as long as you stand, stand by me
Whenever you’re in trouble
won’t you stand by me?
oh, now, now, stand by me
oh, stand by me (x 3)
And…
Cuando cae la noche
y la tierra está oscura
y la luna es la única luz que vemos
no tendré miedo (x2)
siempre y cuando cuentes, cuentes conmigo
.Y cariño, cariño, quédate conmigo
oh, ahora, ahora quédate conmigo
quédate conmigo (x2).
Si el cielo que vemos encima
se desmoronase y cayese
y la montaña se derrumbase sobre el mar
no lloraré, no lloraré
no, no derramaré ni una lágrima
siempre y cuando cuentes, cuentes conmigo
 Cuando tengas alguna preocupación,
¿no contarás conmigo?
Oh, ahora, ahora quédate conmigo
Oh, quédate conmigo (x 3)
Y…

 

 One love

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

One love! One heart!
Let’s get together and feel all right.
Hear the children cryin´ (one love!);
hear the children cryin´ (one heart!),
sayin´: give thanks and praise to the lord

and I will feel all right;
sayin´: let´s get together and feel all right.
Let them all pass all their dirty remarks (one love!);
there is one question I’d really love to ask (one heart!):
Is there a place for the hopeless sinner,
who has hurt all mankind just to save his own beliefs?
One love! What about the one heart? One heart!
What about – ? Let’s get together and feel all right
as it was in the beginning (one love!),
so shall it be in the end (one heart!).
All right!
Give thanks and praise to the lord and I will feel all right;
let’s get together and feel all right.
One more thing!
Let’s get together to fight this holy Armageddon (one love!),
so when the man comes

there will be no, no doom (one song!).
Have pity on those whose chances grows thinner;
there ain’t no hiding place from the father of creation.
One love…I’m pleadin´ to mankind! (One love!);
oh, lord! (One heart)
Give thanks and praise to the lord and I will feel all right;
let’s get together and feel all right. (x2)
Un amor! Un corazón!
Estemos juntos y sintámonos bien.
Escucha a los niños gritar (un amor)
escucha a los niños gritar (un corazón)
diciendo “da gracias y alaba al señor y me sentiré bien”

diciendo “unámonos y sintámonos bien”
Deja pasar todos sus sucios comentarios (un amor);
hay una pregunta que realmente me gustaría preguntar (un corazón):
¿Hay un lugar para el pecador sin esperanza
que ha herido a toda la humanidad

sólo para conservar sus propias creencias?Un amor, ¿y qué pasa con el único corazón? Un corazón!
¿Qué pasa con…? Unámonos y sintámonos bien
así como era al principio (un amor),
así debería ser al final (un corazón).
Bien!
Da gracias reza al señor y me sentiré bien;
unámonos y sintámonos bien
Una cosa más!
Unámonos para combatir este Armagedón sagrado (un amor),
de modo que cuando el hombre llegue

no habrá ninguna condena (una canción!)
Ten misericordia con los que tienen pocas oportunidades;
no hay lugar oculto para el padre de la creación
Un amor…estoy suplicando a la humanidad (Un amor)
oh, señor (Un corazón)
Da gracias y reza al señor y me sentiré bien
unámonos y sintámonos bien (x2)

A continuació heu de participar en un joc sobre els 2 videoclips. Trobareu les instruccions aquí.

Concert de Nadal, 2008

Michelle Morris

                       Autora: Michelle Morris

Aquest curs, la Festa de Fi de Trimestre de l’IES Josep Pla que va tenir lloc el passat divendres 19 de desembre, va començar amb un  petit concert de Nadal a càrrec d’alumnat que fa música a l’ESO i de la nova Coral del Josep Pla.

Agraïm la participació i l’entusiasme de l’alumnat i la dedicació de la professora de música Gemma Ramos.

A continuació podeu veure fotografies del concert:

Cançons de la XV Trobada de Corals d’Educació Secundària

Aquest curs el Departament de Música participa per primera vegada a la Trobada de Corals Educació Secundària en la seva XV edició, que es celebrarà el dia 29 d’abril al Palau Sant Jordi, amb la coral del Josep Pla formada per una quarentena d’alumnat d’ESO.  A la Trobada, cada coral participa amb dues peces individuals. Els concerts de les corals es faran a diferents  espais de la zona de Montjuïc. A més, al Palau Sant Jordi tindrà lloc el cant col·lectiu amb 5 peces per a cor i amb l’acompanyament de les orquestres dels IES que hi participen. 

A continuació teniu les peces del cant comú perquè pogueu començar a assajar:

Alegria, Antònia Font

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

 

Cau es sol de s’horabaixa dins s’horitzó,
damunt la mar arrissada es avions.
Cau es sol de s’horabaixa vermell i calent,
me sala i m’arengada sa pell.

Es penya-segat
i una pluja suau de pols estelar.

Cau es sol de s’horabaixa i plàcidament
sa gent se dutxa i ompl es carrers.
Cau es sol de s’horabaixa dins es meu cor,
tothom m’estima i jo estim tothom.

Falla sa corrent,
ses fireres no vendran cacauets.

Alegria, ses velles se xapen de riure,
es dies s’acaben, i es fars il.luminen
ses góndoles entre ses cases.

Alegria, ses òrbites en sincronia,
i es ovnis se pinyen i deixen un cràter
per sempre dins sa meva vida … alegria.

Cau es sol de s’horabaixa dins s’horitzó,
damunt la mar arrissada es avions.
Cau es sol de s’horabaixa vermell i calent,
me sala i m’arengada sa pell.

Es municipals, és evident,
fan aparcar bé a sa gent.

Alegria, ses velles se xapen de riure,
es dies s’acaben, i es fars il.luminen
ses góndoles entre ses cases.

Alegria, ses òrbites en sincronia,
i es ovnis se pinyen i deixen un cràter
per sempre dins sa meva vida …

Alegria, ses velles se xapen de riure,
es dies s’acaben, i es fars il.luminen
ses góndoles entre ses cases.

I alegria.

La rumba de Barcelona, Gato Pérez


La Rumba que coneixem
no és de la Xina ni del Japó (bis).
La nostra Rumba de Barcelona
està marejada de voltar el món (bis).
La Rumba neix al carrer
filla de Cuba i d’un gitanet (bis).
I sa germana que és l’Havanera
viu gronxadeta entre mariners (bis).

Somorrostro, Bon pastor,
Hostafrancs, la Guineueta,
Sans, Carmelo, Guinardó,
Poble Sec, Barceloneta.

Meridiana, Hospitalet,
Sant Adrià, Verdum, Roquetes,
Vall d’Hebron, Les Corts, Sagrera,
Horta, Coll, Trinitat Vella.

La nena té un ritme inquiet
penja el compàs i balluga els peus (bis).
I sa família de ritmes guapos
viuen contents en el estranger (bis).
La Rumba neix al carrer
filla de Cuba i d’un gitanet (bis).
I sa germana que és l’Havanera
viu gronxadeta entre mariners (bis).

El Candombe a l’Uruguai,
la Milonga és argentina,
el Bolero mexica
i la Plena que és boricua.
Fabricant el Uauancó
que és un ritme de New York,
neix un boogaloo simpàtic
que el un ritme més mafiós.
Somorrostro, Bon pastor,
Hostafrancs, la Guineueta,
Sans, Carmelo, Guinardó,
Poble Sec, Barceloneta.

Meridiana, Hospitalet,
Sant Adrià, Verdum, Roquetes,
Vall d’Hebron, Les Corts, Sagrera,
Horta, Coll, Trinitat Vella.

Camp de l’Arpa, Montjuïc,
Born, la Mina i Sant Andreu,
el Morrot per allà Can Tunis,
Zona Franca i Poblenou,
Santa Eulàlia, Casc Antic,
Clot, el port i la Verneda.
Gràcia rei de tots els barris
de la festa i del sabor.

Canticorum G.F. Händel

Canticorum jubilo
Regi magno psalite x2

Iam resultent musica
Unda tellus sidera

Canticorum jubilo
Regi magno psalite

Personantes organis
Iubilate, plaudite 

Canticorum jubilo
Regi magno psalite

És l’hora dels àdeus


És l’hora dels adéus
I ens hem de dir: Adéu-siau!
Germans, dem-nos les mans,
Senyal d’amor, senyal de pau.

El nostre comiat diu:
A reveure, si a Déu plau!
I ens estrenyem ben fort,
Mentre diem: Adéu-siau.

No és un adéu per sempre
És sols l’adéu per un instant,
El cercle refarem
I fins potser serà més gran.
El nostre comiat diu…

La llei que ens agermana
ens fa més forts i ens fa més grans
si ens fa millors minyons
també ens fa ser més catalans.
El nostre comiat diu…

Himne dels segadors (Himne oficial i nacional de Catalunya)

Catalunya triomfant,
tornarà a ser rica i plena.
Endarrera aquesta gent
tan ufana i tan superba.

Bon cop de falç,
Bon cop de falç,
Defensors de la terra!
Bon cop de falç!

Ara és hora, segadors.
Ara és hora d’estar alerta.
Per quan vingui un altre juny
esmolem ben bé les eines.

Bon cop de falç,
Bon cop de falç,
Defensors de la terra!
Bon cop de falç!

Que tremoli l’enemic
en veient la nostra ensenya.
Com fem caure espigues d’or,
quan convé seguem cadenes.

Bon cop de falç,
Bon cop de falç,
Defensors de la terra!
Bon cop de falç!

Cant de la Trobada de Corals d’Educació Secundària (C. Sotelo/ J. Prats)

TORNADA
Oh cant estén les ales i escampa’t,
omple de ritme i de melodia
l’aire de la ciutat,
canta d’alegria, de bonhomia i d’amistat.

Sota l’esfera blava i encesa,
digues el teu anhel de bellesa,
mira com fa guspires
l’aura irisada cada vegada que tu sospires.

ESTROFA 1
Quan al solc cau la llavor
amb la terra ben humida
hi germina vigorós
un rebrot de nova vida.
La llavor del nostre assaig
dia a dia anem sembrant
i floreix com un esclat
en la música d’un cant.

ESTROFA 2
Gent que dorm o està ensopida
que es desperti de seguida,
a la plaça reunida
hi ha una colla de jovent
celebrant la primavera,
ulls clars, cara riallera,
amb cants diuen la fal·lera
de ser lliures com el vent, com el vent.

Les preferències musicals de 3r A

 

Els estils musicals són molt diversos i els gustos musicals també. El primer exercici que hauràs de fer és presentar-te, explicant breument quina és la teva relació amb la música i quines són les teves preferències musicals.

Escriu la presentació en word, passa el corrector ortogràfic català i revisa l’ortografia, la sintaxi i l’expressió. Recorda que no has d’utilitzar abreviatures pròpies del llenguatge del mòbil o del Messenger. Un cop ben revisat, has d’enviar el text com a comentari a aquesta entrada del bloc. Per poder enviar un comentari primer has de clicar el títol de l’article. Has d’escriure una adreça electrònica, però no apareix en el bloc. El comentari no apareix immediatament perquè el Departament de Música primer l’ha d’aprovar. 

És imprescindible enviar el comentari per tenir una nota de l’exercici. La data límit per enviar-lo és  dilluns  15 de desembre. Un cop publicades, posarem en comú les preferències musicals de la classe.

Full d’avaluació de l’activitat

Per a les vacances has de llegir l’article La maleta  musical de 3rA  i  decidir que posaràs a la maleta musical de 3r A. Per ajudar-te a decidir mira el treballs que han presentat els teus companys de 3r C a l’article La maleta musical de 3r C. Pensa que no pots presentar el mateix grup o cantant que han presenta els alumnes de 3rC. Sí que pots presentar el mateix estil musical, però des d’una altre punt de vista. És un treball individual o de dues persones com a màxim. Musicovery també et pot donar idees sobre cançons, grups i cantants i estils musicals.

La crítica musical

En aquesta activitat aprendràs com es fa una crítica musical i hauràs d’escriure una crítica sobre el concert Los Moussakis, els Balcans dins d’una maleta.

Quan fem una crítica sobre un concert de música és segur que hem de parlar dels elements musicals, però també hem de tenir en compte d’altres elements extramusicals que són importants per explicar el context del concert i elements complementaris a l’audició musical. Cal fer un comentari ordenat i ben organitzat amb una introducció, un nus i un desenllaç.

ORGANITZACIÓ DE L’ARTICLE

* Introducció: context (elements extramusicals)

* Nus o cos de l’article: crítica, tenint en compte els elements musicals i escenogràfics. No ha de ser un llistat d’elements. Cal redactar enllaçant els diferents elements.

* Desenllaç o conclusió: resumir en poques paraules la impressió que s’ha rebut de l’audició.

ELEMENTS A TENIR EN COMPTE

* Elements musicals (imprescindible en qualsevol article periodístic on es comenta un concert) :

  • Qualitat tècnica i expressiva dels intèrprets.
  • Comunicació establerta amb el públic.
  • Evolució del concert.
  • Sonorització, etc.

* Elements escenogràfics:

  • Il·luminació.
  • Efectes visuals.
  • Moviments escènic.
  • Escenografia.
  • Vestuari, etc.

* Elements extramusicals:

  • Tipus, quantitat i edat del públic assistent.
  • Ambient.
  • Capacitat de la sala o auditori.
  • Preu.
  • D’altres elements que permetin situar el concert en el seu context.

A continuació tens 3 exemples de crítiques de concerts que has de llegir detingudament:

Crítica 1
Crítica 2
Crítica 3

Has de subratllar les tres crítiques distingint amb colors diferents els elements musicals (vermell), els elements escenogràfics(blau) i els elements extramusicals (verd).

Finalment, has d’escriure un crítica sobre el concert de Los Moussakis. No l’has de lliurar en paper, sinó que l’has d’enviar com a comentari a aquesta entrada del bloc. Abans de lliurar-lo revisa l’expressió i l’ortografia. Recorda que ha de ser una crítica individual, no en grup.

Singing the peace

Una de les activitats de la webquest d’anglès és analitzar les cançons treballades. Haureu de parlar de l’estil de cada una d’elles i per a poder-ho fer adequadament us caldrà parlar dels instruments de com s’utilitza la veu, del ritme, la melodia, el tempo, les dinàmiques, el caràcter i de com s’adequa la música al text. A classe de música en parlarem entre tots, i després fareu l’anàlisi de les quatre cançons individualment.

SONG 1: Imagine, John Lennon
Imagine there’s no heaven
It’s easy if you try
No hell below us
Above us only sky
Imagine all the people
Living for today…

Imagine there’s no countries
It isn’t hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace…

You may say I’m a dreamer
But I’m not the only one
I hope someday you’ll join us
And the world will be as one

Imagine no possessions
I wonder if you can
No need for greed or hunger
A brotherhood of man
Imagine all the people
Sharing all the world…

You may say I’m a dreamer
But I’m not the only one
I hope someday you’ll join us
And the world will live as one

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

SONG 2:  Knockin’on Heaven’s door, Bob Dylan
Mama, take this badge off of me
I can’t use it anymore.
It’s gettin’ dark, too dark for me to see
I feel like I’m knockin’ on heaven’s door.

Knock, knock, knockin’ on heaven’s door (x4)

Mama, put my guns in the ground
I can’t shoot them anymore.
That long black cloud is comin’ down
I feel like I’m knockin’ on heaven’s door.

Knock, knock, knockin’ on heaven’s door (x4)

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

SONG 3: No, woman no cry, Bob Marley

No, woman, no cry, (x 4)

I remember when a we used to sit
In a government yard in Trenchtown
Observing the ´ypocrites

Mingle with the good people we meet

Good friends we have, oh, good friends we have lost
Along the way

In this great future, you can’t forget your past
So dry your tears, I say

No, woman, no cry, (x2)

A little darlin´, don’t shed no tears
No, woman, no cry.

I remember when we used to sit
In the government yard in Trenchtown,

And then Georgie would make the fire lights
Log wood burnin´ through the nights
Then we would cook cornmeal porridge,

Of which I’ll share with you.
My feet is my only carriage
And so I’ve got to push on through.
Oh, while I’m gone.
Everything’s gonna be all right! (x  8)

No, woman, no cry; (x 2)
O little – O little darlin´, don’t shed no tears
No, woman, no cry.
No, woman, no cry; (x2)

One more time I got to say
O little – little darlin´, please don’t shed no tears
No, woman, no cry.

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

SONG 4: Luka, Suzanne Vega

My name is Luka
I live on the second floor
I live upstairs from you
Yes I think you’ve seen me before

If you hear something late at night
Some kind of trouble. some kind of fight
Just don’t ask me what it was
Just don’t ask me what it was
Just don’t ask me what it was

I think it’s because I’m clumsy
I try not to talk too loud
Maybe it’s because I’m crazy
I try not to act too proud

They only hit until you cry
And after that you don’t ask why
You just don’t argue anymore
You just don’t argue anymore
You just don’t argue anymore

Yes I think I’m okay
I walked into the door again
Well, if you ask that’s what I’ll say
And it’s not your business anyway
I guess I’d like to be alone
With nothing broken, nothing thrown

Just don’t ask me how I am [X3]

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

“Los Moussakis”, música balcànica dins d’una maleta

El dijous 20 de Novembre tenim la sort de gaudir de l’espectacle de Los Moussakis, Música dels Balcans dins d’una maleta. La península dels Balcans ha esdevingut al llarg dels segles un autèntic gresol d’ètnies, llengües, religions i cultures molt diverses i cada poble, cada viatger, sempre ha anat acompanyat de cançons i melodies que han anat conformant la rica tradició musical d’aquest territori.  El grup Los Moussakis  prové de la tradició popular d’acompanyar amb música els grans esdeveniments de la vida:  balls, festes , bodes, bateigs o funerals.  Dins les seves maletes musicals hi trobarem música jueva (klezmer i sefardita); l’esclat d’energia dels nòmades gitanos; cançons populars de Turquia, Grècia o Macedònia; melodies que arriben de Sèrbia o Bulgària..., i un munt més de melodies que ens ajudaran a apropar-nos al mosaic musical i cultural d’aquesta zona de l’Europa oriental. En aquest espectacle s’han fusionat no sols la música popular de diferents llocs, sinó també estils moderns com el Jazz, funk, o el rap. L’ànima del grup és el  violinista de Belgrad, Branislav Grbik (Bane) que té una extensa formació clàssica i els altres membres són: Tal Ben Ari (veu), Alan Chehab (Llaüt i Saz), Ivan Ilic (guitarra), Goran Slavic (Contrabaix), Marko Jelaca (bateria).

Vídeo de l’espectacle de Los Moussakis

Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.

DOCUMENTS I WEBS DE SUPORT

 Dossier de classe  i portada

Audicions de classe: busca al final de la pàgina l’enllaç Arxiu sonor i et podràs descarregar les audicions.

 Los Moussakis a Myspace

Web de Los Moussakis

 Madma: fitxa de Los Moussakis amb mp3 i videos

Concert de Los Moussakis al MACBA

Cocek(mp3)

Snosti sojka (mp3)

En el programa Karakia , La cuina dels Balcans, es parla de la cuina balcànica i hi surten Los Moussakis, sobretot la cantant Smilja i en Bane.

La maleta musical de 3r A

Dins d’una maleta, hi caben moltes coses. Pot arribar a cabre-hi tot allò que és realment important per a una persona. I com que les coses importants per a cadascú poden ser molt diverses, hi ha molts tipus de maletes:l es maletes de viatge (ens serveixen per posar-hi el que necessitem per a un viatge. Poden ser força petites perquè normalment no transporten res d’imprescindible), les maletes de mudança (segurament més d’una i més grans perquè han de contenir tot allò que necessitem per viure en un altre lloc), les maletes de la memòria (són unes maletes molt importants, sobretot per a la gent que es nòmada, però que té molts records. Són maletes invisibles que  no ocupen lloc, tot i que poden arribar a pesar molt).

Nosaltres crearem  una maleta musical; la maleta musical de 3r A.  Hi podreu posar coses relacionades amb la música que siguin importants per a vosaltres. Pot ser un CD que escolteu sovint, la lletra o la melodia d’una cançó que us agradi, la fotografia de l’instrument que toqueu, un instrument d’un país llunyà que heu comprat o que us han regalat, la fotografia del vostre cantant preferit, el nom de l’estil musical que us agrada més, etc.

Quan la maleta estigui ben plena l’obrirem i cada alumne compartirà amb la resta de companys el què hi ha guardat Així, la maleta musical de 3r A ens servirà per aprendre un munt de coses dels nostres companys i de la música.

Anirem omplint la maleta  fins el 15 de gener i a partir del dilluns 26 de gener començarem a compartir el seu contingut.