Òpera a secundària 2009: “El Petit escuraxemeneies”

L’activitat Òpera a Secundària, organitzada per l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona i el Gran Teatre del Liceu, possibilita veure i viure l’òpera des de dins. El seu objectiu és fer participar l’alumnat d’ESO en una representació operística, interpretant-nel es parts corals.

Aquest curs 1.700 alumnes de 36 IES de Barcelona han participat en la interpretació de l’òpera El petit escuraxemeneies que relata una emocionant història de solidaritat entre infants de diverses classes socials amb música d’un dels principals compositors del segle XX, Benjamin Britten.

Tot i que es tracta de la 11 edició, aquesta ha estat la primera vegada que s’ha utilitzat el Gran Teatre del Liceu. Tant els cantaires com les famílies i l’alumnat dels IES, han pogut gaudir de l’experiència de visitar un dels auditoris més importants d’òpera i de seure a platea i a les llotges d’amfiteatre.
El nostre IES hi ha participat des de l’optativa de 1r d’ESO Cantem Òpera. El treball formatiu del professorat va començar a principi de curs i el treball amb l’alumnat es va iniciar al segon quadrimestre. Han estat uns mesos de treball intens i satisfactori. Hi ha hagut dos assaigs i el concert que va tenir lloc el passat dimecres 27 de maig.

Felicitem tots els alumnes que han participat en l’activitat, ja que ha estat tot un èxit i  agraïm especialment les famílies que ens van acompanyar el dia de la representació.

Fitxa Artística

Música: Benjamin Britten
Direcció musical: Elisenda Carrasco
Direcció d’escena:Santi Arnal (Cia. Per Poc)
Vestuari, titelles i escenografia: Santi Arnal, Aitana Bernabé, Anna Fernàndez
Orquestra: Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC)

Cor: alumnat de l’optativa Cantem Òpera de l’IES Josep Pla (entre d’altres!!)

A continuació podeu veure fotografies de l’assaig general i del concert.

I la notícia a l’InfoK del dia 27 /05 /2009