Música i paraules

Poema visual, Joan Brossa, 1982

Les Biblioteques Amigues porten ja tres cursos realitzant activitats conjuntes. Aquest curs l’eix central d’aquests activitats és la estreta relació que hi ha entre la paraula (ja sigui narració o poesia) i la música.

Al llarg de la primera setmana de maig es farà una mostra conjunta de realitzacions musicals relacionades amb la paraula que ha portat a terme l’alumnat deP3 fins a 6è de les escoles Àngels Garriga, Heura i Torrent de can Carabassa i l’alumnat de 1r i 2n d’ESO del nostre IES amb la col·aboració de les mestres de música.

Durant la mateixa setmana es podrà veure al CEIP Torrent de can Carabassa, una exposició que mostrarà la rica relació entre la literatura i la música: contes, cançoners, partitures, novel·les, còmics, llibres de coneixements…  units pel  fil de la música.  Aquesta exposició la visitaran els alumnes i també la podran veure les famílies de 5 a 6 de la tarda.

Per últim, dimarts 21 d’abril, a la Biblioteca de l’IES Josep Pla, es faran les Segones Tertúlies d’Abril. Aquest cop,  mares, pares, mestres, antics companys i alumnes grans llegiran textos narratius i poètics i interpretaran en directe obres de diferents èpoques i estils combinades amb d’altres peces enregistrades que es realcionen amb els textos llegits.

Per acompanyar la Tertúlia, hi haurà també una exposció amb el llibres per  a lectors joves i adults que després al maig podreu veure al CEIP Torrent de can Carabassa.