L’oboè i el violí

La setmana passada els nostres companys de 2n, l’Aleix i la Laia ens van regalar un concert.
L’Aleix va portar el seu oboè i ens va explicar com es diuen les seves parts, com es toca i quines coses li agraden més del seu instrument. Tot seguit ens va tocar una peça que ha après i va tocar una nota a cada nen/a.
La Laia va fer el mateix amb el seu violí.
Tot i que fa poc que toquen, són uns grans músics i segur que si continuen així ben aviat seran uns experts. Si voleu veure les fotos feu click a l’enllaç.

L’oboè i el violí.

El Trencanous

Aquest segon trimestre els nois i noies de 3r coneixerem una mica millor un gran compositor molt important del segle XIX. Es tracta de Piotr Ilich Tchaikovsky. De totes les obres que va escriure, escoltem i treballem les músiques del Trencanous, un ballet basat en un conte d’Hoffmann, que explica…bé, millor vegeu-ho vosaltres mateixos:

Imatge de previsualització de YouTube

Ens ha agradat molt la història, però hi ha parts que són les nostres preferides. Voleu saber quines són?
Imatge de previsualització de YouTube

Imatge de previsualització de YouTubeImatge de previsualització de YouTube

Ukelele!

Els alumnes de 4t hem fet un primer contacte amb l’Ukelele. És un instrument de corda molt petit provinent de Hawai. Hem vist com és, hem sentit com sona, hem cantat una cançó i fins i tot l’he pogut tocar. Aquí us deixem una petita mostra!
Imatge de previsualització de YouTube

La dansa de les hores

Els nens i nenes de P3 aquests dies estem molt ballarins. Hem escoltat la dansa de les hores, de Ponchielli, i hem vist com balla l’estruç i com balla l’hipopòtam.
Ens agrada molt imitar-los: amb les llargues cames de l’estruç podem fer grans saltirons, i amb les potes de l’hipopòtam fem passets més curts.
Després de veure el vídeo que teniu al final de tot de l’article, he fet dos grups: els que han triat ser estruços i els que han triat ser hipopòtams. Han començat ballant els de les cames llargues, i quan canviava la música, marxaven corrents i sortien a ballar els hipopòtams. Podeu comprovar que ho han fet d’allò més bé!
Imatge de previsualització de YouTube

Imatge de previsualització de YouTube

Henry Mancini

Aquesta setmana els nens i nenes de P4 hem conegut a aquest gran compositor, en Henry Mancini.
Mancini, va ser un músic americà que va escriure nombroses partitures, sobretot bandes sonores, i a l’hora de música hem escoltat algunes de les seves obres més conegudes.
Hem ballat al ritme de jazz la música que va composar per a la Pantera Rosa, la de Peter Gunn i la Marxa del petit elefant.
Us convidem a que les escolteu des de casa i esperem que us agradin tant com a nosaltres.
Imatge de previsualització de YouTube
Imatge de previsualització de YouTube
Imatge de previsualització de YouTube

Som petits indis.

A P4 ens hem convertit en indis per un dia. Ens hem posat les plomes al cap i hem cantat la cançó de John Brown i els petits indis.
Al principi ens ha costat una mica però com que som uns experts cantaires i molt bons en matemàtiques hem acabat fent un súper concert.
Imatge de previsualització de YouTube

Balleu amb nosaltres!

Aquesta setmana ha estat terrorífica…i és que els esquelets han sortit de marxa i han passejat per tot el poble. Han ballat, han anat al teatre, han anat amb patinet, han menjat…Ah! que no sabeu de què us estem parlant, oi? Doncs escolteu amb nosaltres aquesta cançó tan divertida.
Imatge de previsualització de YouTube

Dansa dels 7 salts.

Ja s’acosta el final de curs i amb la caloreta que comença a fer no podem parar de moure’ns. És per això que hem aprofitat per ballar tots junts aquesta dansa danesa: la dansa dels 7 salts.
Cada vegada hem d’afegir un pas més a la coreografia, però la veritat és que tenim molt bona memòria i ho hem fet molt bé.
Ens voleu veure?
Imatge de previsualització de YouTube
Imatge de previsualització de YouTube

Estem inspirats!

Els alumnes de primer hem estat fent jocs per aprendre a controlar la nostra respiració.
Hem explicat com funciona l’aparell respiratori i hem fet diferents tipus d’inspiracions i expiracions notant com entra i surt l’aire al nostre cos. Al principi ens hem posat una mà davant la boca per comprovar com sortia l’aire, després ens hem estirat al terra i inflant i desinflant la panxa hem vist com aquesta pujava i baixava.

Quan ja hem controlat una miqueta l’aire que agafem al respirar, hem bufat uns globus sense inflar-los del tot. Ens ha costat una mica dosificar l’aire però després ha estat molt divertit.
Per acabar la sessió, hem inflat els globus del tot i hem intentat que no toquin el terra controlant-los amb diferents parts del nostre cos i seguint el ritme de la música.

Mireu com hem gaudit:
Imatge de previsualització de YouTube