La Valeria ha portat el saxo

Si la setmana passada la Martina va venir acompanyada del seu violoncel, aquesta setmana ha estat la Valeria qui ha vingut amb el seu instrument: el saxo.
Ens ha explicat moltes coses molt interessants: com posar cada peça al seu lloc, com s0ha de bufar perquè soni, quants anys fa que el toca, com s’ha de netejar després de tocar-lo…
I com no, també ens ha fet un petit concert que ens ha agradat molt.
Gràcies Valeria!

Flautistes al Povill

Aquests dies han aparegut a l’escola uns flautistes ben eixerits a l’escola.
Els alumnes de P4 estem treballant els sons llargs i curts i ho hem fet a partir d’un conte que de ben segur coneixeu: El flautista d’Hamelin.
Primer hem sentit el conte del flautista i després hem representat els ratolins i els nens amb sons de la flauta. Els sons més curts per a les rates i els sons llargs representen els nens badallant.
Tot seguit ens hem mogut per la classe seguint les indicacions de la flauta i per acabar, hem pogut tocar la flauta com si fóssim el mateix flautista.
Mireu, mireu!

El violoncel de la Martina

Dilluns passat la Martina va portar a la classe de 3r el seu violoncel. Tots els companys vam poder veure de prop com és un instrument de corda fregada, quines parts té i com sona.
Ens va ensenyar que per tocar-lo cal una corretja i posar resina a l’arquet.
El que més ens va agradar va ser sentir-la tocar unes peces que havia preparat.
Després ens va respondre algunes preguntes sobre el seu instrument i vam estar aprenent moltes coses sobre els instruments de corda fregada. Podeu veure un petit reportatge a continuació.

Toquem instruments.

El més grans d’infantil som d’allò més creatius. Després de coneixer molt bé alguns dels instruments que tenim a l’aula de música, hem fet un concert improvitzat amb tots ells.
Hem tocat caixes xineses, triangles, maraques, panderetes, claus… i hem jugat a l’hora que feiem sonar ritmes amb molta marxa!

L’oboè i el violí

La setmana passada els nostres companys de 2n, l’Aleix i la Laia ens van regalar un concert.
L’Aleix va portar el seu oboè i ens va explicar com es diuen les seves parts, com es toca i quines coses li agraden més del seu instrument. Tot seguit ens va tocar una peça que ha après i va tocar una nota a cada nen/a.
La Laia va fer el mateix amb el seu violí.
Tot i que fa poc que toquen, són uns grans músics i segur que si continuen així ben aviat seran uns experts. Si voleu veure les fotos feu click a l’enllaç.

L’oboè i el violí.

El Trencanous

Aquest segon trimestre els nois i noies de 3r coneixerem una mica millor un gran compositor molt important del segle XIX. Es tracta de Piotr Ilich Tchaikovsky. De totes les obres que va escriure, escoltem i treballem les músiques del Trencanous, un ballet basat en un conte d’Hoffmann, que explica…bé, millor vegeu-ho vosaltres mateixos:

Imatge de previsualització de YouTube

Ens ha agradat molt la història, però hi ha parts que són les nostres preferides. Voleu saber quines són?

Imatge de previsualització de YouTubeImatge de previsualització de YouTube

Ukelele!

Els alumnes de 4t hem fet un primer contacte amb l’Ukelele. És un instrument de corda molt petit provinent de Hawai. Hem vist com és, hem sentit com sona, hem cantat una cançó i fins i tot l’he pogut tocar. Aquí us deixem una petita mostra!

La dansa de les hores

Els nens i nenes de P3 aquests dies estem molt ballarins. Hem escoltat la dansa de les hores, de Ponchielli, i hem vist com balla l’estruç i com balla l’hipopòtam.
Ens agrada molt imitar-los: amb les llargues cames de l’estruç podem fer grans saltirons, i amb les potes de l’hipopòtam fem passets més curts.
Després de veure el vídeo que teniu al final de tot de l’article, he fet dos grups: els que han triat ser estruços i els que han triat ser hipopòtams. Han començat ballant els de les cames llargues, i quan canviava la música, marxaven corrents i sortien a ballar els hipopòtams. Podeu comprovar que ho han fet d’allò més bé!

Henry Mancini

Aquesta setmana els nens i nenes de P4 hem conegut a aquest gran compositor, en Henry Mancini.
Mancini, va ser un músic americà que va escriure nombroses partitures, sobretot bandes sonores, i a l’hora de música hem escoltat algunes de les seves obres més conegudes.
Hem ballat al ritme de jazz la música que va composar per a la Pantera Rosa, la de Peter Gunn i la Marxa del petit elefant.
Us convidem a que les escolteu des de casa i esperem que us agradin tant com a nosaltres.