“Sempre tocant” a l’audició de fi de curs de l’escola de música Martines i Solà

El dilluns 21 de juny a les 19’30h de la tarde es va celebrar, al gimnàs del col·legi, l’audició de fi de curs de l’escola de música Martines i Solà. Aprofitant l’avinentesa, i gràcies al seu director, Agustí Roe, al qual estem molt agraïts, vam poder presentar al poble el nostre grup de flautes “Sempre tocant” que va interpretar quatre cançons del seu repertori.

Els intruments de la banda

El divendres 11 de juny el conjunt instrumental Martinés i Solà de Jesús va venir a l’escola a explicar a l’alumnat de CI els instruments de la banda i en acabar, ens va fer una petita audició.
Va estar molt interessant poder observar els instruments en directe i escoltar els instruments de ben aprop. A més, els més petits van poder veure com tocaven alguns dels seus companys i companyes de cicle mitjà i superior.

Investiguem el jeroglífic musical: Quina cançó és?

Aquí teniu uns videos amb el seguiment d’una classe de música amb l’utilització de les TIC. Es tracta d’una activitat feta amb l’alumnat de quart amb la metodologia de grups cooperatius.

L’alumnat ha d’investigar quina cançó amaga el jeroglífic, però això si, ha de complir una sèrie de normes que marquen la investigació: una de les més importants és utilitzar els ordinadors de l’aula de música.

Ha estat una activitat molt motivadora que alhora ens ha servit per repassar alguns dels conceptes treballats durant el curs: cançons de flauta i de veu, educació de l’oïda, les notes musicals, les figures rítmiques… a més d’aprendre un nou procediment: l’edició d’una partitura amb lletra.

IX Trobada de Corals de primària de les Terres de l’Ebre

Estem molt contents de presentar-vos aquests vídeos que mostren el pas de la nostra escola en la IX trobada de Corals de les Terres de l’Ebre que se celebra cada any a l’auditori Felip Pedrell. La trobada es va celebrar els dies 19 i 20 de maig i el nostre col·legi, que ha participat per primera vegada, va assistir-hi el dijous 20.

La coral formada per l’alumnat de cinquè va interpretar: Scarborough fair cantada amb anglès i amb acompanyament instrumental realitzat per alguns alumnes i Quan el vent interpretada a quatre veus. En concloure les actuacions de les diferents escoles participants, tothom va interpretar conjuntament dues cançons obligades: El monstre de Banyoles i Joan del Riu.

L’activitat és una oportunitat molt bona que té l’alumnat per escoltar corals d’altres escoles, i a la vegada, per interpretar cançons davant d’un públic diferent al que estan acostumats.

Volem felicitar a l’alumnat participant que amb el seu esforç i dedicació ens ha fet gaudir moltíssim de la seva interpretació.

Us deixem el link del programa d’actes de la XI trobada de corals de les terres de l’Ebre:
IX TROBADA DE CORALS DE LES TERRES DE L’EBRE