Pagina 2

carnestoltesPAGINA 2
Les activitats que proposem per fer abans del Carnaval són:
1. CANÇÓ: “Ara arriba en Carnestoltes”
Material: Audacity
Procediment: a l’hora de ll. Musical mentre els altres infants pinten la fitxa de la cançó, per petits grups, enregistrem la cançó

2. Ordres de Carnestoltes
Agrupament: gran grup
Material: ordinador
Procediment: Al matí, després de passar els càrrecs obrim el nostre correu de l’aula. Ens ha arribat les ordres de Carnestoltes que envíen els nens i nenes de sisè a cada classe. A traves de la PDI s’exposa i ho llegim entre tots

3. Màscares i element disfressa
Espai: aula
Material: ceres toves, tempera, cola, vernís, paper de seda, gomets
Procediment: A l’hora de tallers que dividim el grup elaboren la mascara i un element de Carnaval.

4. Racons
Espai: aula d’informàtica
Material: ordinadors
Procediment: un dels racons és el d’informàtica. Juguen a “make a face” i “flipbook”

PÀGINA 3
El dia de Carnaval es porta a terme la Rua
1. Rúa
Agrupament: tot el grup (tota l’escola)
Espai: barri
Material: la disfressa
Procediment: Es fa tota la comparsa grup a grup i es dóna una volta per el barri. La Secretaria fa un vídeo amb la rua i el penja al bloc de l’escola

2. Taller de maquillatge
Agrupament: tot el grup
Espai: aula
Material: barres de maquillatge de diferents colors
Procediment: per parelles es maquillen. Farem fotos i les penjarem al bloc per tal de que les famílies ho puguin veure

taller de maquillatge on PhotoPeach

PÀGINA 4
Activitats que es porten a terme després de Carnaval
1. Dibuix de la disfressa
Agrupament: mig grup
Espai: aula d’informàtica
Material: ordinadors
Procediment: A l’hora d’informàtica es desdobla el grup. Cada nen/a en el seu ordinador fa el dibuix de la seva disfressa amb el Paint

maduixa

2. Conte: En Carnestoltes i la Vella Quaresma
Agrupament: gran grup
Material: PDI i conte escanejat
Procediment: Es projecta el conte amb la PDI mentre la mestra va explicant el conte

Pagina 1

PROJECTE: EL CARNAVAL

INTRODUCCIÓ: CONTEXT
El Carnaval és una festa de tradició popular que engresca molt als infants i s’ho passen molt bé. Això ens asegura un grau de motivació molt alt per les diferents activitats.

A la nostra escola, amb l’aprobació del Consell Escolar, els infants venen disfressat de casa i a l’escola es fa només un detall de la disfressa. El tema és les fruites.

Metodologia: activitats motivadores que afavoreixen els aprenentatges significatius i funcionals on l’infant és el protagonista dels seus aprenentatges.

Nivell educatiu: EI 4 anys

Temporalització: 2n trimestre

Objectius:
1. Conèixer, identificar i participar en la festa de Carnaval
2. Conèixer i fer ús de les noves tecnologies

Capacitats:
1. Aprendre a ser i actuar d’una manera cada vegada més autònoma
2. Aprendre a conviure i habitar el món
3. aprendre a descobrir i tenir iniciativa

Continguts:
– Identificació de la festa popular de Carnaval
– elaboració i construcció de disfressa, ornaments i ambientació de Carnaval
– Coneixement de cançons i vocabulari propi de Carnaval

Benvinguts!!

En el nostre bloc mostrarem algun comentari sobre les sortides i activitats fetes a l’aula i alguna foto de mostra per tal de fer difusió a les famílies i altres persones o escoles que puguin fer-nos arribar algun comentari.
Serà un espai on els nens i nenes podran participar en el redactat de l’article. Les fotos seran una mostra sense fotos individuals. Es mostrarà a l’aula per tal de que els alumnes puguin expressar la seva opinió i decidir si cal canviar alguna cosa.
Per dinamitzar el bloc ho farem el més curt possible per tal de que sigui la imatge que il•lustri l’activitat. Es mostraran aquelles activitats que puguin ser de grup.