5è – Escales

Un parell d’enllaços per practicar i repassar el que hem estat veient de les escales major i menor. Per al segon enllaç cal tenir en compte la nomenclatura anglesa de les notes:
C (Do), D (Re), E (Mi), F (Fa), G (Sol), A  (La), B (Si), C (Do)

Beethoven ens explica les escales majors

Repàs de les escales majors i menors.

4t, 5è – Ballar sardanes

Per poder repassar com es balla una sardana us deixo apuntats uns enllaços que us poden ser útils:

  1. Un vídeo del youtube fet per una altra escola on es poden veure els diferents passos de la sardana. Clica.
  2. Un document de la Fundació Pere Tarrés amb uns esquemes dels dos passos (curts i llargs). Clica.
  3. Un blog on, a més dels passos, també s’explica l’estructura i més informació de la sardana. Clica.

6è – Anàlisi d’una banda sonora

Aquesta setmana a la classe de música de 6è vam parlar de les bandes sonores. Per acabar de treballar-hi, caldrà fer un petit anàlisi que consistirà en triar una escena d’una pel·lícula o sèrie que duri al voltant de 5 minuts i escoltar la banda sonora que l’acompanya. Un cop fet caldrà respondre els apartats següents:

  1. Pel·lícula o sèrie escollida i número o nom del capítol.
  2. Minuts en els quals es produeix l’escena que hem triat (per exemple, entre el 15:30 i 20:40)
  3. Petita descripció de l’escena (personatges, acció, ubicació, etc.).
  4. En el cas que s’hagi extret de youtube o alguna pàgina d’internet, indicar l’enllaç on poder visualitzar-ho.
  5. Anàlisi de la banda sonora:
    – Música feta expressament per la pel·lícula o aprofitada d’una altra font.
    – Música amb funció d’acompanyament o amb un paper més protagonista.
    – Instruments que s’han identificat.
    – Estil musical.
    – Autor.
  6. Opinió sobre la banda sonora i les sensacions que ens ha creat. Creus que compleix la seva funció?

Caldrà deixar un comentari al bloc responent a cada un d’aquests aspectes, indicant el vostre nom.

3r – Cantània 2015 – 11.Tallo per on passo

He preparat uns arxius d’àudio perquè pugueu practicar el tros ràpid de la cançó, el moment on el cor 1 (la part que fem nosaltres) i el cor 4 van fent preguntes i respostes. Hi ha tres arxius d’àudio, un amb els dos cors i un per cada cor.

Després d’escoltar l’arxiu on apareixen els dos cors, podeu assajar la nostra part amb l’àudio del cor 1. Per practicar les preguntes i respostes podeu posar l’àudio del cor 4.