Tècnica stop motion

 

Vam decidir utilitzar la tècnica del stop motion per la nostra producció audiovisual en el projecte d´escola a la Jornada Poètica. Aquesta tècnica consisteix en unir moltes fotos correlativament per aconseguir un efecte de moviment, d’animació.

Vam utilitzar la càmara d’aula , amb l´opció M1-3648×2736 pixels, que vol dir que té una bona qualitat  en la imatge, com els videos que veiem en full HD (qualitat 1920×1080 pixels).

Què vam tenir en compte?

  • El pla fotogràfic va ser un primeríssim primer pla (de les mans).
  • Vam planificar la feina de fer les fotografies per estrofes del poema, o sigui que vam planificar el treball amb una graella: ” Story board”
  • Story board- serveix per fer-nos una de les fotos que farem per acció i també dibuixem el que volem rodar.
  • Els marges que es perden de la fotografia quan es passa al video, hem de tenir en compte aquets marges en fer les fotos.
  • S’han de fer aprox. 25 fotos per acció (segon).
  • És mol important que la càmara estigui fixe, ja que no es pot moure gens. Vam utilitzar un trípode.
  • Vam utilitzar diferents fondos ( pared, terra i la taula, diferents colors i textures…).
  • Arcs: Els moviments d’esquerra a dreta en semicercle (formant arcs) o en zig-zag.
  • Fem formes i moviments amb les mans.
  • Animació: “Timing” moure molt poc a poc els objectes (les mans) l’espai en cada imatge, i fem pauses.
  • Tot això és bàsic i clau al Stop Motion.
  • Seguirem la narració del poema amb les mans per representar audiovisualment la nostra història (poema narratiu).

Estem molt contents del resultat del nostre treball audiovisual ja que ha estat una feina dura però molt interessant i ens hem sentit orgullosos de la producció final.

Alumnes de 6è A

 

LA CREACIÓ DEL NOSTRE POEMA

Com cada any hem de fer un poema o escollir un  ja creat per a la Jornada Poètica de l’escola.

Nosaltres aquest any hem decidit crear-lo. Els dos sisès vam decidir que els nostres poemes tractarien sobre el nostre pas per l’escola, ja que és el nostre últim any a l’escola.

Un cop ja teníem el tema del poema vam haver de conéixer més l’estil del poema que volem treballar que és la poesia narrativa. La poesia narrativa és un poema que narra i ens explica una història i aquest poema representa la nostra història des que vam arribar a l’escola fins ara que ja marxarem.

Per començar la creació del nostre poema cadascú vam haver de fer una pluja d’idees sobre anècdotes, sentiments, emocions, records, etc… viscuts a l’escola. El següent pas era fer un poema cadascú individualment per compartir en el gup i fer un buidatge amb les idees dels poemes que més ens han agradat. Finalment hem entrellaçat aquestes idees per crear el definitiu de grup classe.

Entre tots i totes hem fet el poema i creiem que ens ha quedat molt bonic i estem molt orgullosos/es d’ell.

La nostra creació es diu: “Créixer Junts”.

 

Andrea 6è A.

EL TALLER DE L’ EVOLUCIÓ DE L’ HOME

El passat dilluns 18 de desembre, una arqueòloga de Barcelona que es diu Marta, va venir a l’escola a fer un taller de  “L’ EVOLUCIÓ DE L’HOME ” per a tots els alumnes de la classe de 6è A.

La Marta ens va explicar que feien, que menjaven, com es vestien, com caçaven,etc… els nostres avantpassats, i com hem evolucionant i d’on venim.

De tot això, una de les explicacions més interessants que ens va dir, va ser que nosaltres procedim dels micos, cada vegada ens hem anat fent més llestos passant diferents etapes i hem arribat a ser “Homo Sapiens Sapiens”, o sigui, humans.

Per acabar, vam fer uns talllers manuals d’ algunes de les habilitats que feien els nostres avantpassats, com :  fer foc amb pedres o fregant amb un pal , els tatuatges, la roba de pells d’animals,  les pintures rupestres, etc…

Amb aquest taller ens ho vam passar molt bé i vam prendre moltes notes per començar a raonar i treballar el nostre projecte de ” LA PREHISTÒRIA”.

 

Paula, 6èA

TALLER DE PRIMERS AUXILIS

Fa uns dies, una infermera que treballa a l’hospital de Terrassa ens va venir a fer un taller de primers auxilis que ens va semblar realment interessant.

Ens va explicar les següents coses: què s’ha de fer en cas d’una hemorràgia?  i d’un desmai?, què és l’RCP?, què fer en cas de cremadura? i en cas d’una fractura?, què és la maniobra de Heimlich? i el PAS?.

Aleshores l’ infermera ens va treure un ninot de plàstic per fer  l‘RCP, que és una reanimació cardiopulmonar i vam estar practicant amb ell, va ser molt divertit.

Una de les coses més importants que vam aprendre va ser  el PAS, que significa:

P= protegir,  davant un accident el primer que hem de fer és protegir al ferit i a nosaltres mateixos.

A=  avisar, després hem de demanar ajuda i avisar al 112, (el nº d’emergències).

S=  socòrrer, i finalment ,mentre esperem a que vingui l’ambulància hem de tranquil·litzar i acompanyar al ferit.

Ens ho vam passar molt bé i vam aprendre moltes coses.

 

Joel i Manel.

ELS NOSTRES VALORS

“Els nostres valors” va ser un petit projecte que vam treballar la primera setmana de classe i que volem tenir present al llarg de tot el curs i per sempre més.

El primer dia vam seure tots en una rotllana a les cadires, i un per un, anavem dient el nostre nom i un valor important per a nosaltres i que significava com crèiem o voldríem que fos aquest curs. Vam dir molts: atrevit, feliç il·lusió, treball en equip, creatiu, confiança, valentia, esforç, participatiu, força, empatia, amistat, tolerància, emocionant, diversió, content, positiu, respecte, amor, etc.

Aleshores, vam crear un mural al suro de la paret de la classe amb una paraula (valor) per cada alumne, que representava el seu valor més important. Ara, esperem millorar la nostra conducta i pensar en aquests valors a l’hora d’actuar i conviure amb els demés.

Alexis i Agustín.

Els delegats de 6èA

Hola, som la Paula i el Pol de 6èA, avui us explicarem com hem arribat a ser els delegats de la nostra classe.

A principi de curs, cinc alumnes de la classe ens vam presentar per ser delegats. Aleshores,  vam fer una exposició oral explicant per què volíem ser-ho i defensant les nostres candidatures. En segon lloc,vam fer unes votacions per decidir quins eren els delegats/delegades, a les quals van participar també alguns pares d’alumnes de la classe. En aquestes votacions només podíem escollir a dos companys. En  últim lloc , els pares participants van fer el recompte de vots i va ser el moment que vam veure que el Pol era el nostre delegat i la Paula la nostra subdelegada.

Ara tots els dies que hi ha Taula Rodona nosaltres representem a la nostra classe de 6è A, “els fotògrafs de la prehistòria”.

Paula i Pol.

ELS ALUMNES NOUVINGUTS

Aquest curs han vingut dos nens nous a la nostra classe de 6èA que són d’altres         païssos: Russia i Chicago.

El nen nou de Russia es diu Rosti, ell parla rus i  castella pero el català no el domina molt.     Tè el cabell ros, els ulls blaus, es una mica alt i li agrada el tenis.

Desprès va venir el Massum de Chicago  però es d’origen pakistaní. Nomès sap anglès i molt poc castella i català. De pell és morenet, tè els ulls marrons, ès alt i li agrada jugar amb  els companys.

Tots els alumnes de la classe de 6èA hem acollit molt bè als companys nouvinguts i s’han sentit a gust amb nosaltres, ara esperem poder gaudir d’un curs fantàstic tots plegats.

Andrea i Tania