Mans a l’òpera!

Després del taller d’òpera que vam fer a l’escola, el passat 19 d’octubre vam anar al Gran Teatre del Liceu de Barcelona a veure l’espectacle Mans a l’òpera! Aquesta sortida ha estat precedida per un treball musical en el que ens hem apropat a l’òpera des de la percussió corporal i la pràctica instrumental. Després de la sortida també hem fet una reflexió que ens ha ajudat a entendre una mica millor el món del cant líric. En aquest vídeo podeu veure els moments clau d’aquest procés i sentir algunes de les músiques de l’espectacle.

Un taller d’òpera molt emocionant

El passat dimecres 10 d’octubre vam poder gaudir d’un taller d’òpera realitzat per el pare dels nostres companys, Facundo i Horacio.

Ens va fer reflexionar sobre la diferència entre el cant líric i el cant popular, així com de la importància de l’educació de la veu.

Ens va oferir la possibilitat d’escoltar una de les òperes més importants amb la seva pròpia veu… aquí teniu el vídeo de l’últim moment del taller.

Famílies, sabeu quina òpera és? Escolteu, gaudiu i envieu un comentari amb la resposta!

Però, aquí no van acabar les sorpreses, resulta que tenim una futura promesa de l’òpera! Mireu, mireu!

Article publicat per Yaiza Casanellas

A LA RECERCA DE LA “CALA LUNA”

De vacances he anat a Sardenya,una illa d’Itàlia,amb la meva família.Uns d’aquests dies vam pensar d’anar a “Cala Luna”, perquè ens semblava molt bonica,ja que n’hi havia vàries coves.Vam decidir d’anar-hi en cotxe.

Com no sabíem anar a la cala,la meva mare va posar el GPS al mòbil. Havíem d’anar per una carretera de la muntanya on n’hi havia penya-segats ,semblava una carretera perillosa.

Mentre pujàvem amb el cotxe, no us podeu creure que vam veure! Vam veure cabres  salvatges!!! La meva família i jo ,vam fer -les un munt de fotos.Quan estàvem a dalt de la muntanya, vam aparcar el cotxe i vam començar a caminar. Quan ja portàvem tres quarts d’hora caminant ,vam descansar.

El mòbil no tenia cobertura i no s’havíem com anar a “Cala Luna”.Estàvem perduts! Semblava que el GPS s’havia confós, perquè estàvem en mig de la muntanya.De sobte ,vam veure a uns escaladors escalant una muntanya.El meu pare els hi va preguntar si sabien com anar a “Cala Luna”, i els escaladors van contestar que estava a dues hores d’ allà caminant,o que també es podia anar en vaixell. Tots vam dir a la vegada: QUÈ??!!

Després de viure aquesta aventura tan intensa, vam decidir d’anar a una altra cala coneguda, anomenada “Cala Gonone”, que estava a prop.Lo millor de tota aquesta aventura, van ser poder veure les cabres salvatges per aquella muntanya!

Experiència redactada per Paula Martínez.

UN ESTIU IMPRESSIONANT !!!!

Hola! Sóc la Lucía Sánchez. Aquest estiu he anat amb la meva família a passar uns dies a una ciutat molt interessant.

Serieu capasços d’esbrinar quina és…?

He estat en llocs que m’han agradat molt com: La Porta D’Alcala,”El Museo del Prado”,El Parc del Retir, el Mercat de Sant Miguel etc.Ah! i també La Porta del Sol.

Però de tots els monuments que he visitat,el que més m’ha agradat ha sigut: La Porta D’Alcala!

Bé,us recomano que aneu perquè hi ha molts racons interessants.

ADÉU!!!

4 dies alucinants

Del 20 al 24 d’Agost, vaig estar amb el meu pare a un hotel de Salou anomenat ” H10 Salauris Palace”. Vaig trigar 1h i 15min, de Barberà fins a l’hotel, em va impresionar la piscina i l’habitació, però el que més em va agradar va ser el buffete, ( el menjar). Tenien pasta, pizza, carn, ensalades, patates i fins i tot un racó solament per formatges i un altre solament per pans de tots tipus. Hi havien activitats per petits i per més grans, a les nits  feien minidisco per els petits amb cançons com ” la cucaracha ” o ” el veo veo”, i després espectacles per els grans .

Com Portaventura està a 15 min de l’hotel, podiem veure l’atracció més alta de Ferrariland, la seva muntanya rusa Red Force.

El día 22, vam anar al Caribe de Portaventura.

Finalment el divendres dia 24 de 11h a 13h posaven inflables a la piscina, i em vaig llençar per el tobogan.

M’ha agradat moltíssim aquestes vacances, tornaria un altre dia.

IRIS LANGA CAMACHO.

SUPERDIA

Hola sóc l´Adrián Manzano  i avui us explicaré un dia molt divertit a les vacances d´estiu.

Aquest superdia va començar que nosaltres  estàvem a Suïssa en un apartament a la vall d´Illiez. Vam decidir anar a 2 parcs:1 que es diu Swiss Vapeur Park  que és un parc de trens i també a un parc aquatic. Nosaltres vam anar primer al parc de trens on allà hi havia 4 estacions i 4 recorreguts . Tots els trens eran minis i funcionaven amb carbó excepte un que funcionava amb electricitat , però es podia pujar tota la gent. També hi havia túnels, llacs, ponts i garatges on dormien els trens. Tots els recorreguts triguen entre 10 i 15 minuts . Després vam anar al parc aquàtic on hi havia molts tobogans on la majoria es tenia que pujar amb flotadors de diferents grups de persones.La majoria  de tobogans  anaven a tota velocitat  i inclús hi havia un tobogan fantasma  que no veies res durant tot el recorregut. Va venir gent de diferents païssos : d´Alemanya, d´Italia, de França, de Suïssa i inclús gent d´Espanya.

En conclusió m´ho he passat molt bé al Swiss Vapeur Park i al parc aquàtic i us recomano molt anar aquests 2 parcs .

PARA PASÁRTELO BIEN NO HACE FALTA IRTE MUY LEJOS

Este verano me he dado cuenta de una cosa muy importante, cada día  del mes de julio lo he pasado genial sin salir de casa y os preguntareis ¿como es posible?..

En la comunidad donde vivo tengo muchos  amigos entre ellos compañeros de clase       son Isaac (que no es de clase y se parece mucho a mi en las fotos ya lo veréis) Arnau e Iker (estos os suenan más)y también Adrian Arellano ,Adrian Manzano, Denis ,Annia,Paula,Miriam, Meritxell,casi media clase.

Hemos estado activos casi todo el día por la mañana en la piscina jugando al tiburón ,a nadar y mas juegos de agua ..por la tarde al infectado, a las banderas,  al escondite y demás juegos de correr acabamos cansados pero contentos.

Pero bueno esto ha sido gran parte del mes de julio ,en Agosto hemos ido a más sitios ¿os gustaría saber donde?Pues no os perdáis mi próxima entrada al bloc .

Robin Gallardo

UN DÍA EN EL PALMA AQUARIUM

Mallorca tiene muchos atractivos, pero además de sus hermosas playas y cuevas,un lugar muy recomendable para los amantes del mares es el  PALMA AQUARIUM .

Nuestra pasión por el mar y las especies marinas nos hizo estar ilusionados con el recorrido. Tiene varias zonas que se comunican entre ellas : El mediterranio , mares tropicales , la jungla , el medusaurio y el gran azul que es uno de los tanques más profundos de europa .Mide 9 metros de profundidad y tiene 3,5 millones de litros  de agua salada. Hay una zona exterior donde pudimos ver las tortugas marinas , estanques con   peces  koi y rayas con las que se puede bucear.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       Después de un  largo día , la visita terminó con una gran satisfacción. Todos aprendimos la relación tan importante que tenemos las personas con los mares y océanos . Aprendimos también la importancia de su conservación .

Articulo escrito por Meritxell Lebrato Basterrechea

Unes súper vacances

Aquest estiu he anat a 3 llocs. He passat del mar atlàntic al mar mediterrani.

Aquestes vacances m’han agradat molt ja que he anat a Galícia, a Tossa De Mar i a Maials que es un poble de Lleida. A Tossa hi havia un castell molt xulo que recomano anar ja que està al costat de la platja, tenia un caminet per pujar. A Maials vaig cada any perquè coneixem a molta gent i ens ho passem molt bé.

En conclusió, totes les vacances m’han encantat i els llocs on he anat també, sempre m’ho passo molt bé a l’estiu però sobretot que no falti anar a la piscina i a la platja…!

Article escrit per Berta Romero

CAMP NOU!!!

El dia 18 d´agost vaig anar al Camp Nou per sorpresa, en principi anaven el meu pare i el meu germà gran, però jo volia anar i el meu pare, va aconseguir dues entredes per a mi i per la mare. Quan vaig saber que la mare i jo teniem entrades em vaig quedar sorprés perquè jo volia anar. Quan vam arribar al camp va ser una experiència molt gran, veure el partit amb 52.000 persones allà abaix, veure escalfar als jugadors tant com del Barça com de l´Alavés. Després es van anar al vestuari a cambiar-se i van sortir per jugar el partit. Al acabar el partit estava contentíssim perquè va guanyar el Barça 3-0, va ser una experiència que no pots viure tots els dies i que mai oblidaré.