VACACIONES VERANO 2018, por Eva Blanco

VACACIONES DE VERANO 2018

Hoy os contaré mi momento preferido del verano, aunque fueron muchos en realidad.

Nos levantamos bastante temprano, para salir de Barcelona hacia Francia, después de varias horas de carretera paramos a dormir, en un hotel de Clermont Ferrand. Al despertar, continuamos con nuestro largo viaje.

Después de un ratito, llegamos a Faremoutiers y allí nos alojamos, en un camping durante doce días. El camping era chulísimo y dormimos en una cabaña .

Fuimos a ver la Torre Eiffel, los jardines de Versalles… Paseamos por París a orillas del río Sena…

Uno de esos días,fuimos a Disney y nos lo pasamos genial. Lo que más nos gustó, a mi hermano y a mi, fué la atracción de Buz light year.

Los días siguientes, fuimos a Paris a ver la Torre Eiffel, Notre Dame, el museo del Louvre y el Palacio de Versalles.

El penútimo día fuimos al PARC ASTÉRIX, Allí también nos lo pasamos genial. Había un mogollón de atracciones, pero para mi la mejor de todas fue el “SPLASH”,una que tenía agua y un tobogán. Al acabarse el día,volvimos al camping a dormir.

A la mañana siguiente, tocaba irse; así que dejamos el camping. Por el camino paramos a dormir y  paseamos por Perpignan, vimos el castillo de los reyes de Mallorca.

Y así fueron mis vacaciones en Francia. LO PASÉ MUY BIEN.

MAS MOMENTOS ESPECIALES DE MI VERANO 2018

En agosto me fui veinte días con mi familia…. Fue lo mejor del verano. Mi madre se quedó cuidando de mi prima y pasamos cuatro días en su casa, en Foz (Lugo).

Llevamos el telescopio a casa de mis tíos, allí el cielo está siempre despejado y vimos la lluvia de estrellas.

Fueron unos dia chulos…Ojalá pase pronto este curso para verles de nuevo.

Al quinto dia mis padres me llevaron a la playa de San Jorge (la playa que está cerca de mi casa de Galicia) a pasar el día con mi prima Maika, y ya no nos separamos en tres días. Allí fuí con mi prima para Santa Cruz y también con mi primo Tony (campeón gallego de judo y que está muy guapo). Santa Cruz es el pueblo donde yo nací y tiene un castillo.

UNA SEMANA CON MIS ABUELOS

Tenia muchas ganas de verlos ya. Me quedé en su casa, una semana. Paseamos por el pueblo, cuidamos a los gatos del hermano de mi abuelo….Dormí con mi prima Andrea que llego el tercer día de Madrid; estudia cocina de diseño o algo así…y su novio (que es muy simpático se quedó en Madrid trabajando) siempre hace el cubo de rubik a la primera.

El cuarto día, fui a la playa del pueblo con mi abuelo. Mi abuela se quedó cuidando de su madre Angustias que está muy mayor y olvidadiza, pero es muy buena. Al quinto día llegó mi tía Ana, la madre de Andrea, y mi tío Carlos.

Al sexto dia mis padres y mis tías le prepararon una sorpresa a mi abuelo por su cumpleaños, en el bosque Segade. En la fiesta estuvimos con mis abuelos, mis tías Ana y Mari y mis primos, por parte de mi padre, con sus novias.

Refugio Segade.

FELIZ CUMPLEAÑOS 76, ABUELO

También pasé unos cuantos días con mi madrina en Cariño(Lugo), en casa de mi prima Ainoa. Al llegar quedamos en el parque y una prima segunda, amiga de mi madre, vino a visitarnos.

Mis primas Sara y Andrea.

Que monas…..

Por la noche mi madre nos invitó a cenar como todos los años al Bar Cariño, donde se comen los mejores chipirones del mundo, ¡riquísimos! Al día siguiente llevamos al veterinario al perrito de mi madrina que estaba pachucho. Más tarde nos fuimos a comer de picnic con la abuela de mi prima que se llama Loli y es muy maja.

Al dia siguiente nos fuimos a comer a un merendero con mi madrina y mi tío Jose , mi tía Vanesa y mis primos Oscar y Ali. Ese dia fue genial, en el merendero había una piscina y una pista de fútbol. Después de jugar todos un partido, estuvimos jugando al “juego de los huevos” que es muy divertido y lanzamos globos de agua, aunque luego tocó recoger todos los trozos.

Y con mucha pena después de ver algún que otro amigo y familiar, tuvimos que despedirnos…y de vuelta a casa.

Este verano ha sido estupendo, he hecho muchas cosas y ha pasado muy rápido.

Y el verano termina con alguna excursión y la booooooomba de mi hermano.

SPLASHHHHHHH

Como dice mi madre ,el próximo año más y mejor.

Hasta pronto.

LES MEVES VACANCES D’ESTIU

Aquest estiu he anat a un càmping que està a Alacant. El càmping es diu La Marina. He anat una setmana, del dia 25 de juliol a l’1 d’agost. Vam anar amb tenda de campanya. Vaig anar amb la meva mare, el meu pare i la meva germana.

El càmping La Marina és molt gran i té moltes instal·lacions. Quasi cada dia anàvem a la platja amb el tren del càmping. El càmping tenia un parc aquàtic amb sis piscines. En quatre de les piscines hi havia tobogans. En una d’elles hi havia nou tobogans. En la piscina més gran hi havia dos i en una més petita hi havia quatre. Els que més m’agradaven eren els més grans, ja que eren molt llargs. També m’agradava molt el cub que hi havia a la piscina amb més tobogans, més o menys hi haurien uns 500 l com a mínim. A més de les sis piscines hi havia un jacuzzi. Cada nit feien espectacles i el que més em va agradar va ser“El fantasma de la opera´´.  Un record que m’emportaré del càmping, és que vaig fer cinc amigues; l’ Elena, la Laia, la Nelly, l’ Alma i la Lucia.

Article fet per Irene Ruiz Millán

Dalí a la vista

Un dimecres d’agost, mentre anava de vacances a la ciutat de Roses, la meva família i jo, buscàvem alguna cosa que fer allà i vam trobar un viatge en vaixell que parava en Cadaqués, la ciutat de Salvador Dalí. Els meus pares van pagar l’entrada pel viatge i el vaixell sortia a les 15:00 hores. El vaixell, que havíem d’agafar, va parar en un moll i va baixar una escala per poder pujar. Hi havia dos pisos, un interior i altre exterior, ens vam quedar a l’interior.

En aquest viatge en vaixell vaig veure moltes coses: refugis de la segona guerra mundial, coves, illes que veia de lluny… fins que vam arribar a Cadaqués, poble on vivia Dalí. Vam visitar l’església de Cadaqués i vam recórrer part de la ciutat, ens vam treure una foto amb una estàtua de Dalí i ens vam banyar a la platja.

Vam tornar al vaixell a les 18:00 hores i vam sortir de Cadaqués a les 18:10 hores. Aquesta vegada vam posar-nos al pis exterior. Finalment vam arribar a Roses a  les 19:00 hores i ens vam quedar a la platja de Roses fins  la nit.

Article fet per Facundo Guzman

El gran de l´ escola

Tinc moltes ganes d’anar a sisè, perquè seré el gran de l´escola. A sisè vull millorar les mates perquè no sóc molt bo, m’agradaria millorar. També aprendre geografia, perquè no se quina és la capital de l’India i aprendre els rius més importants i les muntanyes més altes.   Voldria millorar la cal·ligrafia. Un lloc on m’agradaria anar d’excursió seria al CosmoCaixa, perquè vaig anar una vegada i fan moltes activitats, pots aprendre mentre jugues.

A més a més,  estaria bé que en l’últim curs fóssim més respectuosos entre nosaltres. Ja que fa molts anys que estem junts i ens estimem. Una altre cosa que m’agradaria és que a sisè estiguéssim  les tres classes a dalt i juntes.

Tinc moltes ganes de començar sisè perquè seré el gran de l´escola, però tinc por d’ anar a l’Eso perquè seran molts canvis i hauré de fer companys nous. Ara toca gaudir aquest curs.

Article fet per Joel Segura

LES MEVES VACANCES DEL 2018

Aquest any he anat en avió per primera vegada. Quan vàrem arribar a l’aeroport del Prat em va semblar molt gran. Quan va arribar el moment estava molt emocionat i amb moltes ganes d’anar en avió. Durant l’enlairament l’avió va molt ràpid, i vam superar els núvols. Durant el vol vaig veure núvols, muntanyes, platges i algunes ciutats molt petites des de dalt, entre elles València.  Durant l’aterratge l’avió sembla que salta una mica. Ha estat una experiència fantàstica, m’ha agradat molt i voldria repetir una altra vegada.

El nostre destí era un càmping que es deia  Marjal Ressorts Costa Blanca.  La primera nit ens vam banyar a la piscina, ha estat fantàstic. Pel matí i per la tarda anàvem als tobogans i piscines. Hem vaig llençar pel tobogan “hidrotubo” que era tancat i per l’obert que es deia Giant Slide. El meu pare no em va deixar llençar-me pel kamikaze perquè un nen es va fer mal al cap .

Per les nits feien espectacles. Una nit vam veure un talent show de nens, també un altre espectacle d’un senyor que feia equilibri amb copes i ganivets. Vam veure la pel·lícula de Coco a l’aire lliure i vam anar a una festa Caribenya.

Han estat unes vacances molt divertides, m’ho he passat molt bé.

Oriol Garcia Sandamil

Baixada pel riu Sella

Aquestes vacances he anat a Galícia i, de tornada, he parat a Astúries, a Nieda, un poble de Cangas d’Onís. Allà he baixat pel riu Sella en canoa, des d’Arriondas a Llovio, uns 16 km, en total.

Vam estar al voltant de 5 hores remant, nedant i bussejant. Portàvem un bidó amb el dinar i podíem parar a descansar allà on volguéssim.

En una de les parades, a l’Albert i al papa se’ls va bolcar la canoa. Va ser molt divertit i l’Albert no parava de riure.

En un punt del riu hi havia un lloc per saltar però quan anàvem a parar vam agafar un ràpid, que és una pendent on l’aigua va més ràpid, i vam decidir que tant donava  no saltar i vam continuar remant.

Em va agradar molt l’experiència de remar i banyar-me al riu encara que tornés amb els braços destrossats.

Si tornés m’agradaria repetir la canoa perquè et poses fort i les vistes són molt boniques.També m’agradaria poder fer l’activitat de paintball.

Les vacances d’Iker Serrano

REPÚBLICA DOMINICANA

Aquest estiu he anat a la República Dominicana on vaig visitar a la meva família i vaig jugar molt.

Estant  a la Descubierta teniem un horari. Al matí anàvem al canal i nedàvem, jugàvem, … A la tarda anàvem a les barias, on també ens divertíem. De vegades anàvem a alguna festa en la qual havien cavalls i gent fent una carrera amb una cullera a la boca i un ou a sobre de la cullera. A la cursa guanyava, el que arribava primer a la meta sense que l’ou  caigués de la cullera. A més d’estar al poble, vaig anar a la capital, Santo Domingo, on vaig visitar part de la meva família.

El 17 de juliol vaig tornar a Espanya, quan vaig arribar, l’endemà vaig anar a la platja i al cinema, on vaig veure la pel·lícula dels Increïbles 2 i la del Jurrassic World el regne caigut. Després d’una setmana vam anar a un càmping de Cambrils a Tarragona, on vam estar gairebé una setmana; on anàvem a la platja i la piscina. Gairebé sempre que anàvem a la platja menjàvem paella.

Aquestes han estat les meves vacances! M’han agradat molt, tot i que s’ha de tornar al col·legi un altre cop per aprendre més i estar amb el meus companys que això també m’agrada.

Article fet per l’Iker

ULLASTRET: CIUTAT IBÈRICA

Aquest estiu hem anat a Begur. Quan vam arribar ens va cridar molt l’atenció anar a Ullastret per veure les restes d’una ciutat Ibera.

El dia 14 d’agost vam decidir anar a Ullastret perquè és una cosa típica. En arribar ens van donar una audioguia que ens explicava com vivien, com lluitaven, ect. Era la ciutat Ibera més gran d’Espanya, es deia Indica i els seus habitants eren els indiquetes.

La ciutat estava protegida per una muralla que servia de defensa. Hem vist cases, els seus temples, les cisternes( per recollir el aigua de la pluja), les sitges(per guardar els cereals). Al museu hi havien restes d’eines de ferro, gerros, plats i monedes. Però el mes curiós va ser veure vuit cranis humans que havien trobat clavats a la porta de la casa més rica, aquests servien  per demostrar que ells havien guanyat la batalla.

Em va semblar molt interessant conèixer la vida dels nostres avantpassats.

Us recomano que quan aneu per aquesta zona la visiteu.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 JÚLIA VIÑAU MUÑOZ

Les vacances d’estiu d’Hugo

L’article va relacionat amb les meves vacances d’estiu. Han estat dividides en tres parts :viatge a Sardenya, viatge a Boí Taüll i estada al camping de Canet de Mar.

Una de les experiències més emocionants va ser quan vaig anar a fer rafting a Boí Taüll. Érem nou persones a la barca, el monitor, la meva família i quatre persones que no coneixíem. Jo anava al darrera amb el monitor i portava un rem. Va ser molt excitant!

A Sardenya vam veure quatre pops i vam agafar un, ens vam fer fotos i el vam deixar;  mentre el deixàvem ens va llançar tinta a la cara, sort que portàvem ulleres . Més tard vam trobar una estrella de mar. L’últim dia a Sardenya vam veure varies mantes ratlles .

El rafting es molt divertit, us ho recomano a tots . També us recomano fer snorkel.

Article fer per l’Hugo

A la recerca de “Cala Luna”

Hola companys i famílies! ,

Aquest estiu, he anat  de vacances  a Sardenya (una illa d’Itàlia).

Un dia de vacances, la meva família i jo, volíem anar a “Cala Luna”.

Per poder anar-hi ,la meva mare va posar el GPS al mòbil .El camí indicat era per una muntanya. La carretera semblava perillosa,era molt estreta i només hi cabia un cotxe. Mentre estàvem seguint el camí, ens vam trobar  amb cabres  salvatges! Tots , ens vam quedar sorpresos! Vam fer-li moltes fotos.

Quan vam aparcar el cotxe, el mòbil es va quedar sense cobertura. Estàvem enmig de la muntanya, perduts! No hi havia cap rètol que indiqués “Cala Luna”.

Després de caminar molt, vam sentir sorolls de gent. Nosaltres pensàvem que era gent banyant-se, però no. Vam seguir el soroll ,i de sobte ,ens vam trobar amb escaladors tot escalant aquella muntanya. Potser eren ells els que hi havíem sentit. Nosaltres els hi vam preguntar com s’anava a “Cala Luna”. Van contestar que havien d’anar en vaixell o bé caminant durant dues hores. Nosaltres ens vam  quedar tristos i sorpresos.

Finalment, vam anar a una cala coneguda i fàcil d’arribar en cotxe. Ara podem explicar aquesta gran aventura tan al·lucinant, poder veure aquestes cabres!

Vosaltres us heu trobat alguna vegada amb cabres salvatges?