Les Tablets

Als nostres alumnes els hi agrada molt l’utilització de les tablets. Les utilitzo per buscar informació. Sobretot en l’àrea de les ciències socials. Els nens estan molt interesats i engrescats a l’hora de buscar informació sobre diferents temes i es una bona manera de començar a treballar.

Ara estem començant el tema de l’univers. Els hi vaig llegir un article del diari que parlava del satèlit xinés Tiagnon 1 que esta a punt de caure sobre la terra. Llavors haviem de buscar informació sobre aquest satèlit.Els nens estaven molt engrescats i encuriosits.

Es una bona manera de començar.

Molts centres veuen potencial educatiu en els mòbils: es tracta d’una eina que porten tots a la butxaca, amb el qual hi tenen una relació molt personal, i que els connecta amb l’univers informatiu en qüestió de segons.

Origen: Les possibilitats d’aprenentatge dels mòbils comencen a aparcar les prohibicions als instituts

Els deures interfereixen en la vida familiar

MIÉRCOLES, 23 DE NOVIEMBRE DEL 2016 – 09:00 H

BARCELONA   2016  10 20  SOCIEDAD  Colegios sin deberes  la Escola del Mar es una de las que aplican metodologias innovadoras desde hace casi 100 anos Fotografia de JOAN CORTADELLAS
BARCELONA

Albert Sáez, en el seu article d’opinió ‘A favor dels deures escolars‘ fa una sèrie d’afirmacions que, com a contrari als deures escolars, m’agradaria comentar. Diu que “ningú ha d’interferir en la dinàmica interna dels centres educatius fins a aquest punt”. I jo li pregunto: qui som els professors per interferir en la dinàmica interna de les famílies?. Perquè d’això es tracta, senyor Sáez, d’interferir.

Els deures interfereixen en la vida familiar i en molts casos la dinamiten. També ens diu que potser aquesta posició en contra els deures pot ser deguda “al fet que molts pares i mares es dediquen a complir ells amb les obligacions dels seus fills”. Per acabar amb: “Abans de demanar que suprimeixin els deures seria millor que deixessin de fer-los ells”.

Senyor Sáez, si el que proposa és que els nens es tanquin a l’habitació i no emprenyin durant unes hores mentre fan els deures, potser li donaria la raó. Però no es tracta d’això, no es tracta de fer-los els deures. Quan els fills necessiten ajuda se’ls hi ha de donar i això comporta un temps, i com vostè diu “certament, afegeixen una tercera jornada laboral”.

Qui sóc

Hola

Em dic Marisa, treballo al col.legi Ma Immaculada de Tremp. Porto molts anys treballant de professora, primer a Infantil i ara a Primària. El món de l’ensenyament ha estat i segueix sent la meva vocació.

Educar nens i nenes em fa sentir be, tot i que a vegades em faiguin enfadar.

Les meves aficions són escoltar música,dibuixar, passejar….Encara que la prioritat són els meus fills i les seves competicions.