COLÒNIES AL POU DE GLAÇ

Aquí podeu veure totes les fotos.

Mercabarna, un gran mercat.

El passat dia 10 d’Abril vàremanar a Mercabarna a visitar el mercat del peix.
Mercabarna és el mercat central de Barcelona, un lloc on es venen flors, peix, carn, fruita i verdura als minoristes. Els minoristes són les persones que tenen botigues a diferents pobles, ells van a comprar el seus productes a Mercabarna i després el venen a les seves botigues.

Al mercat del peix es treballa per la nit. Des de la una de la matinada fins les sis del matí és quan està obert. Els Majoristes, persones que compren grans quantitats de peix als pescadors, són els encarregats de vendre’ls a les persones que tenen peixateries.

A Mercabarna s’hi venen peixos com el salmó, el lluç, la sardina, el congre… també s’hi venen crustacis com la gamba, mol·luscs com el calamar…

A la visita vàrem poder visitar un museu on s’explica el procés que hi ha des  que es pesca el peix fins que el tenim al mercat o a la peixateria on nosaltres el comprem. Després vàrem poder veure diverses varietats d’animals marins, peixos, crustacis, mol·luscs… i a la tarda els vàrem poder tocar.
Ah! i vàrem dinar a un restaurant. El menú a base de peix no va agradar a tothom, però això de dinar tots els nens i nenes de quart junts va ser divertit.

Mai m’hauria pogut imaginar el que passa a Mercabarna cada dia a la nit. Les grans quantitats de peix que es ven, la varietat d’espècies marines que es mengen… Hi ha tot un món per a conèixer.

Text escrit per Blanca Soto

Els BEE-BOTS a 4t.

El divendres dia 12 de gener els mestres ens van portar a classe els bee-bots.