Colònies a la Baronia de Rialb 2018

Ja teniu aquí les esperades fotos de les colònies! Us deixem un tastet de totes les activitats que vam fer: pàdel surf, caiac, tir amb arc, cursa d’orientació i banana…

Han estat tres dies genials on hem compartit molts bons moments i hem gaudit de molt bona companyia tots plegats!

PID Foundation

La Fundació “BARCELONA PID FOUNDATION” (Immunology & Infection) és una organització sense ànim de lucre constituïda l’any 2014 com una iniciativa d’un grup de professionals dedicats a l’atenció pediàtrica de les Immunodeficiències Primàries (IDP) i les seves complicacions infeccioses.

El programa “Les IDP a les escoles” té com a objectiu donar a conèixer aquestes malalties minoritàries cròniques a l’àmbit escolar, per conscienciar tota la comunitat educativa, a la vegada que es facilita que els nens i nenes puguin desenvolupar valors de cooperació i solidaritat realitzant accions que donin suport a la difusió de les IDP.

El programa ofereix l’oportunitat als alumnes de realitzar alguna acció de suport i /o solidaritat vers les persones afectades per aquesta malaltia crònica greu i realitzar un projecte grupal que aporti un aprenentatge vivencial partint d’una realitat concreta d’un company del grup classe o centre escolar.

Aquesta tarda han vingut a l’escola per realitzar quatre tallers amb els nens i les nenes de 6è i donar a conèixer la seva feina.

Clica la imatge per veure més fotos!

Aula de Ciències 2n Trimestre

Aquí tenim una mostra de tot el que hem treballat i ens hem divertit a l’aula de ciències durant el segon trimestre.

Mona de Pasqua

Després d’uns dies de vacances, tornem amb les piles carregades!

Aquest matí, els de 6è hem fet i decorat les mones de Pasqua per tal de poder esmorzar amb els nostres fillols. Ha sigut una bonica forma de començar el trimestre!

Activitat cultural

Avui hem anat al teatre Auditori per poder gaudir de l’espectacle “Zaquizamí”.

Visita a l’institut Celestí Bellera

Aquesta tarda hem estat de visita a l’institut Celestí Bellera. Allà la directora ens ha fet una xerrada sobre els diferents aspectes de l’institut. Després ens hem dividit en tres grups, els mateixos que els de tallers matemàtics, i hem fet tres tallers, un era d’experiments i l’hem fet al laboratori, un altre era una petita visita a l’aula de tecno amb en Toni, el professor d’aquesta matèria, i l’últim era a la biblioteca i consistia en veure un article que ens havien dedicat on es mostraven les diferents sortides dels de 1r d’ESO.

Aquí teniu unes fotos dels experiments que ens han ensenyat:

Voleu millorar la vostra ortografia?

Alumnes de 6è, si us preocupa que en els vostres textos apareguin moltes faltes d’ortografia, us oferim unes eines perquè pugueu practicar des de casa… És tan fàcil com entrar a la pàgina “Aventura’t amb l’ortografia” i podreu trobar un munt d’activitats per millorar aquesta.

Aula de Ciències 1r Trimestre

Durant el primer trimestre hem realitzat un munt d’experiments a l’aula de ciències. Aquí tenim una mostra de tot el que hem treballat i ens hem divertit.

Taller de Confiança corporal

Volem agrair a la mare i a la tieta de la Paula Bertran, alumna de 6èA, juntament amb la empresa Dove, la seva participació en els tallers d’autoestima que ens han presentat avui als alumnes de 6è de l’escola Mestres Montaña.

Els nens i nenes de 6è hem realitzat un taller que pretenia ajudar-nos a disminuir la pressió que pateixen nens i nenes sobre la seva aparença, la bellesa i els cànons actuals, la imatge corporal i com els mitjans de comunicació i les xarxes socials afecten en l’apreciació que fem de nosaltres mateixos.

Els alumnes han fet aportacions sobre el tema i han reflexionat i debatut sobre el tema de l’autoestima i la confiança en un mateix. A més han pogut veure dos vídeos que ajudaven a la comprensió i reflexió sobre la importància de valorar-se i d’entendre que cadascú d’ells és únic i diferent.

Comencem les jornades de fillols i padrins!

Aquesta tarda hem tingut la primera trobada els padrins de 6è amb els fillols de P5. Els padrins hem organitzat jocs cooperatius per compartir amb els nens de P5.

Ha estat una tarda diferent on hem tingut el primer contacte amb els que seran els nostres fillols!

Cliqueu la imatge per veure totes les fotos!

cof