FEM AMANIDES

Carai!! Quina sort tenim els de cicle mitjà. Com les enciams de l’hort d’aquí l’escola no hi ha rés més bo. Amb carinyo les hem cuida’t i ara com no toca menjar. Els nens i nenes de tercer per grups cooperatius hem decidit elaborar la nostra super amanida!! Hem afegit tots els ingredients que calien per fer-la d’allò més saborosa. Aquí teniu la mostra de les fotografies. Per cert! D’enciam ni gota ha quedat! La propera vegada us en guardem!! Fet!

Inici Apadrinament Lector

Molt il·lusionats, el passat dimarts 2 de febrer, els nens i nenes de cicle mitjà vam començar l’apadrinament lector als nostres fillols. Us deixem una  mostra de fotografies que expressa molt més com vam viure aquesta primera experiència que tot just comença i que cada quinze dies durem a terme.

INICI PROJECTE: CASTELLS i CAVALLERS

Aquest curs escolar per Sant Jordi els nens i nenes de cicle mitjà farem el projecte “Castells i Cavallers” que hem iniciat el passat dimarts 19 de gener. Els nens aprendran com va ser la vida en aquella època, situar-la en la linia del temps, la vida dins un castell, quines parts té un castell i moltes coses interessants entorn als castells. Iniciem aquest projecte molt il·lussionats.

IMG_6614 IMG_6616

Sortida Agramunt 3r-4t

Els  alumnes de tercer i quart del cicle mitjà, el passat 21 de novembre vàrem anar d’excursió a Agramunt; on vàrem visitar l’ESPAI GUINOVART i el REFUGI ANTIAERI, amb l’objectiu de conèixer per una banda de més a prop, l’obra d’aquest artista català i per l’altra, com va afectar la guerra civil a les seves produccions artístiques.
Aquí teniu el recull de fotografies de cada nivell:

Apadrinament Lector 2015

Aquest curs hem iniciat un nou projecte que té per objectiu fomentar la lectura a la nostra escola, i que hem anomenat apadrinament lector, ja que cada alumne de primària n’apadrina un d’Educació Infantil per compartir activitats relacionades amb la lectura.

Aquesta experiència no és del tot innovadora, ja que des de fa tres cursos, els alumnes de 6è comparteixen un projecte juntament amb els nens i nenes d’EI3. Per tal de dinamitzar les activitats cada alumne de 6è “apadrina” un alumne d’EI i junts participen en les diferents activitats del projecte.

El passat dimecres 25 de novembre, es va celebrar l’acte d’iniciació de l’apadrinament lector. Va ser un acte simbòlic per tal d’establir un compromís seriós de col·laboració i d’ajuda, i així començar a crear uns bons lligams afectius entre padrins i fillols, per això els delegats de cada classe, en representació dels seus companys, van signar un document que després subscriuran cada padrí i cada fillol.

El fet de ser padrí de lectura representa adquirir el compromís principal de vetllar per l’aprenentatge lector del seu fillol. El padrí l’ajudarà a aprendre a llegir, alhora que mirarà d’encomanar-li el gust per la lectura tot engrescant-lo en el plaer de viure històries i móns desconeguts.

Els apadrinament per al nostre cicle són els següents:

EI4 amb 3rA EI4 amb 3rB

EI5 amb 4tA EI5 amb 4tB
la foto(1)
20151201_094249

Va de REPTES…

L’aprenentatge no ha de ser divertit sinó reptador, perquè està comprovat que els infants i els adolescents (i també els adults, de fet) funcionen basant-se en reptes. Fins i tot els conceptes més complexos s’assoleixen amb un bon repte.

Doncs dit i fet, que enguany tots els nens i nenes de cicle mitjà, volem ser uns gran reptadors. Cada mes tindrem un repte a assolir per tot el cicle. Som un equip! Tots junts podrem! Tu m’ajudaràs! Jo t’ajudaré!! Endavant!.

Fa dies que hem deixat oblidada l’acte de fer fila. No cal ser soldats, però si aprendre a ser educats i donar un bon exemple.

El repte d’aquest mes és: “FER LA FILA CORRECTAMENT!”

la foto 1

COLÒNIES 4T : “Anem a les Obagues!! “

Els dies 14,15 i 16 d’octubre els nens i nenes de 4t vam anar al CdA “ Les Obagues” de Juneda.
No ens va quedar ni un moment per pensar en les Plays, tablets, Wii ni tampoc en el llit de casa.
Ens vam convertir per uns dies en autèntics grangers, en bons forners, en hàbils carnissers i en encuriosits arqueòlegs.
Quines coques, quin pa, quines hamburgueses i la llonganissa!!!!
I no podem acabar els meravellosos àpats sense unes bones postres. Ooooh!! Quin batut de maduixa, la mantega de primera i la crema catalana de Festa Major!!! I tot això elaborat per les millors mans, les nostres!!!
Un bon exemple de diversió, tot aprenent!!