TALLER DE CORTOMETRAJES

Un dels tallers de cicle mitjà és el taller de “cortometrajes”. Preparem un curtmetratge en castellà per grups. Nosaltres mateixos pensem l’argument dins del marc d’un valor a treballar. Fem un esquema per organitzar-nos, escrivim el guió, preparem espais i atrezzos, assagem, gravem i l’expliquem als nostres companys de classe.

És un taller molt engrescador en el que els alumnes estan molt motivats i treballen amb il.lusió.

video-1

Per veure el  primer curtmetratge cliqueu aquest enllaç: https://youtu.be/owg0FOp9P-g

Per veure el  segon curtmetratge cliqueu aquest enllaç:  https://youtu.be/o3LlhDoIC3c

TALLER DE L’HORT

Com ja sabeu, els nens i nenes de CM fem un taller en el que ens cuidem del manteniment i cura de l’hort de l’escola. A part de les tasques de manteniment i reg, cada grup fa tasques diferents, en funció de la temporada de l’any que fa el taller.

Amb el primer grup, vam posar l’hort al dia després de les vacances d’estiu i vam collir els productes que van anar creixent durant l’estiu (tomàquets, carbassons i porros). Vam guardar granes d’alguns tomàquets per poder fer-ne planter per la propera primavera. També vam plantar cebes xineses, enciams, escaroles i espinacs. Vam anar controlant el creixement de totes les hortalisses i vam fer-ne cartells informatius perquè qui vulgui donar un volt per l’hort pugui saber què hi tenim plantat.

Amb el segon grup, vam col·locar els cartells elaborat pels companys del grup anterior, vam collir els enciams i escaroles i vam elaborar un recull de receptes de cuina que es poden elaborar amb els nostres productes. També vam recuperar l’hivernacle que ja havíem construït el curs passat. Ah! I vam fer una cos que ens va agradar molt! En una sessió de bricolatge, vam construir un hotel per insectes! Així podrem observar aquests petits animals que corren pel nostre hort i veure quins són els materials que més els agraden.

Si voleu veure més fotografies cliqueu en aquest enllaç:  https://goo.gl/photos/zSgveBsWWHBGVcL9A

POSTAL DE NADAL

Els alumnes de 3r i 4t us desitgen molt Bones Festes!!

PISTA DE GEL

Els alumnes de 3r i 4t vam anar a patinar a la pista de gel de Manlleu. Ens ho vam passar d’alló més bé. Si voleu veure com en sabem de patinar cliqueu aquest enllaç  https://goo.gl/photos/xDNFyuDmuecRHWmGA

SORTIDA A LES ROQUES ENCANTADES

El dia 10 de novembre de 2016 els nens i nenes de 3r i 4t vam anar a les Roques Encantades.Quan vam arribar vam esmorzar al santuari de la Salut.

dsc02320 dsc02318 dsc02319

Llavors vam començar a caminar i, pel camí, el guia ens anava explicant coses (dels arbres, de les fulles, dels animals…).Vam veure, tocar i llegir l’edat dels arbres.

dsc02339 dsc02323 dsc02324 dsc02331 dsc02336dsc01117b dsc01132b dsc01124b dsc01129bFinalment vam arribar a les Roques Encantades, un lloc molt màgic. Allà, el guia ens va explicar llegendes de follets i mags i ens va deixar un barret de mag que ens vam anar passant per poder-lo dur tots una estona. Vam explorar una estona la zona (se’ns va fer curt) i vam tornar a caminar passant molt a prop d’un precipici.

dsc02355 dsc01134b dsc01137b dsc02347 dsc02351 dsc02352 dsc02353 dsc02354

Ens vam parar en un prat i el guia que era mag ens va fer un truc de màgia.

Vam seguir fins arribar a un parc on el mag ens va tornar a fer una mica de màgia i vam dinar. Allà a prop hi havia un burro que es deia “Mariano”. Amb la panxa plena vam jugar una estona i vam tornar cap a l’autocar per anar cap a l’escola.

dsc02367dsc01148b dsc01143b dsc01145b

TALLER DE CORTOMETRAJES

Aquest curs els alumnes de Cicle Mitjà fem un “Taller de Cortometrajes” en castellà.

dsc04490 dsc04493 dsc04495 dsc04496 dsc04497 dsc04498 dsc04499

Cada grup (4/5 alumnes) realitza un curtmetratge treballant en cada una de les parts del procés: planificació, escriptura del guió, rodatge i presentació del curt.

Aquest primer grup ha creat dos curts sobre l’amistat.

Aquí us els deixem perquè els pugueu visualitzar.

La partida de parxís:  https://youtu.be/whiK1Y3b350

La reflexión:  https://youtu.be/crDl-DIOKhQ

SORTIDA PEL POBLE

El dimecres 4 de maig els nens i nenes de tercer vam anar a fer una excursió per Sant Julià. Vam visitar el nucli antic, l’urbà, algunes de les fonts del poble, els serveis… També ens vam fixar amb les cases modernistes, el paisatge, la ruta dels molins, etc.

Vam dinar a les 7 fonts i allà vam veure fotos antigues del poble que ens va portar la Ma. Carme.

Ens ho vam passar molt bé!!!

CREEM HISTÒRIES

Durant la setmana de Sant Jordi vam aprofitar per treballar la creativitat a l’aula de música. A partir de diferents audicions musicals vam fer volar la immaginació i vam expressat tot el que vam sentir amb el nostre cos. Mireu que bé vam representar les diferents històries.

Ens ho vam passar genial!

EXCURSIÓ A SANT SEBASTIÀ

El divendres dia 11 de març els alumnes de 4t vam anar d’excursió a Sant Sebastià per poder conèixer millor la nostra comarca.
L’autocar ens va portar fins al peu de Sant Sebastià . Mentre anàvem caminant, recollíem algunes mostres de flora, fauna i minerals. Quan érem a la meitat del camí, vam parar per esmorzar. Quina gana que teníem!
Un cop vam arribar a l’ermita, vam obrir el quadern de camp i vam començar a escriure i dibuixar tot el que havíem trobat per la pujada. Mentre estàvem enfeinats, van passar per allà dos excursionistes i un d’ells, parlant, parlant, ens va explicar que havia estat al Machu Picchu. Quina casualitat!
Abans de començar a dinar, vam anar a darrere l’ermita on hi ha un mirador. Des d’allà, vam observar el paisatge, el relleu i les vies de comunicació d’Osona. El que vam veure, ho vam intentar dibuixar. I quan vam acabar, vam anar a dinar.
Amb la panxa plena, en grups vam preparar una representació del fet històric del “Pacte dels Vigatans” per exposar-ho a la resta de companys i a les mestres.
Vam començar la baixada una mica més ràpid del compte i en un tres i no res vam ser a baix. L’autocar ens va recollir i tots cap a Sant Julià!

SORTIDA A VIC

El dilluns 7 de març els nens i nenes de tercer vam anar a Vic. Primer vam anar a la Universitat, a fer el taller del pa. Allà ens vam partir en dos grups. Uns van anar a fer un taller d’alimentació i els altres van poder fer pa: trenes, panets, flors, caragols, nusos, panets d’Osona…En acabar, ens vam canviar i tots vam poder fer-ho tot.
Després d’esmorzar vam anar a fer una visita guiada al centre històric. Vam conèixer monuments i edificis importants, carrers molt antics, etc.
Vam anar a dinar al parc dels Mossos i ens ho vam passar molt bé!