MUSEU DE LA CIèNCIA I LA TèCNICA DE CATALUNYA

El dijous 12 de març hem anat de sortida amb els alumnes de 2n ESO a visitar les exposicions de ENERGIA i Fabricació Tèxtil del Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya. Aquí teniu algun vídeo del que varem veure :

De la part del tèxtil us proposo que mireu aquest vídeos  sobre el procés de fabricació que tenia lloc en la fabrica tèxtil on avui hi es el museu.

M’ agradaria que deixéssiu algun comentari d’ allò que us va agradar més , que us va cridar més l’ atenció o on vareu entendre, gràcies a la pràctica, allò que s’ havia treballat a classe. Espero els vostres comentaris amb impaciència!!!!

WIKIPEDIA

Aquesta setmana passada sis alumnes de primer han participat amb la seva tasca a fer més gran la Viquipèdia. Han fet petites però importants aportacions a les pàgines dedicades a la producció de diferents matèries primeres com ara el cautxú, la llana, la seda, el paper i la llet etc… aquí teniu els seus enllaços.

Desprès van respondre un petit qüestionari on van anar dient que els hi havia semblat. La experiència va ser força bona i els alumnes es senten satisfets d` haver fet un treball i desprès poder deixar-lo a Internet per completar informació d’ una enciclopèdia virtual. També es mostren contens per poder aprendre tecnologies noves i veure que hi tenen respostes.

Gràcies Marta, Carlos, Laura, Georgina , Clàudia i Ivette.

L’ energia del vent

He trobat aquesta noticia que parla de la producció d’ energia elèctrica a partir del fort vent de la setmana passada. I voldria que el comentéssiu  en quant al seu rendiment energètic i comparéssiu amb la producció amb altres centrals.  Com creieu que podríem millorar o arribar a aquests rendiments sense necessitat de que tingui que bufar tan fort el vent?  Sigueu ingeniers, investigadors per un moment i proposeu la vostra!!…

“El 26 % de la generación diaria de electricidad, producida en parques eólicos

Nuevo máximo de producción eólica: 11.175 MW

La producción de energía eólica alcanzó ayer un nuevo máximo de potencia instantánea, con 11.175 MW a las 19.44 horas. También se registraron los máximos de producción eólica horaria, con 11.074 MWh entre las 19.00 y las 20.00 horas, y diaria con 234.059 MWh.

La eólica fue la fuente que más aportó en la generación de energía eléctrica de todo el día de ayer, al cubrir el 26 % de la producción total, que fue de 912.582 MWh. Este porcentaje llegó a alcanzar el 41 % durante la madrugada.

Los anteriores máximos se habían alcanzado el 18 de abril del 2008, con 10.879 MW de potencia instantánea, 10.727 MWh de producción eólica horaria y 213.169 MWh de producción eólica diaria.

No se descartan nuevos récords durante las próximas horas debido a los fuertes vientos que están afectando a toda la Península”

Nevada gener 2009

Regal de Reis

Aquest any els reis ens han portat un regal molt especial, ens ha nevat força a les nostres cases, als nostres jardins i ha deixat un paisatge al qual no estem gaire acostumats. Aquí en teniu una mostra.

BubbleShare: Share photos – Easy Photo Sharing

Si us ha passat quelcom divertit , o voleu deixar alguna reflexió deixeu el vostre comentari.

Comencem?????

Presenteu-vos. Expliqueu a la resta de companys quines són les vostres aficions, la vostra música preferida… allò que més us agrada.

A la pàgina de info hi trobarem més informació de com funciona el bloc, feu-li una ullada que sempre va bé….

Per poder trobar de manera fàcil i àgil els articles que cadascú va escrivint, els classificarem a dins de categories. Aquest article que redactareu, en concret, l’heu de classificar dins la categoria que porta el vostre nom i també dins la categoria anomenada “La Colla del Bloc”.

Podeu aportar el vostre granet de sorra per millorar el lloc. Només cal que escriviu un article i el classifiqueu dins la categoria de “Bústia de suggeriments”. Aporteu allò que cregueu convenient sempre que l’ànim sigui constructiu i de cooperació.

La publicació d’articles està restringida només als usuaris de la XTEC i/o de l’edu365. Heu d’identificar-vos en el bloc utilitzant les mateixes dades que teniu per a la XTEC i/o l’edu365.

Després d’haver-vos identificat, aneu a l’opció Escriu > Articles i elaboreu el vostre article. Per desar-lo, només us quedarà assignar-li una categoria (La Colla del Bloc), si ho creieu convenient, i Publica. Per contra, si el voleu tenir sense publicar per millorar-lo més endavant, cliqueu a Desa.

Qualsevol dubte que tingueu aquí teniu una botella. Escriviu el missatge, poseu-lo dins la botella i només us quedarà esperar que arribi a bon port. En aquest cas, només cal que redacteu un article explicant quin és el dubte que teniu i el publiqueu.

Benvinguts i benvingudes

Aquest bloc ha estat creat amb la intenció d’ajudar els estudiants de Tecnologia del  SES Can Record de Sant Esteve de Palautordera.Hi podreu trobar enllaços, apunts, problemes i articles que us poden ser d’utilitat a l’hora d’estudiar i de millorar o ampliar els apunts que preneu a l’aula.

També pot ajudar-vos a satisfer la infinita curiositat que mostreu a classe…

Esperem que us sigue de profit!