Operadors de cerca
Per defecte, les cerques es fan en mode AND, és a dir, si cerquem progressió aritmètica, per exemple, el cercador dóna resultats on apareixen, junts o separats, els dos mots.
Hi ha altres operadors disponibles:
- Si se cerca “progressió aritmètica” escrit entre cometes, el cercador dóna resultats on els dos mots apareixen junts i un darrera l’altre com una unitat.
- Si se cerca progressió -aritmètica, el cercador dóna resultats on sempre apareix el terme progressió però no apareix mai el terme aritmètica.
- L’operador ? és un comodí d’un caràcter únic que substitueix una lletra d’una paraula. Per exemple, si es vol cercar tant text com test, es pot escriure te?t en el formulari de cerca.
- L’operador * és un comodí de caràcters múltiples que substituiex un, dos o més caràcters que es poden afegir a una paraula. Per exemple, si es vol cercar programació, programador o programa, es pot introduir programa* al formulari de cerca. Aquest comodí no es pot fer servir com a primer caràcter d’una paraula.
- L’operador ~ afegit al final d’una paraula permet fer cerques difuses. El cercador donarà resultats en els quals apareix el mot i altres semblants a nivell ortogràfic. Per exemple, si s’escriu fesol~ al formulari de cerca, en els resultats s’hi podrà trobar les paraules fesol, pèsol, fesols i pèsols.
- Cerques per proximitat. Una altra possibilitat és realitzar cerques per proximitat de dues paraules. Per exemple, si en el formulari s’introdueix esquelet ossos ~10, en els resultats apareixeran els dos termes, esquelet i ossos, separats per un màxim de 10 paraules.