Hummus de cigrons

Una preparació que agrada molt als petits és l’hummus.  Un aperitiu saludable, nutritiu i divertit, tant de preparar com de menjar: ho podem fer amb bastonets de pa i verdures com la pastanaga, el cogombre, l’api… La recepta és molt fàcil, som-hi!

 

 

Ingredients

  • 250 g de cigrons cuits
  • 2 cullerades de Tahini (pasta de sèsam)
  • El suc d’1 llimona
  • Mitja cullerada de comí en pols (si voleu introduir-hi les espècies)
  • 2 cullerades d’oli d’oliva Verge Extra
  • Pebre vermell dolç
  • Sal
  • Sèsam (per decorar)
  • Si cal, una mica d’aigua mineral per ajustar la textura (ha de quedar cremosa) o si heu cuit els cigrons a casa, reserveu part de l’aigua de cocció (o demaneu-ne a la parada de llegums quan els compreu).
  • El que vulgueu per sucar: bastonets de pa, pa pita, bastonets de pastanaga, d’api…

Preparació

 

  1. Posarem tots els ingredients dins d’un pot de batedora (els cigrons, el suc de llimona, les espècies, l’oli i la tahini) i ho batrem fins que ens quedi tot bentriturat.

 

 

2. Afegirem aigua mineral (o el suc de coure els llegums) mentre batim fins que aconseguim una textura ben cremosa i més aviat densa.

 

 

3. Ho servim en un bol i damunt ho amanim amb un bon raig d’oli. Hi podem afegir les espècies que ens vinguin de gust: pebre vermell dolç, comí… I decorar-ho al gust amb, per exemple, uns grans de sèsam. Acompanyeu-ho de bon pa i a gaudir!

 

Bon profit!