Vols saber-ne més?

Programa PREME

Us voldríem fer saber que l’escola s’ha adherit al Programa de Revisió de Menús Escolars (PREME). Aquest programa, promogut per l´Agència de Salut Pública de Catalunya, analitzarà els menús de l’empresa de càtering que ens fa el servei. Una vegada revisats, es farà un informe d’avaluació amb els consells i recomanacions per tal d’obtenir una millora. Posteriorment, s’elaborarà un informe de seguiment per a la verificació que aquestes recomanacions s’han incorporat al menú.

Sens dubte això ha de revertir en la qualitat i la millora de l’alimentació del nens i nenes.

Per a més informació, feu click a sobre de la imatge:

Aquí us oferim un petit apartat on trobareu notícies relacionades amb la nutrició i hàbits alimentaris saludables.

Per començar, algunes adreces interessants:

logo_sie

Familia i escola

piramide_alim_saludable_x700

Salut alimentària

Darrerament hem sentit als mitjans de comunicació diferents informacions respecte l’alimentació dels nostres nens i nenes. Aquí podeu consultar el document que ha elaborat la Generalitat de Catalunya.

Acompanyar els àpats dels infants

Avui us deixem un article que hem trobat interessant:

comedorEl menjador escolar

L’estructura i la planificació dels menús té l’objectiu de facilitar una ingesta saludable mitjançant una oferta suficient, equilibrada, variada i adaptada a les característiques i necessitats dels comensals, així com assumir els valors gastronòmics i culturals.

A l’hora de valorar la idoneïtat d’un menú o d’una proposta de menús, cal tenir en compte, no tan sols el nombre de grups d’aliments utilitzats, els aspectes higiènics i sensorials (color, sabor, olor, textura, …) sinó també les tècniques culinàries emprades, així com certs aspectes gastronòmics i culturals.

Es recomana que els primers plats siguin fets d’arròs, pastes, llegums, patates, verdures i hortalisses (crues o cuites).

Els segons plats es confeccionaran principalment amb el grup dels aliments proteics: carn, peix i ous.

Cal recordar que en les propostes en què en el primer plat s’inclogui, a més de cereals, patates o llegums, algun tipus de tall (carn, peix o ous), aquestes preparacions es poden considerar plat únic (estofat de patates i vedella, arròs a la cassola, canelons), acompanyades, en tot cas d’un brou, una crema de verdures o una amanida a més de les postres.

Les guarnicions poden ser molt diverses, prioritzant les verdures, les hortalisses i els farinacis (llegums, pasta, patata, arròs).

És aconsellable l’ús d’oli (preferentment d’oliva) en la preparació dels àpats ja que enriqueix l’alimentació dels infants, tant des del punt de vista nutricional com del sensorial.

En les postres s’hauria de donar prioritat a la fruita fresca, i reservar un dia a la setmana per a les postres làctiques, els dolços o la fruita seca.

També és important que es doni opció a acompanyar els àpats amb pa.

L’aigua ha de ser la beguda principal al llarg del dia, ja que té un important paper regulador dins l’organisme. És recomanable que sempre estigui present en tots els àpats i que sigui fàcilment accessible per a nens i nenes.

Extret de:

Guia: L’alimentació saludable a l’etapa escolar.Programa d’Educació per a la Salut a l’escola.Programa d’alimentació i nutrició.1a Edició Febrer 2005.Generalitat de Catalunya