Un TOC d’art

Bones! Tornem a reprendre l’activitat del bloc, després d’uns quants dies de l’inici del curs, amb el desig d’anar compartint experiències i bones idees que ens ajudin a millorar i a gaudir de la nostra feina.

En aquest primer post de curs us informo de la meva modesta col·laboració, recent estrenada, en el portal Espurn@, dins l’àrea de Kitxalla (adreçada als alumnes) i que porta per nom Un TOC d’art. Cada mes us trobareu amb una proposta didàctica sobre un artista (nascut en el mateix mes) amb algunes idees i activitats per treballar a l’aula d’infantil-primària, amb la intenció que siguin adaptables al propi grup d’alumnes i no centrar-les en un nivell determinat. Aquest mes de setembre la proposta es basa en l’artista Mark Rothko i en l’explosió de color de les seves obres.

Pels qui no coneixeu el projecte Espurn@, fruit d’una iniciativa del Departament d’Educació i de l’ICE de la UAB, es tracta d’una una plataforma col·laborativa de treball en xarxa, adreçada bàsicament al professorat i a l’alumnat de les aules d’acollida, agrupaments de diversificació curricular (aules obertes, flexibles, projectes, etc.), però també als de l’aula ordinària. Es basa en dos conceptes fonamentals: el de comunitat i de treball telecol·laboratiu.

Per accedir al portal cal que us registreu i així podreu tenir entrada a les diferents àrees, apartats i propostes de tota mena relacionades amb la ciència, música, lectura d’imatges, contes, poesia, webquest, etc, etc, etc, … la majoria d’elles centrades en temes molt actuals i contextualitzats. Endavant amb el projecte!

2 thoughts on “Un TOC d’art

1. mnavar59

Teresa, acabo de mirar les teves propostes, i com no podia ser menys , em semblesn genials, m’encabta la manera sde plantejar el treball de Mark Rothko, d’una delicadesa exquisida…. em venen unes ganes de provar aquest treball amb les meus alumnes a l’aula… amb el teu permís, és clar.
    No has indicat franjes d’edat a qui van dirigides les activitats, cosa que em sembla tot un encert, per no donar tan les receptes…
    Felicitats i endevant amb aquesta feina tan maca que fas!!
    Carme Navarro

Hola Carme, t’agraeixo les teves paraules i que trobis interessants les propostes. Aquest mes d’octubre el TOC serà sobre Picasso. Una abraçada!
    Teresa